Inlägg från: snöstjärna |Visa alla inlägg
  • snöstjärna

~mittenavmajknoddar~

TheLove skrev 2010-10-05 08:40:18 följande:

Jo då känner man sig i alla fall gravid och det är ju positivt :)

Vad skönt att du ska få kolla till din mini, synd bara att det tar sån tid när man väntar på nått sånt. Dagarna segar sig ju massor. Vi har inte ringt... Jag tror allt står bra till med mini. Fick bara sån panik då blödningen var som när jag har min värsta mens (som för övrigt är väldigt lite, jag brukade blöda i 14 dagar istället) men blödningen försvann ju nästan direkt och inga klumpar så... Hoppas allt går bra på fredag och att alla tar det bra :)

Ja allt är nog bara bra ska du se.
    Men jag är glad att få komma in å titta till lite.
    Har svårt att komma ifrån på veckorna, men på fredagarna har jag självstudier .. så då blir det en "ta-hand-om-bebis"-dag i veckan =)
    Blir många mvc besök å sånt då ..
    Inbokat att ta blodtrycket varje fredag osv =)
    ♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogg.se ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • snöstjärna
    TheLove skrev 2010-10-05 17:27:14 följande:

Det är ju jättebra! Varför ska du ta blodtryck så ofta?

talare skrev 2010-10-05 14:40:34 följande:
    vilken tråkig start på dagen du fick.. hoppas den blev bättre sen!
    själv fick man en helt ok, är lite seg och har lite huvudvärk men en ok dag, absolut!
    Jo min dag har varit bra sen.. Ska iväg med min svägerska som är i V.38 till simhallen och simma lite ikväll... Ska bli skönt :)
    Det är för att jag fick tvärsluta med mina mediciner för blodtrycket så fort jag plussade.
    Men just nu ligger det PERFEKT. Så bra har det inte varit sedan innan graviditeten med sonen =)
    Så jag är nöjd!
    Kommer ha koll varje vecka så de kan sätta in rätt medicin OM det höjs så jag inte får havandeskapsförgiftning igen ..

Blev ledig i morgon, så jag ringde å frågade om jag kunde få en tid redan då å det fick jag!
    Så ni får hålla tummarna för att bönan mår bra redan i morgon!! =) 11:30!
  • snöstjärna

Oh matdofter är nått jag inte klarar nu heller. Maken värmde på köttbullar tidigare idag å jag höll på att avlida å kväljas. Fick lägga mig under en filt å hålla för näsan ... Haha. Kunde inte andas igen förrän all os hade vädrats ut. Huuuuua!

Jag har fått klåda i armhålorna?! Nån som varit med om det ??! Inte bytt tvättmedel eller deo .. Fattar inte var det kommer ifrån.

• snöstjärna

Åh idag är det dags för VUL igen.
    Tycker det ska bli skönt ...
    Har inte blött något mer sedan i fredags, men det har börjat komma lite mer brunt igen.
    Att det aldrig ger sig lixom.

Jag hoppas innerligen att bönan är kvar ... återkommer i eftermiddag =)

• snöstjärna

Hej allihopa!

Allt var bra med bönan, lite mindre än vad h*n borde vara, men det rättar ju till sig vid rUL i alla fall. Hade växt rätt mycket denna vecka i alla fall. Och jag ska nog inte behöva åka in igen å göra VUL om jag inte skulle börja blöda väldigt mycket. "Tvillingen" har dock inte kommit ut helt ännu ... den säcken var fortfarande fylld med vätska, så mer kommer det att komma, men att jag skulle inte vara orolig.

Bönan påverkas inte av detta alls, utan låg så väl skyddad i sin egen lilla säck å del av livmodern.

Skönt!

Så nu tänker jag börja berätta ... ska berätta för mamma å pappa å brorsor i helgen då de kommer å firar min födelsedag =)

Nu slappnar jag av lite å ska försöka NJUTA av detta! Magen har redan svällt en aning, lite jobbigt. Men vikten ligger ungefär på samma som innan jag blev gravid. Skönt. Önskar kunna hålla mig kring denna vikt resten av tiden .

• snöstjärna

Sarasessi: Jag tänkte trycka en tröja med bokstavstämplar till sonen som han ska få ha på sig på söndag då mina föräldrar och syskon kommer för att gratulera mig på min födelsedag :) Får se hur snabbt de reagerar .. Hihi

• snöstjärna
    maddelu skrev 2010-10-06 19:34:19 följande:
    min pappa fyllde år igår. Vi gav en tröja med texten "jag ska bli morfar" , det blev perfekt!!!!
    Va roligt! =)

Maken ska få ringa till farmor å farfar å berätta, men han vill helst vänta. Jag tycker han ska göra det nu snart dock så de inte får höra på omvägar. De är lite äldre å skulle nog uppskatta att sonen själv berättar.

En del vänner vet redan, men nu e de familjens tur =)
    sarasessi skrev 2010-10-06 18:42:03 följande:
    Vad roligt! Ja, men det tror jag att du skrivit innan. Det blir ju super! Du får skriva hur reaktionerna blev i efterhand :) Lycka till! Själv vill jag bara berätta för ALLA nu...men vi hade tänkt att vänta ca. 3 veckor till.
    Det ska jag göra =) Återkommer på söndag kväll ;)
  • snöstjärna
    TheLove skrev 2010-10-06 22:49:12 följande:

Vad skönt att allt såg bra ut snöstjärna!

Vi var förbi min svägerska och svåger ikväll och svåger sa "oj vilken stor mage du har fått!" Tur att jag bara går i skolan på dagen för på kvällen blir min mage megastor... På morgonen är den nästan platt, fast försöker jag dra in den så sticker den ändå ut lite... (livmodern som tar plats)

Så är det för mig med, på morgonen å dagen är den relativt liten. Har ju lixom lite mage redan ... lite häng efter att ha gått ner så mycket i vikt.
    Men på eftermiddagen/kvällen .. då e den rejält svullen .. tur man håller sig någolunda hemma då ;)
  • snöstjärna

Lovelyy: Ja då kan jag förstå att det syns! :) Här kanske folk börjar undra om jag börjat lägga på mig igen :P

• snöstjärna
    TheLove skrev 2010-10-07 17:47:40 följande:

Åh vad skönt att allt funkar på dagis och jobb...

Jag vet inte hur jag ska göra med kläder... Alla mammakläder är ju så stora att jag drunknar i strl S och xs är inte så lätt att hitta... Får väl köra på vanliga kläder eller nått...

Själv är jag överlycklig för jag kommer för första gången i mitt liv i mammakläder! =)
    Förra graviditeten fick jag gå med säckiga stora säckar.
    Nu är jag "normalare" och kan ha mammakläderna å behöver inte köpa största storleken heller .. det känns fördjävla skönt måste jag säga =)
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~