-
Tycker det är spännande o lite skrämmande...Man känner ju inte sig själv längre...Idag fick jag ett mindre utbrott min min ena klass, för en skit sak...Kändes inte alls roligt, men jag bad om ursäkt o sa att jag hade en dålig dag. Fungerar ju någon gång, men inte varje dag...Så hoppas på det bästa i morgon =)talare skrev 2010-10-05 19:30:34 följande:jag känner inte av något speciellt som jag är sugen på hela tiden, men precis som dig så är jag sugen på olika saker hela tiden. jättejobbigt!
-
hehe ja det hoppas jag oxå, vore ju inte så roligt att vara sur på dem utan att det egentligen finns någon anledning..Jag har åk 4-6. De är ju för sköna, härom dagen var det en tjej i fyra som frågade om inte jag ville ha några barn..vad svara man på det liksom.talare skrev 2010-10-05 19:59:32 följande:vad jobbigt. jag tycker det är rätt skönt att jag inte hunnit börja jobba ännu just pga humörsvängningarna, illamåendet och "suget". då är det rätt skönt att fortfarande studera och ta lite hemmastudier när man har det som värst.
hoppas du får några bra dagar nu så ungarna inte blir skrämda haha
vad är det för ålder du har?
Idag var jag hemma hos en kollega o hälsade på, hon är hemma mammaledig, hennes dotter hade en kompis hemma ( de går båda på min skola så jag känner dem ju) men när jag ska gå fråga kompisen om jag oxå ska ha en bäbis...äää nä det ska jag inte, fasen jag kan knapt ljuga för en 8 åring :S -
det va smart, det ska jag tänka på nästa gång jag får frågan... =)talare skrev 2010-10-05 20:26:12 följande:ett alternativt svar kan också vara "nä inte riktigt nu, men kanske sen" vilket är sant! den kommer ju inte förrän om några månader!
jag fick också frågan om jag hade eller ville ha barn en gång när jag var ute på praktiken, då hade jag dock inte träffat någon så sa bara att man var tvungen att ha en kille för det.
dom är väldigt snabba på att fråga, inte så konstigt i den miljön kanske! de ser det ju lite som att "varför vill man inte ha barn", det är ju så självklart för dom eftersom de ser barn ur ett barn perspektiv
Mitt nästa problem blir lördag då vi ska ha gäster, hur smiter man undan vin till maten när vi inte behöver köra hem :P -
Jo det finns det nog, men med tanke på att vi bara är fyra så är det lite konstigt om jag ska dricka något annat än alla andra...jaja det löser sig...Hade inte haft något emot att berätta, men vill gärna hinna berätta för föräldrarna först..Speciellt som hans mamma är väldigt nära vän med min mamma...talare skrev 2010-10-05 20:53:15 följande:du får köpa cider och häll upp i en fin kraff? "vitt vin" hahaha
säg att du provar ett nytt fruktigare, sötare vin om någon undrar. eller fått det av någon (arbetskamrat eller dyl).
eller så låtsas du "smutta" på vinet och säg att "nä det var inte så gott som jag trodde" eller liknande och drick något annat den kvällen.
finns det inte alkoholfritt vin? har för mig det.. fast vet dock inte hur vin kan vara alkoholfritt... :P -
Det va en bra grej, men tror tyvärr inte denna vän kommer tro på det över huvudtaget :PTheLove skrev 2010-10-06 06:30:07 följande:
"Nej jag dricker vatten till maten... Jag har kommit in i en period där jag inte alls gillar vin längre, jättekonstigt... och NEJ jag är inte gravid"
Jag dricker ju inte kaffe längre och säger när någon bjuder "ner jag är så konstig... Jag tycker verkligen inte om kaffe längre,,, jag fr halsbränna och grejer..." Ingen har frågat om jag är gravid och visst, man får ju dricka kaffe när man är gravid men man tycker ju att folk i skolan borde reagera när jag brukar dricka två koppar om dagen annars...
-
Vanligtvis tänker jag som dig, men då vi inte berättat för föräldrarna än (mina bor en bit bort o vill inte ta det på tele med tanke på att mamma varit väldigt negativ innan) o de som kommer till oss i helgen är min barndomsvän, för att våra mammor umgåtts sen de va små..Det är ju så lätt att det kommer ut o vill som sagt att mamma ska höra det från mig o inte från någon annan...annars hade det inte gjort mig något..Vår närmaste vänner här hemma som vi umgås med vet...Fridayyy skrev 2010-10-06 10:19:04 följande:Jag tänker som så att man lika gärna kan berätta. För skulle nåt gå fel berättar man ju det ändå. Jag har inte sagt nåt på jobbet än och bara till närmsta släkten för det är ju dem man berättar om nåt skulle gå fel. Det var så jobbigt att dölja för mamma att jag var sååå trött och håglös.
-
Här mås det riktigt illa...de senaste två dagarna har varit riktigt jobbiga. Synd att man har ett socialt yrke o måste vara glad o pigg jämt. Snart börjar nog kollegor undra :) men nu är det snart Helg o man kan vila lite...
-
Jag har oxå funderat lite på det här med jacka i vinter...Tror ni man blir så stor att man inte kan ha sin vanliga vinterjacka hela vintern...Känns lite surt att behöva köpa en vinterjacka strl större för att man är gravid :S
Måste köpa mig ett par regnbyxor...för jag är ute o gå mycket klarar mig nog inte i vinter utan det...Med extra mjukis byxor under klarar jag mig nog utan termobyxor... -
Ja o vi kommer ju inte vara höggravida i vinter heller...så om vintern inte blir allt för lång borde man ju klara sig ganska bra...Hoppas jag =)talare skrev 2010-10-10 10:49:53 följande:klädproblem har jag sluppit än så länge.. men som många andra här inne så funderar jag över vintern... om man blir för stor att man itne kan använda sin vanliga vinterjacka.. man är ju ändå lite snål att man inte vill köpa en ny endast pga graviditet. men det kanske blir ett måste om vi får likadan vinter som sist! hua! då får man införskaffa sig ett par nya termobyxor också...
men ingen av oss kommer vara höggravid när det är som varmast ute och det lär ju vara en plåga! så lite tur har vi ändå! -
Vi var på inskrivning igår o jag är som sagt inte överrens med BM angående vekor o dagar..men men den 11 nov fick jag tid för UL så då får jag veta mer exakt LÄNGTAR SÅÅÅÅ...har mått mycket bättre de sista dagarna, men kroppen är orkeslös...Så pallar ändå inte så myckt...Ropar inte hej ännu för mån-tis förra veckan mådde jag oxå toppen..sen hade jag de värsta dagarna ever ons-tor =)
Är jätte svullen o känner mig verkligen super gravid :S Idag insåg jag att inte ens mina mest lösa jeans är något sköna längre..Får nog köpa fler tunikor så jag kan leva i Jeans o leggings resten av tiden...
maddelu va skönt att du fick se en liten en där inne =) Skönt!!