• 1 Tea

plus efter ivf

Grav.testet visade ett PLUS på ruvardag 14! Det känns overkligt och jag vågar inte tro att det är sant. Om 2 och en halv vecka är det dags för ultraljud. Jag hoppas verkligen att det finns ett (eller två) hjärta som slår då.

Finns det några andra där ute som just fått ett PLUS efter IVF? 

• Svar på tråden plus efter ivf
  • Skrippo
    Gullvippan skrev 2010-10-18 13:52:30 följande:
    Tack!! j
    Jag är i vecka 8+0 och pyret var ca 13 mm 
    Spännande!

Lycka till!
  • Gullvippan
    Skrippo skrev 2010-10-18 14:32:20 följande:
    Spännande!

Lycka till!

Tack  snälla du, jag önskar dig allt lycka till och att du orkar komma igen, glöm inte att ta hand om varandra! styrkekramar

• denita

Så ledsen för er skull Skrippo. Håller tummarna för att det går vägen nästa gång. Stor kram

• Elsasmama

Är inte så aktiv att skriva här men brukar vara inne och läsa titt som tätt. Någon mer som känner att magen växer nu? Det spänner och drar och när jag tittat mig i spegeln tycker jag att den har växt...Härligt!! Jag är i vecka 9+5...

• denita

Vad tyst det är här. Hur mår alla? Jag mår ok, ska på första besöket till barnmorskan nästa vecka. Jag vill bara ha ett till VUL och se att hjärtat fortf slår. Kan inte sluta oroa mig. Jag tycker att jag redan har ökat i vikt. Men äter som en häst så det är iof inte så konstigt :)

• Mammiztill2

Hej!

jag hänger kvar här, bara så rädd att visa min glädje är rädd att den lille Demon
    ska ta ifrån mig min inre glädje.
    Har vul den 2 nov. bara längtar dit och önskar att tiden ska gå undan tills dess,
    få fira och tillåta mig vara lycklig.
    Försöker inte känna efter fast symptomen finns här och även börjat få ont i min ena fog,
    har fått detta jätte tidigt innan.
    än så länge smärtar de inte enormt och de får jag vara glad över
    Jag tackar alla program på Tvn som hjälper till att få dagar och veckorna gå undan.
    Jag längtar till dagen jag tillåter mig sjäv att köpa gravid tidning, dagen vi ska berätta.

Försöker intala mig att jag ruvar fortfarande, är väl lite svårt att ta in att vi står här nu och äntligen fått ett plus och inget mf än så länge och hoppas, önskar och tro att de inte ska vara vår tur att hamna i sorger igen.

• Elsasmama

Hej igen,
    ja det är väldigt tyst härinne. Vet inte vart alla tagit vägen. Tyckte att det var så skönt att hitta en tråd för likasinnade men vi behöver ha mer fart här tycker jag! Skrattande
    Kram på er alla

• Mammiztill2

visst är de skoj med liv i tråden..
    mår dåligt idag känns som jag har fått magsjuka med allt de innebär förutom att jag inte behövt kräkas ännu.
    antingen är de väl en magsjuka, eller så är väl en bödning på väg, brukar bli kass i magen då
    men idag mår ja inte bra i kroppen.
    Annars försöker jag få tiden att gå på, 8 dagar kvar till VUL känns som EVIGHETER till dess.

HUR mår ni andra?

• Veritaslux

Hej alla! Jag finns också. Tycker också det är kul med en tråd för "oss". Jag är givetvis himlastormande lycklig efter att givetvis ha blivit gravid, tyvärr mår jag inte så bra fysiskt. Har nog alla tänkbara symtom. Är på dag 8+2 idag och sedan vecka förra veckan är det riktigt illa. Mår konstant illa, är supertrött (vill bara soooova hela tiden), huvudvärk och magen har ballat ur fullständigt. Hade IBS med mycket gasproblem och kan lätt säga att det är dubbelt så jobbigt nu. Gaser har jag hela tiden men på kvällen är magen helt uppblåst och gör jätteont. Inga byxor passar. Rynkar på näsan 

Jag längtar så att tiden ska gå fort och att mina värsta symtom lägger sig om några veckor (verkar som att de, för de flesta, blir lättare i v. 11-12). Tycker lite synd om min make för jag är bara tråkig och vill aldrig göra något. Att gå till jobbet känns som att bestiga ett berg eller något. Förvånad

• Mammiztill2
    Veritaslux skrev 2010-10-25 14:23:15 följande:
    Hej alla! Jag finns också. Tycker också det är kul med en tråd för "oss". Jag är givetvis himlastormande lycklig efter att givetvis ha blivit gravid, tyvärr mår jag inte så bra fysiskt. Har nog alla tänkbara symtom. Är på dag 8+2 idag och sedan vecka förra veckan är det riktigt illa. Mår konstant illa, är supertrött (vill bara soooova hela tiden), huvudvärk och magen har ballat ur fullständigt. Hade IBS med mycket gasproblem och kan lätt säga att det är dubbelt så jobbigt nu. Gaser har jag hela tiden men på kvällen är magen helt uppblåst och gör jätteont. Inga byxor passar. Rynkar på näsan 

Jag längtar så att tiden ska gå fort och att mina värsta symtom lägger sig om några veckor (verkar som att de, för de flesta, blir lättare i v. 11-12). Tycker lite synd om min make för jag är bara tråkig och vill aldrig göra något. Att gå till jobbet känns som att bestiga ett berg eller något. Förvånad
    har du prövat miniform tabletter inget som hjälper?
    Jag hade mycket problem med tarmarna med svåra kramper i dem och ibland med samband med gasig
    då tog jag Papverin och i bland mini form.

jag blir jätte nojjig nu då min mage blev om den blev idag ,och den känns helt bubblig i tarmarna om jag tar på magen.
    Hur länge tog du progestoron?!
Svar på tråden plus efter ivf