• Styvmamma88

"Den perfekta vaginan" Fan va arg jag blir!

Jag sitter och tittar på ett program på kanal 4+ om den perfekta vaginan, det börjar bli allt vanligare att man opererar underlivet så det ska bli perfekt. Hur sjukt är inte det? Det finns inte ett underliv som är likt något annat. Hur långt ska det gå egentligen? Bröstförstoring, hel-vaxning och nu kosmetisk-kirurgui i underlivet, när ska man få se ut som man är född att göra? Varför är det så att det bankas in i kvinnor att man inte är perfekt som man är? Att man måste lägga sig under kniven för att se ut som så många andra?
    Jag blir så otroligt ledsen, jag har själv undrat om man ser "okej" ut där nere, jag har skämts så över att visa mig innan jag fick se en utställning när jag va 20 (!!!) på olika underliv och fattade att jag var helt normal. Tycker så synd om dom kommande generationerna och hur långt idealet kommer att gå.

• Svar på tråden "Den perfekta vaginan" Fan va arg jag blir!
  • honkie
    Bedan skrev 2010-09-30 10:08:28 följande:
    Men det har ju inte med förhuden i sig att göra utan att ytan på ollonet blir härdad av att förhuden inte är där och skyddar, inte för att man skär bort ett viktigt njutningsorgan.
    Jag är förövrigt totalt emot omskärelse av pojkar ifall det inte behövs i medicinskt syfte eftersom jag tycker det är fruktansvärt integritetskränkande. Dock står även jag på mig och fast vid min övertygelse att det inte kan jämföras med blygdläppsreduktion. Utom möjligtvis i USA där pojkar ofta omskärs av estetiska skäl, där kan man göra en jämförelse men det är enligt mig inte ingrepp som kan jämföras så att man kallar dem identiska. Möjligtvis om man hade karvat på ollonet, men det gör man ju inte.
    men det är väl precis samma sak då känseln påverkas? och eftersom man inte skär bort hela läpparna så skulle jag nästan vilja säga att en manlig omskärelse är värre.
  • Mela75

Jag såg programmet igår och blev illa berörd, jag märkte även att de som var mest kritiska var kvinnor själva. ( tänker på vaxerskan och systern) Jag frågade min sambo om de pratar om sådant och han sa att det är inget som någonsin har varit ett ämne som killarna har pratat om. Det är av ingen betydelse hur den ser ut.

Det var ännu mer sorgset  att kvinnor känner att de måste operera tillbaks mödomen för att de ska våga gifta sig. För att det ska vara så. Båda är offer för samhällets krav/ inbillade krav.

• linjes

Det är väl same shit för killarna? Det diskuteras ofta kukstorlek och finns en hel del trådar om kukförlängning...

Det finns inget som är perfekt,varken fitta eller kuk...Är man nöjd med sig själv och sin partner borde inget annat spela nån roll,varför lyssna på sån skit på tv?

• Mela75
    linjes skrev 2010-09-30 10:25:01 följande:
    Det är väl same shit för killarna? Det diskuteras ofta kukstorlek och finns en hel del trådar om kukförlängning...

