MymlanB skrev 2010-10-15 14:14:10 följande:
Jag har inte varit sjukskriven en enda dag - och inte ens funderat på det heller. Snarare tvärtom - att det är skönt att gå till jobbet så att jag har något annat att tänka på. Ett nytt jobb låter somen strålande idé tycker jag - då kommer du ju absolut inte ha tid att hålla på att sitta och fundera för mycket och bara göra det hela värre för dig själv! Jag känner flera som gjort ivf och ingen av de jag känner har varit sjukskrivna en enda dag. Så det tror jag inte du behöver oroa dig för. Någon annan kanske har en annan erfarenhet men jag tycker absolut inte att du ska tacka nej till ett nytt jobb pga ivf. Kör på vettja!
mymlan
Själva ivfn blir du inte sjukskriven av - vissa blir lite knäppa av vissa hormoner men det finns liksom ingen anledning att du ska vara hemma. Läs på lite om processen kan jag rekommendera.
Hej & tack för ditt svar MymlanB!
Jag antar att du har rätt, så jag ska nog fortsätta leva så vanligt som möjligt.
Enda problematiken är att vi har 15 mil till sjukhuset där vi ska göra provrörsbefruktningen, så en och annan ledig dag lär ju behövas om inte annat.
På tisdag är det intervju iaf... kanske jag aldrig ens behöver fundera på det, men jag hoppas ju såklart att jag ska få det :)