~mittenavmajknoddar~
vad är det för extra vitaminer ni äter?? Jag äter bara folsyra, nått mer man bör äta???
vad är det för extra vitaminer ni äter?? Jag äter bara folsyra, nått mer man bör äta???
oj vad här skrivs =)
Jag har oxå en blogg, men har inte börjat blogga om graviditeten då den inte är oficiell ännu, min man vill oxå vänta med att berätta. Sen är det ju snällt att berätta för mor o far innan dom eller någon de känner läser om det på bloggen...
Tycker det där med BF är svårt, är ju helt säker på att de kommer att flytta mig eftersom de kör på någon standard variant...känns inte så roligt, då jag vet att det inte kan stämma (har bara haft oskyddat vid ett enda tillfälle) Jag kommer med andra ord garanterat att bli flyttat till ett senare BF-datum (flyttas man fram eller bak då???) Vilket innebär att jag har längre kvar till v12 än vad jag tycker : S Men jag kör på mitt BF-datum så länge
Jag ska på hälsosamtal i morgon, ska bli spännande :P (just för att det nog känns lite mer verkligt om man pratar med någon om det) Sen antar jag att det blir inskrivning någong gång nästa vecka. Då alla i vår kommun erbjuds kub-test o det brukar väl ske i v 10...Vet dock inte hur vi ska göra med det...
Vi hade en liten diskussion här hemma angående barnvagnar...
Hur lång leveranstid är det på det??? Har de några hemma i lager eller är alla beställningsvaror...
Vad är ni inne på för vagn???
Hejhej!!
Nu har jag varit på hälsosamtal, ska på inskrivning den 11...BM verkar trevligt så det är väl bra, men som jag sa så flyttade hon mig. men hon sa oxå att det är ett preliminärt datum till UL, Så gör vi KUB får vi ju ett fastställt datum "redan" då istället för i v18 vilket känns bra...
Men det gjorde ju att jag har längre till v12 än vad jag själv tycker..Men jag kör nog på min uträkning tills jag vet. Hon sa 5+ någonting Medan jag tycker att det är 6+1 idag...Så inte så stor skillnad, men tänker man att man är i v 6 el 7 så känns det mycket =)
Håller verkligen tummarna för att den lill* vill stanna där inne nu.
Håller tummarna för alla er som blöder. Hoppas ni får positiva besked idag :S
STOR KRAM
Jag har klarat mig utan blod hittills...Hoppas verkligen att jag slipper oxå, är lite små orolig ändå. Är nog helt knäpp, men tycker det är skönt att må dåligt, för då mår nog liten bra...
I min mage tickar det ett litet hjärta fint! :)
Bm tyckte att jag var i V.5+6 (enligt mig är det 7+2) men så kallade hon in läkaren som var där så han med fick undersöka mig och han sa utan att mäta att jag var i V.6+4 varpå bm hävdade att hon mätt till 5+6 och han fortsätter med att "hjärtat börjar slå först i V.6"
Vi har bestämt oss att gå efter läkarens uträkning. Känns bättre även om han inte mätte, lustigt om jag skulle blivit bakflyttad 9 dagar, det är ändå rätt mycket...
Jag blöder från livmodertappen, gjorde ju vul och började blöda så fort de började undersöka mig så det är lättblödig livmodertapp och sen så satt moderkakan lågt i bakvägg eller vad man säger om jag förstod rätt, vilket också kan leda till blödningar (lågt sittande i framvägg förra gången)
Känns så skönt nu! Ska tillbaka den 26/10 för ett gyn och ett vul och det känns bra för då blir väl datumet mer exakt...
jag dricker mellanmjölk, har alltid gjort o vill inte byta nu..Tror inte det är så farligt. hoppas jag iaf...Får väl fråga BM nästa gång...
Håller tummarna för dig idag!!!