Det finns inget som är perfekt,varken fitta eller kuk...Är man nöjd med sig själv och sin partner borde inget annat spela nån roll,varför lyssna på sån skit på tv?
    Det var en intressant dokumentär då det uppenbarligen har ökar fatalt. Och  många unga kvinnor tror att de måste se ut på ett visst sätt. 
  • honkie
    Mela75 skrev 2010-09-30 10:27:30 följande:
    Det var en intressant dokumentär då det uppenbarligen har ökar fatalt. Och  många unga kvinnor tror att de måste se ut på ett visst sätt. 
    men jag tror att en sådan dokumentär endast ger ett brutalt bakslag. risken finns att många kvinnor som aldrig ens varit i närheten av att reflektera över sitt underliv plötsligt börjar reflektera lite för mycket. ibland är det bäst att bara göra ingenting, ungefär som man borde gjort med SD från alla första början.
  • Mela75
    honkie skrev 2010-09-30 10:30:26 följande:
    men jag tror att en sådan dokumentär endast ger ett brutalt bakslag. risken finns att många kvinnor som aldrig ens varit i närheten av att reflektera över sitt underliv plötsligt börjar reflektera lite för mycket. ibland är det bäst att bara göra ingenting, ungefär som man borde gjort med SD från alla första början.
    Jag kände inte till det..och har inte funderat på om den är normal eller inte. I dokumentären så visade de alla möjliga olika utseenden som dessa kvinnor inte visste existerade. Vilket gjorde att några valde bort operation då de insåg att det är normalt. Så jag vet inte om det är helt till ondo. 
    Det tragiska är att kvinnor tror att de är onormala utan att veta om hur olika man kan se ut. Och att de som hade fått kommentarer från män hade uppenbarligen hämtat sin syn från porr. 
  • Bedan
    honkie skrev 2010-09-30 10:14:56 följande:
    men det är väl precis samma sak då känseln påverkas? och eftersom man inte skär bort hela läpparna så skulle jag nästan vilja säga att en manlig omskärelse är värre.
    Det är din åsikt, du har din, jag har min. Jag anser att det är en stor skillnad på vad som görs p.g.a. föräldrar som ingår i en grupp med kollektiva vanföreställningar (även kallat religion) och på vad som görs för att någon pekat och skrattat åt en persons underliv. Sen är det ju faktiskt så att bara för att man inte skär bort allt betyder det inte att man inte förlorar känseln i allt. Min mamma har t.ex. gjort en bröstreduktion för lite över 50 år sen. Jag kan ju säga att hon har stor del av brösten kvar inklusive bröstvårtor, men hon har ingen känsel i stora delar av dem. 
  • honkie
    Mela75 skrev 2010-09-30 10:36:27 följande:
    Jag kände inte till det..och har inte funderat på om den är normal eller inte. I dokumentären så visade de alla möjliga olika utseenden som dessa kvinnor inte visste existerade. Vilket gjorde att några valde bort operation då de insåg att det är normalt. Så jag vet inte om det är helt till ondo. 
    Det tragiska är att kvinnor tror att de är onormala utan att veta om hur olika man kan se ut. Och att de som hade fått kommentarer från män hade uppenbarligen hämtat sin syn från porr. 
    men samtidigt tror jag att man kan stå och stirra på den väggen och tänka "med ett enkelt ingrepp kan min fitta bli snyggre än alla dessa fladdermöss, jag kan bli snyggare än genomsnittet". sen tykcer jag att hon som gjorde filmen borde haft lite mer skinn på näsan och verkligen sagt ifrån när vaxaren började kommentera underliv hit och dit och de borde verkligen inte haft med när man ser hur hon får lite ångest när hon ser hur hennes underliv har förändrats under åren. det gjordes en liknande dokumentär om penisar och uppläget var ungefär detsamma. i den fick killen (som gjorde den) följa med in på en klinik när en kille skulle injicera macrolane i snoppen. snoppen var redan ganska stor och när läkaren började spruta in ämnet så såg man verkligen hur penisen blev större. programledaren står helt häpen och kollar på och plötsligt utbrister han "wow, en sån penis skulle jag vilja ha". rejält dåligt utfört med tanke på budskapet som skulle förmedlas.
  • honkie
    Bedan skrev 2010-09-30 10:48:57 följande:
    Det är din åsikt, du har din, jag har min. Jag anser att det är en stor skillnad på vad som görs p.g.a. föräldrar som ingår i en grupp med kollektiva vanföreställningar (även kallat religion) och på vad som görs för att någon pekat och skrattat åt en persons underliv. Sen är det ju faktiskt så att bara för att man inte skär bort allt betyder det inte att man inte förlorar känseln i allt. Min mamma har t.ex. gjort en bröstreduktion för lite över 50 år sen. Jag kan ju säga att hon har stor del av brösten kvar inklusive bröstvårtor, men hon har ingen känsel i stora delar av dem. 
    självklart är det skillnad, men nu tänkte jag främst på kosmetiska ingrepp på förhuden. här har cirkulerat trådar på fl där många tjejer gör klart för sig att en icke omskuren penis är bland det äckligaste som finns.
  • Mela75
    honkie skrev 2010-09-30 10:57:57 följande:
    men samtidigt tror jag att man kan stå och stirra på den väggen och tänka "med ett enkelt ingrepp kan min fitta bli snyggre än alla dessa fladdermöss, jag kan bli snyggare än genomsnittet". sen tykcer jag att hon som gjorde filmen borde haft lite mer skinn på näsan och verkligen sagt ifrån när vaxaren började kommentera underliv hit och dit och de borde verkligen inte haft med när man ser hur hon får lite ångest när hon ser hur hennes underliv har förändrats under åren. det gjordes en liknande dokumentär om penisar och uppläget var ungefär detsamma. i den fick killen (som gjorde den) följa med in på en klinik när en kille skulle injicera macrolane i snoppen. snoppen var redan ganska stor och när läkaren började spruta in ämnet så såg man verkligen hur penisen blev större. programledaren står helt häpen och kollar på och plötsligt utbrister han "wow, en sån penis skulle jag vilja ha". rejält dåligt utfört med tanke på budskapet som skulle förmedlas.
    Det var dåligt  helt fel budskap.
Svar på tråden "Den perfekta vaginan" Fan va arg jag blir!