Veritaslux skrev 2010-10-25 14:23:15 följande:
Hej alla! Jag finns också. Tycker också det är kul med en tråd för "oss". Jag är givetvis himlastormande lycklig efter att givetvis ha blivit gravid, tyvärr mår jag inte så bra fysiskt. Har nog alla tänkbara symtom. Är på dag 8+2 idag och sedan vecka förra veckan är det riktigt illa. Mår konstant illa, är supertrött (vill bara soooova hela tiden), huvudvärk och magen har ballat ur fullständigt. Hade IBS med mycket gasproblem och kan lätt säga att det är dubbelt så jobbigt nu. Gaser har jag hela tiden men på kvällen är magen helt uppblåst och gör jätteont. Inga byxor passar.
Jag längtar så att tiden ska gå fort och att mina värsta symtom lägger sig om några veckor (verkar som att de, för de flesta, blir lättare i v. 11-12). Tycker lite synd om min make för jag är bara tråkig och vill aldrig göra något. Att gå till jobbet känns som att bestiga ett berg eller något.

har du prövat miniform tabletter inget som hjälper?
Jag hade mycket problem med tarmarna med svåra kramper i dem och ibland med samband med gasig
då tog jag Papverin och i bland mini form.
jag blir jätte nojjig nu då min mage blev om den blev idag ,och den känns helt bubblig i tarmarna om jag tar på magen.
Hur länge tog du progestoron?!