Inlägg från: Sommarnatt2010 |Visa alla inlägg
  • Sommarnatt2010

~mittenavmajknoddar~

Oj, här har det strulat märker jag...synd, för som ni säger...men har nog missat en del. Men vi får väl skriva igen om vi inte får svar på det vi undrat :P

maddelu skrev 2010-09-23 16:13:23 följande:
    den här tråden måste väl ändå vara godkänd?? Nu håller vi tummarna att den här får stanna. Nu har man ju säkert missat endel som har skrivits i gamla tråden,som nu är raderad..jaja.

Jag frågade då sist hur mycket ni går på toa egenligen??(i den nu raderade tråden)  Hör så mycket om att man är såååå kissnödig heeeela tiden??! Hur ofta kissar ni, var 3e timme? var 5:e? hur många gånger får ni gå upp på natten?
    Jag kissar nog lite oftare än vanligt, men inte sådär hypermycke.... Har hänt nån gång att jag fått gå upp en gång på natten.. 
    Jag går på toa oftare på dagarna, men har tack o lov inte behövt gå upp på natten ännu...vilket känns väldigt skönt eftersom jag är väldigt beroende av min sömn....

Jag tror jag undrade om den berömda tröttheten...Känner inte av den alls, är iofs trött av mig i vanliga fall. Lider av någon typ av kronisk trötthet. Men alla har ändå sagt till mig..jaja vänta tills du blir gravid då ska du få känna av trötthet...Har inte heller några problem med mat eller sug efter något speciellt. Hur är det med er???

Vill sååå har mer bevis på att det finns nått där inne...

Hur har era killar reagerat...o hur beter de sig nu?? Tycker det är lite svårt att få min man att vilja prata om barnet o framtiden...Iofs har han väldigt mycket med husbygget nu, som strax drar igång på allvar. Men vill ju att han ska visa att han bry sig...
  • Sommarnatt2010

Hur länge väntar ni med att berätta...

jag berättade för min närmsta vän tidigt och det är faktiskt så att jag inte kunnat hålla tyst för några på jobbet oxå...
    Men hur berättar ni för era föräldrar...Mannen min tycker det vore roligt att vänta tills magen börja växa, för att se hur länge det dröjer innan hans föräldrar vågar fråga =) Hans mamma har svårt för att hålla tyst, så lite roligt vore det...men tänk om de får höra det på omvägar...

Hur berättade ni för vänner o familj???

• Sommarnatt2010

När vi har pratat om det innan så har vi alltid sagt att vi inte ska ta reda på den, men härom dagen sa J att han ville veta. Dock är de stenhårda på RUL här o vet inte riktigt var man vänder sig om man vill ha ett UL för att ta reda på könet...

Så får väl se hur det blir...Han kanske ångrar sig...Jag vet inte riktigt hur jag vill göra, men har alltid tänkt att det får man veta när man får upp det lilla knytet

Har ni någon känsla för vad det kommer att bli?? Mina vänner har varit sååå säkra båda två o haft rätt, men jag känner inget sådant

• Sommarnatt2010

Skulle oxå vilja göra 3d/4d tycker det ser så häftigt ut, men tror inte vi har något ställe i närheten som gör det...Gör man bara det för att få reda på könet, eller kan man göra det ändå??

Privat klinik finns det nog inte heller någon här...bor i ett litet samhälle :S

• Sommarnatt2010

Idag har jag verkligen mått pyton :s men tänker fortfarande positivt, mår jag skit mår lite bra :P Undra hur länge man orkar tänka så =)

Jag har funderat på tygblöjor tidigare, men nu vet jag faktiskt inte..Tror inte mannen är så intresserad av det..

Eerika - håller er förskola med blöjor??? Är inte det ganska ovanligt??? Där jag jobbade fick föräldrarna själva köpa sina blöjor att ha på förskolan, vi meddelade när de var på väg att ta slut, så de han köpa nya...

Lovelyy - Håller tummarna för att allt är bra, men fy va jobbigt att de är så känslokalla, har en kompis som va jätte nojjig (enligt henne själv) hade inte ens blödningar och fick göra Vul tror hon gjorde det två gånger...

talare - Då är vi ju två, tycker oxå det är sååå spännande =) Längtar tills man kan börja köpa kläder ja saker över huvudtaget.

• Sommarnatt2010
    snöstjärna skrev 2010-09-25 09:53:57 följande:
    Jag har ju det "hindret" att jag inte kan spy nu heller =/
    Om jag inte precis ätit något som inte hunnit ner i magen då ....
    Så jag hoppas jag slipper känna att jag måste spy, för det går lixom inte.

Det enda tips jag har är att tugga på nått hela tiden. Kex?
    Tuggummi? Dricka?
    Jag lider av samma sak...Härom dagen hade jag verkligen behövt spy, hulkade lite över toa, men det gick bara inte :S Vet faktiskt inte om det är en fördel att inte kunna...Tror det skulle kännas lite bättre om man faktiskt fick spy lite... :S
  • Sommarnatt2010
    TheLove skrev 2010-09-25 11:24:52 följande:
    Jag tyckte det var bättre att spy än att inte göra det förra graviditeten... Stoppade fingrarna i halsen ett par ggr bara för att spydde jag inte försvann aldrig illamåendet men spydde jag så försvann det... Denna graviditet har jag ju knappt mått illa som tur är...
    Tyvärr hjälper det inte att stoppa figrarna i halsen heller..har aldrig fungerat för mig :S men det kanske man lär sig nu när man är gravid :P
  • Sommarnatt2010
    TheLove skrev 2010-09-25 11:29:55 följande:
    ja, men man ska nog undvika att stoppa fingrarna i halsen om man inte "måste" men skulle jag inte ha gjort det skulle jag konstant må illa. Grejen var ju den att jag hulkade och låg över toan i timmtals om jag inte gjorde så för tänk om man skulle lyckas spy och inte vara vid toan :P
    Jo det är klart...hängde över toan på jobbet en sväng igår. Men tack o lov inte timtal
  • Sommarnatt2010
    Fridayyy skrev 2010-09-25 13:47:14 följande:
    Jag äter bananer mot illamående.
    det ska jag testa nästa gång det trillar över mig...
  • Sommarnatt2010
    TheLove skrev 2010-09-25 15:07:57 följande:
    Nu blöder jag igen :(
    nej...Håller tummarna o kramar om!!
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~