• Anonym (bugaboo)

varför snålar ni och köper fula åbäken till vagnar??!

Som rubriken lyder, Varför snålar vissa när det gäller att köpa barnvagn?

Nu är detta mest riktat till dessa som använder barnvagn mycket och ofta.

Varför snåla och köpa ett fult åbäke som är använt av flera ungar innan ditt?
    Är det så svårt att spara ihop iaf en femhundring i månaden under graviditeten så kan du få en rätt så okej vagn för det priset.

Jag var student och hade csn och lyckades spara ihop 1000:- i månaden och sedan la jag till drygt 2000:- efter förlossningen och fick mig en fräsch och ny bugaboo.

sedan ser jag folk som jobbar och har råd och kör runt i teutonia vagnar från 1800 talet typ som 2-3 ungar använt innan och som dessutom är otymplig och galet ful och man kan inte låta bli att undra, varför? Varför inte ge lite extra på nåt man använder mycket för de kan omöjligtvis tycka att den vagnen är snygg även om de säger "att den duger"..

eller varför köper man B märken som ABC design typ då dessa har OTROLIGT dålig kvalitet. Köpte en sådan åt sonen bara för vi skulle på semester och vagnen blev helt obrukbar och skranglig efter 2 veckor!!

jag fattar inte..

• Svar på tråden varför snålar ni och köper fula åbäken till vagnar??!
  • Nyfiken gul

Men seriöst - hur fan kan man välja en cp-vagn??

Bugaboon och alla andra ser ju ut som nån jävla månlandare och något som alla handikappade barn sitter i när dom är mindre.. HUR kan man vilja ha en sån? Snacka om att verkligen gå på alla försäljningstrix!! 

VAD är det som är så snyggt och praktiskt med vilken 3-hjúling som helst?  Apfula och opraktiska... försök åka buss med en sån eller få in den i en mindre bil...  och aldrig nånsin skulle jag vara så dum att lägga ut 11.000 kr på en vagn som bara används max 2 år... du köper ju ändå en vanlig sulky sen så varför ??????? Vart är logiken i det??

Jag är inne på mitt tredje barn och har aldrig nånsin ens förstått vitsen med en ful wannabe-vagn. Jag har gått över stock och sten och shoppat i storstäder , joggat och pulsat i djup snö och jag har aldrig ens haft några som helst bekymmer med en vanlig liggvagn. Här pratar vi promenader på 4-5 km enkel väg.....

Dessutom finns det ju inget utrymme på en trehjuling.. jag får lätt plats med 3 stora matkassar under min Ora-vagn medans min kompis som har en 3-hjuling knappt får in en matkasse.

Alla är vi olika och vi har alla olika behov. hur svårt är det att förstå?

Och en vagn är ingen accessoar eller nåt man köper bara för att nån kändis har en likadan vagn.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (aldrig svängbara)

ALLA vill inte ha svängbara hjul!

jag skulle aldrig välja att ha det på min vagn, jag har 4 fasta stora hjul (Emmaljunga City Cross) ja, jag köpte min ny då jag ville det, men nu hade jag precis fått ut ett arv från min farfar... ANNARS hade vi aldrig haft råd med en ny vagn, utan fått köpa en begagnad...

jag ser inget fel i att köpa en begagnad, sen är det faktist inte säkert att de köpt den begagnad, de kanske har andra barn som e äldre, så de kanske har köpt den ny för flera års sedan!

btw, det finns ingen fulare vagn än Bugaboo (enligt mig)

• Anatha
    Nyfiken gul skrev 2010-09-27 07:19:43 följande:
    Men seriöst - hur fan kan man välja en cp-vagn??

Bugaboon och alla andra ser ju ut som nån jävla månlandare och något som alla handikappade barn sitter i när dom är mindre.. HUR kan man vilja ha en sån? Snacka om att verkligen gå på alla försäljningstrix!! 
    Grattis du är en som klagar på TS men är lika inskrängt och oförstående för andra människors valkriterier som TS.

Själv valde jag Bugaboo Bee efter noga genomgång av vilken vagn som skule passa mitt unika behov just då. Det hade inget med försäljningskep att göra eller något annat jag ville inte ens ha en bugaboo från början.
  • La Lola
    Ts, du är medveten om att alla inte har samma smak som dig va? Obestämd
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • La Lola

Känsligt ämne förresten...passar verkligen i Känsliga rummet.....

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Tjohalia
    Anonym (bugaboo) skrev 2010-09-27 04:45:08 följande:

Som rubriken lyder, Varför snålar vissa när det gäller att köpa barnvagn?

Nu är detta mest riktat till dessa som använder barnvagn mycket och ofta.

Varför snåla och köpa ett fult åbäke som är använt av flera ungar innan ditt?
    Är det så svårt att spara ihop iaf en femhundring i månaden under graviditeten så kan du få en rätt så okej vagn för det priset.

Jag var student och hade csn och lyckades spara ihop 1000:- i månaden och sedan la jag till drygt 2000:- efter förlossningen och fick mig en fräsch och ny bugaboo.

sedan ser jag folk som jobbar och har råd och kör runt i teutonia vagnar från 1800 talet typ som 2-3 ungar använt innan och som dessutom är otymplig och galet ful och man kan inte låta bli att undra, varför? Varför inte ge lite extra på nåt man använder mycket för de kan omöjligtvis tycka att den vagnen är snygg även om de säger "att den duger"..

eller varför köper man B märken som ABC design typ då dessa har OTROLIGT dålig kvalitet. Köpte en sådan åt sonen bara för vi skulle på semester och vagnen blev helt obrukbar och skranglig efter 2 veckor!!

jag fattar inte..

Ärligt talat så finns det enligt mig två riktigt fula vagnar på marknade, den ena är inte helt förvånande bugaboo, och den andra ät stokke. Men inte går jag omkring och beklagar mig på alla som kör dessa vagnar, det är ju deras val. Så länge jag slipper så är jag nöjd.

JOLINE 050414 * ALEX 070309
  • kokos

TS varför bryr du dig?? Vad har du med att göra vad folk väljer för vagn sköt ditt eget så räcker det bra!

• Anonym

Hur smart är det att köpa en helt ny vagn för 11.000 när jag kan få en precis lika bra vagn för bara ett par tusenlappar på blocket? Som dessutom är lika snygg och användbar.

En vagn är en vagn, hur svårt kan det va?

Och jag spara pengar till just den begagnade vagnen det gjorde jag..

jag tror ts snarare känner sig lurad och blåst för att hon inte tänkte tanken på en begagnad vagn först...

• whiiiii

Fast hur kan man köpa en sådan ful vagn som bugaboo? skulle hellre ha en vagn från 1800 talet isf.. smaken och prioriteringarna är väl olika mellan olika individer.

Svar på tråden varför snålar ni och köper fula åbäken till vagnar??!