Inlägg från: Sommarnatt2010 |Visa alla inlägg
  • Sommarnatt2010

~mittenavmajknoddar~

maddelu skrev 2010-10-15 16:22:20 följande:

Tjejer, måste bara säga att jag gillar den här tråden Glad Skönt att vi är så få. Jag är in i 2 andra maj-trådar oxå, men jag blir helt snurrig av dom.

Trevlig helg på er allihopa!! ¨

Jag håller med tycker denna "lilla" tråd känns mer personlig o lättare att ha koll på allt o alla :)

jag har mått mycket bättre den senaste veckan, tyckt det varit skönt...men igår hade jag ganska ont långt ner i magen..Så idag är jag lite orolig :S Men men får hoppas på det bästa...Ska ju göra ett UL v 45

Måste fråga er andra om ni känner något i magen förutom molvärk...Det är svårt att förklara, men jag har liksom mer ont, fast ändå inte ont till höger i livmoderna (antar jag att det är) lite av en obehagskänsla, fast ändå inte..Men det känns något där iaf...ska fråga när vi är på UL om bäbis ligger där eller om det är så att moderkakakn sitter där...Tycker det känns konstigt iaf.

v10 imon enligt min beräkning..härligt, läntar tills UL för att få ett mer exakt datum o att de här första 12 veckorna ska gå...men snart är jag där oxå
  • Sommarnatt2010
    Gummsan85 skrev 2010-10-17 16:32:36 följande:
    va händer med tråden? förut var den full av liv å nu händer ingenting? :( håller den på att dö ut?
    det hoppas o tror jag verkligen inte...Men själv har jag en massa med jobbet + att vi håller på med grunden till vårt hus...så i helgen har vi varit vid huset en massa....Trivs som sagt bäst i denna tråden, så håller tummarna för att vi fortsätter att ses här...
  • Sommarnatt2010
    sarasessi skrev 2010-10-17 22:36:06 följande:
    Hej hej! Jobbar väldigt mkt just nu ch studerar på heltid så blir inte alltid att man skriver ngt utan bara tittar in och läser, men att tråden dör ut tror jag inte! :) Jag har haft lite molvärk och ryggont men annars har mina symptom minskat. Gasig i magen som bara den men det kanske snarare är för att jag ätit lite fel både igår och idag (flera runda goa polarmackor som slunkit ner) :/ Verkar som om många har berättat för släkt o vänner redan. Vi har nu berättat för våra allra närmsta vänner men ska vänta med våra familjer två veckor till. Vill att tiden ska gå fort!! Känns som att när familjen vet så vet alla man någonsin känt eller kommer att känna :) Roliga nyheter går snabbt i omgivningen!

Nej, nu ska jag krypa ner i sängen. Kanske se reprisen av ensam mamma söker som jag missade....får se om jag orkar.

Godnatt och kram på er :) Hoppas ni får en bra vecka! 

Ps. Fridaooo: Det är inte så konstigt att du börjat blöda om du gjort cellprov så du kan nog vara lugn.
    Vi har bara berättat för två vänner som vi umgås med + att jag har några kollegor som vet av olika anledningar...Mannen min vill att vi väntar till efter ul. Han mamma är ju så rackans dålig på att behålla hämligheter så jag är benägen att hålla med, men det betyder att man får ta det lite försiktigt i övrigt oxå, inte roligt om de får höra på omvägar liksom...Kommer troligtvis berätta för mina föräldrar i helgen, om vi åker ner till dem...
    snöstjärna skrev 2010-10-18 08:22:44 följande:
    Nu har jag ringt BM å fått en officiell tid för inskrivning på fredag. Det känns skönt :)

Dock måste jag säga att jag mår bättre .. Känner mig knappt gravid alls. Ömma bröst å liiite illamående från å till bara. Humöret är dock hemskt :( Stackars mina där hemma ...
    Känner precis som du..fast har inte märkt så mycket på humöret..förutom att jag har blivit grymt mörkrädd, vilket är riktigt jobbigt när man har hund o måste traska med honom morron o kväll i mörker... :S Fattar inte vad det är, försöker verkligen att tänka bort det, men det går inte. Har typ hjärtklappning o gråten i halsen..Super fånigt, vad ska jag göra åt det????

Ska ta blodprover på torsdag. Var för tidigt att ta KUB proverna när jag var där på inskrivning så då väntade vi med alla..Sen är det UL den 11 nov, känns låååångt dit, men tiden går förhoppningsvis fort.
  • Sommarnatt2010
    snöstjärna skrev 2010-10-18 18:50:19 följande:
    Jag var oxå jättemörkrädd nu i helgen då jag var hemma själv. hua!
    Vet inte vad man gör åt det =(
    Drömmer massa mardrömmar med .. kusligt.

UL 11 nov, är det rUL:et redan då?
    Det var rätt tidigt väl?

Jag hoppas på att få titta till bönen en gång till innan UL:et men det får jag kanske inte nu när jag väl slutat blöda .. men man är ju fundersam om allt står rätt till.
    Nä det är KUB UL...RUL lär inte bli förens julveckan eller mellan jul o nyår...beror väl på om jag eller BM räknat rätt :P
  • Sommarnatt2010
    froooken skrev 2010-10-19 11:04:55 följande:
    Men vad mycket ul det är här? och i början av november, vilken vecka är ni i då?!

