Inlägg från: snöstjärna |Visa alla inlägg
  • snöstjärna
    melkersmamma skrev 2010-09-29 15:34:13 följande:
    snöstjärna:
    tror inte riktigt jag förstod..
    från början hade du två st småisar, en i varje "del" av livmodern.. en finns där idag men en klarade sig inte. har jag förståt rätt?

har aldrig hört något sådant förut, hoppas det känns okej!
    och hoppas den ni såg med tickande hjärta mår bra där inne, hela graviditeten!
    Mmm jag har en delat livmoder, så det hade befruktats två ägg. En i vardera del.
    Den ena blev dock ett missfall, medan det andra lever och mår bra! =)
    ♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogg.se ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • snöstjärna
    TheLove skrev 2010-09-29 15:50:49 följande:

Åh vilken lättnad att ni faktiskt har ett litet mirakel kvar i magen :) Men jag beklagar tvillingen :(

Hur tidigt prematur är det risk att det blir? Skönt med ul var 4e vecka sen för att kolla så allt står rätt till i alla fall! Hoppas det inte blir prematur ändå! Nu ska bönan få stanna i sin mage till V.40 tycker jag :) Grattis!!

Det har jag varit inställd på dock, alltså att barnet kommer tidigare. Med planerat snitt skulle jag tro.
    40 veckor läre jag nog aldrig gå tyvärr.
    Men jag hoppas denna böna tänker hålla sig kvar å må bra å låta mig må bra ;) i alla fall till v36!

Vet inte alls hur det funkar, får ta varje vecka för sig.

rUL vid v18 å sen jämna UL. Kolla blodtrycket varje vecka, kanske får medicin så smånginom om det höjs. Ja det är så det ser ut.
  • snöstjärna
    TheLove skrev 2010-09-29 15:59:48 följande:

Tror inte jag heller kommer gå över v.36. Vattnet gick när jag väntade sonen i V.34 och så käkade jag bricanyl till V.36

Men jag tror att allt kommer gå bra för dig... Fick du nått nytt bf?

Då kanske det blir du å jag lite tidigare då =)

Jag hoppas allt ska gå bra, och jag är beredd på ett litet barn å lite tidigt. Det är ju som "det ska" för mig. Så var det ju sist så att säga. Det ska nog gå prima.

Nej samma BF. Får kanske nytt på rUL i v18.
  • snöstjärna
    TheLove skrev 2010-09-29 16:06:58 följande:

Jo min förra bm sa ju att jag troligtvis föder nästa barn tidigt med och det kunde denna bm bekräfta att det är mycket möjligt (jag kommer troligtvis blöda från och till genom hela denna grav. med och det irriterar graviditeten vilket kan leda till "prematur")

jakeline skrev 2010-09-29 16:01:04 följande:
    Min son kom på sitt BF han... Försökte knipa över nyår, men icke... :P
    Nej kunde han inte stannat inne liiite till :P haha
    Vi får hoppas våra små stannar inne så länge de bara kan å blir färdigbakade ordentligt denna gång =)
  • snöstjärna
    TheLove skrev 2010-09-29 16:26:54 följande:

Ja det får vi verkligen hoppas!

Denna gång kommer jag i alla fall köpa på mig lite prematurkläder när vi vet könet. Skulle det mot förmodan bli så att bebis blir fullgången får man väl sälja på tradera/blocket eller nått...

Jag är så knäpp. Jag tror verkligen att det är en liten grabb men tänker att jag ska köpa puttinuttigt tjejigt... Antagligen för jag lite mer hoppas på flicka

Jag hoppas oxå på en liten tjej =) Å kommer nog köpa på mig lite prematurkläder med, hade ju inget sist. Å har sålt det mesta av det. Bara sparat lite.
  • snöstjärna
    sarasessi skrev 2010-09-29 18:15:12 följande:
    Hej alla i tråden! Hoppas att ni haft en bra dag! Skönt att höra att det gått bra för alla som gjort vul idag. Tråkigt med tvillingen men grattis till den som fanns kvar snöstjärnan!! :) Jag var också på vul idag efter blödningar igår och läkaren sa att graviditeten såg normal ut :) Det tickar ett litet hjärta och pyret är hela 12 mm ;) *Lycklig* Har dock bokat ett tidigt ul om två veckor på privatklinik (ej vul) för en vecka sedan. Vet ej om jag ska strunta i det nu och avboka eller om jag ska ta det ändå. Vad tycker ni? 
    Va skönt att höra för dig med!! Kram
    TheLove skrev 2010-09-29 18:01:04 följande:

Vi kommer ta reda på könet :) såklart ni kan göra så att bara du får veta könet om du och mannen kommer överens om det... Misstänker att maken då får gå ut medan du får svaret, men tror att han vill veta om du vet. Annars lär han väl misstänka när du målar rummet rosa/blått :P

snöstjärna skrev 2010-09-29 17:07:22 följande:
    Jag hoppas oxå på en liten tjej =) Å kommer nog köpa på mig lite prematurkläder med, hade ju inget sist. Å har sålt det mesta av det. Bara sparat lite.
    Vi har endel kvar från sonen men på nått sätt vill jag inte använda iaf ett par av det då jag funderar på att rama in dem som sonens första kläder....
     Gjorde en tavla som du ser i detta inlägg med Jordans första body i storlek 38/40 å en mini blöja å napp =) Sen har jag nått plagg kvar, men det mesta såldes.
  • snöstjärna

Tänkte jag skulle visa er fotot maken tog igår.
    Så här såg det ut inne hos mig igår.

Här kommer en liten förklaring som läkaren gav.

Livmodern är lixom hjärtformad. Man kan se det om man kikar lite.

• snöstjärna
    TheLove skrev 2010-09-30 16:58:24 följande:
    Men är det en livmoder eller är det två? Jag såg (igår tror jag) en stund på tyra banks show och då handlade det om kvinnor med två livmödrar alternativt två vaginor... Hann tyvärr inte kolla klart men det var intressant... 
    Ja jag såg det oxå innan jag åkte iväg så jag började nästan skratta då hon började prata om detta.
    Jag har en livmoder, men den är formad som ett hjärta och hon kunde inte säga säkert om det var en vägg rakt igenom eller bara ner en bit.
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~