• 1 Tea

plus efter ivf

Grav.testet visade ett PLUS på ruvardag 14! Det känns overkligt och jag vågar inte tro att det är sant. Om 2 och en halv vecka är det dags för ultraljud. Jag hoppas verkligen att det finns ett (eller två) hjärta som slår då.

Finns det några andra där ute som just fått ett PLUS efter IVF? 

• Svar på tråden plus efter ivf
  • bebb11

Hallå!

Varför tyckte bm att ni ska göra tillväxtultraljud? och flödes kontroll?? Du behöver inte svara om du inte vill.

Vi var hos bm i går  och allt såg bra ut. Hjärtljuden låg på 140-145 slag och magen mätte 24cm. Barnmorskan sa att de kommer att snitta mig i v38 eller i början av v39. Datum får jag när jag träffat läkaren i mars. Ska bli skönt på ett sätt att få ett datum för förlossning samtidigt som halva spänningen ligger i väntandet och spänningen inför när barnet kommer att födas...

Nu har jag fått alla tider ända fram till efter bf, och det datumet vet jag ju att jag inte kommer behöva eftersom det blir snitt och de aldrig gör planerade snitt efter bf.

Kram 

• Mammiztill2
    bebb11 skrev 2011-02-05 20:55:09 följande:
    Hallå!

Varför tyckte bm att ni ska göra tillväxtultraljud? och flödes kontroll?? Du behöver inte svara om du inte vill.

Vi var hos bm i går  och allt såg bra ut. Hjärtljuden låg på 140-145 slag och magen mätte 24cm. Barnmorskan sa att de kommer att snitta mig i v38 eller i början av v39. Datum får jag när jag träffat läkaren i mars. Ska bli skönt på ett sätt att få ett datum för förlossning samtidigt som halva spänningen ligger i väntandet och spänningen inför när barnet kommer att födas...

Nu har jag fått alla tider ända fram till efter bf, och det datumet vet jag ju att jag inte kommer behöva eftersom det blir snitt och de aldrig gör planerade snitt efter bf.

Kram 
    Skönt du har fått tider, spännande då tiden räknas ner när ni ska få träffa miraklet.

vi ska glra tillväxt och flödes för att tidigt snappa upp om även denna bebis verkar mindre till växten, då vår dotter låg på -19% och var väldigt liten då hon kom ut med igång sättning.
  • bebb11

Hej på er!

Hoppas ni mår bra. Här knallar det på och nu har jag en månad kvar att jobba innan det är dags för havandeskapspenning! Ska bli skönt att sluta jobba då det nu är tungt och sammandragningarna kommer ofta på jobbet när jag måste ta i (jobbar inom vården).

Har nu gått in i vecka 28 och mår bra bortsett från trötthet och ryggont efter långa arbetspass, hade jobbhelg nu ihelgen och det ca 40 timmar på 4 dagar. Känns jobbigare nu än annars måste jag erkänna.

På onsdag är det dags att träffa läkaren för att planera in förlossningen och eventuellt få ett datum för snitt! Skulle vara skönt att få ett datum så man vet exakt hur länge vi har kvar innan den lilla tittar ut!

Har någon tagit reda på vad ni väntar? Vi tror på en pojke men kan ju inte vara helt säkra då det bara är vår känsla... i april ska vi göra ett ultraljud, då kanske vi får se vad det är som gömmer sig i magen!

Ha det bra.

Kram 

• Mammiztill2

Skönt att räkna ner dagarna tills du kan gå hemma. Förstår de måste vara tungt och jobbigt att jobba så mycket. Jag såg på rul innan bm sa könet att de var en pojke ska få gå på regelbundna ul. Går på spec mvc. Ska iväg nästa torsdag. Var där förra torsdagen. Gick in i vecka 24 idag.

• bebb11

Hallå alla tjejer och magar!!!

Hoppas ni alla mår bra!

Här är det bara bra.

Vi har efter mycket funderande och velande bestämt oss för att genomgå en vaginal förlossning. Vi har ju alltid sagt att det kommer bli kejsarsnitt och även planerat så med barnmorskan under våra träffar. Nu har vi dock ändrat oss helt och kommer prova att föda vaginalt....

Det jag funderar på är vilken bedövning jag ska välja... Om jag ska ha någon alls...
    Hur tänker ni och har ni några tips på olika bedövningar och hur de funkar/verkar?
    Sist jag födde barn hade jag ingen bedövning men hade kanske valt det om jag vetat att det skulle bli som det blev...
    Tar gärna emot olika förslag, tankar och era funderingar för att lättare sätta mig in i vad som passar mig bäst.

Kram 

• bebb11

Halloj!!!

I dag har det hänt igen... I morse vaknade jag och mådde illa. Åt frukost och sen somnade jag om och sov till 11.00. När jag gick upp gick jag som vanligt på toa... Till min sora fasa kom det blod...

Ringde mödravården som skickade mig till förlossningen... På förlossningen tog de mig på största allvar trotts att det då inte blödde längre. De tog kurvor och gjorde både vaginaltultraljud och vanligt ultraljud... Allt såg bra ut och bebisen kom i gång att sparka ordentligt under våra timmar på förlossningen... I morse var det så lugnt i magen att jag blev jätteorolig, tankarna går i 120 när något sådant händer... Nu ska jag ta det lugnt i 3-4 dagar och inte anstränga mig mer än nödvändigt...

Nu håller vi alla tummar för att det får vara lugnt tills det är dags för förlossningen på riktigt... Det är ca 7 veckor kvar så nu hoppas vi!!! 

Hoppas ni andra mår bra!

Kram 

• Mammiztill2

hej

har fått kompliktioner och är inlagd sen lite mer 2 veckor tillbaka. bebis kommer inte kunna stanna grviditeten ut. utan kommer hamna på neonatalen.

BEBB11 jag tänker på dig. hoppas bebis kan stanna resten av veckorna  kramar till dig

• bebb11

Mammiz81!

Vad tråkigt att höra att du är inlagd. Hoppas du och bebisen mår bra trotts allt. Jag håller tummarna för att bebisen kan stanna så länge det bara går.   

Jag hoppas att det får vara lugnt nu fram tills det är dags för bf, det är aldrig roligt när det inträffar något oväntat i en graviditet!

Tänker på dig och din familj.

Kram

• Mammiztill2
    1 Tea skrev 2011-04-20 11:23:09 följande:
    Det börjar närma sig 35+5 idag!
    vad härligt att du har kommit så långt grattis
Svar på tråden plus efter ivf