Jag ska vänta till 24 december innan ul.. och då lär de ju säkert bli EFTER jul jag får det... känns jätte långt bort...
    Jag kommer att vara i v12 / 13 beroende på om man går efter min eller BM uträkning...Detta är ett KUB ul Här blir alla erbjudna kub o jag vill göra det för att se att det verkligen finns något där inne...Känns väldigt långt att behöva vänta enda till slutet på dec då det görs RUL. Nu när mina syptom nästan försvunnit helt oxå, känns det än mer viktigt att verkligen få se det lilla livet...
    Min man är mer inne på att få reda på om det skulle vara något fel på barnet..Medans det för mig är viktigast att få se ett hjärta slå....
  • Sommarnatt2010
    snöstjärna skrev 2010-10-19 18:29:18 följande:
    Jag vill oxå berätta. Å jag skiter i å vänta till efter v12 tror jag. Jag lixom vill bara skrika ut det till hela världen på fejjan å så ...

Gah!

Ska prata med maken om detta igen i kväll, vill gärna hans föräldrar ska få veta först innan det lixom når ryktesvägen till dem. Å han lixom maskar lite med å berätta =PPP
    Mina föräldrar vet ju nu sen ett par dagar tillbaka ....
    Jag känner samma sak...Min man vill oxå vänta. Vi håller ju på o bygger hus o sista nov flyttar vi hem till hans föräldrar för att spara lite pengar...Han tycker vi kan berätta när vi flyttat in..Men jag vill ju oxå berätta för alla!!!
    Tycker dessutom synd om hans pappa som så uppenbart vill ha barnbarn o så ska mannen min hålla honom på halster :P
  • Sommarnatt2010
    snöstjärna skrev 2010-10-19 19:49:56 följande:
    hahah jag verkligen.
    De kanske inte lixom ser det på samma sätt som oss.
    För mig är det så att skulle vi förlora barnet, ja men då har man folk att bolla tankar med även då.
    Istället för att gå å hålla allt inom sig självt.
    Medans mannen kanske tycker det är tryggare att vänta på nått vis.
    precis så resonerar J oxå...Han tycker att det är ingen idé att berätta, tänk om något händer...
  • Sommarnatt2010
    hoppfull 2010 skrev 2010-10-20 17:32:35 följande:

Idag har vi varit till Barnmorskan första gången..fick bara lite information, hon berättade vad som skulle hända och så. Hon räknade inte lika som på FL, så Jag flyttades tillbaka en vecka..:( 9+4 istället för 10+4....jajja...får väl ta de då..

min MB räknar ju oxå anorlunda än jag gjort här på Fl, men jag kör på min uträkning tills jag varit på UL...annars kanske man blir flyttad igen, blir sååå rörigt. jag säger att jag är i v 10 9+3 medan BM säger v 9 8+6. Skiljer ju bara fyra dagar..men jag tycker det är konstigt att de inte tar mer hänsyn till vad man har för cykel...är väl långt i från alla som har 28 dagar o ÄL på dag 14 el vad det nu är som räknas som standars...

I morgon så ska jag ta blodprov...Både det där vanliga som man gör som gravid o sen inför KUB-testet. Lär väl inte få reda på så mycket i morgon så jag fortsätter att längta till v 45. Ska dock fråga hur det är med att bada badkar... Någon som vet??? läste att det inte är bra för barnet att man badar varmt, men sen säger några att det spelar ingen roll...sååå svårt när alla säger olika..
  • Sommarnatt2010
    jakeline skrev 2010-10-20 19:26:58 följande:
    jag har hört att man inte ska bada för varmt, alltså så du skållar dig. Många badar ju innan förlossning, jag gjorde det när värkarna satte igång. SÅ skönt just då kan jag lova. så bada går bra, men inte för varmt.

Jag och min BM har räknat lika som FL. Men jag har ju väldigt typisk cykel också, 28 dagar och ÄL på ca dag 14 och då blev det 13 maj för oss båda.
    Men vilken temperatur är lagom då??? skålla mig vill jag ju inte annars heller...men hur vet man??

Jo de räknar väl väldigt mycket standars...Men det ska bli spännande att se vad de säger på UL den 11 nov. Är ju säker på att jag har rätt :P
  • Sommarnatt2010
    TheLove skrev 2010-10-20 20:26:48 följande:
    När jag väntade sonen fick man bada varmt, fick bada i jacuzzi på simhallen till och med men i och med att jag blödde skulle jag undvika det då det var risk för infektion. Basta fick jag göra hur mycket jag ville... Min svägerska som ska föda i dagarna får inte bada jacuzzi, duscha varmt eller basta enligt bm och har inte fått göra det på hela graviditeten... Jag duschar i skollande varma duschar men har inte vågat mig på bastu eller jacuzzi ännu... Vill prata med bm först
    Varför ska det vara så dubbla budskap hela tiden....Tänk om det kunde finnas lite tydliga besked istället :S Man vågar ju liksom inte göra något som ingen egentligen vet om det är bra eller inte =(
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~