• Styvmamma88

"Den perfekta vaginan" Fan va arg jag blir!

Jag sitter och tittar på ett program på kanal 4+ om den perfekta vaginan, det börjar bli allt vanligare att man opererar underlivet så det ska bli perfekt. Hur sjukt är inte det? Det finns inte ett underliv som är likt något annat. Hur långt ska det gå egentligen? Bröstförstoring, hel-vaxning och nu kosmetisk-kirurgui i underlivet, när ska man få se ut som man är född att göra? Varför är det så att det bankas in i kvinnor att man inte är perfekt som man är? Att man måste lägga sig under kniven för att se ut som så många andra?
    Jag blir så otroligt ledsen, jag har själv undrat om man ser "okej" ut där nere, jag har skämts så över att visa mig innan jag fick se en utställning när jag va 20 (!!!) på olika underliv och fattade att jag var helt normal. Tycker så synd om dom kommande generationerna och hur långt idealet kommer att gå.

• Svar på tråden "Den perfekta vaginan" Fan va arg jag blir!
  • plura

Såg aldrig klart den när den visades förra veckan.
    Som nån längre upp svarade så blir det bara tuffare för unga att passa in. Inte bara tjejer, killar verkar ju få samma ta samma skit.
    Man kan ju bara läsa penistrådarna här på fl (vilka jag kan erkänna att jag fnittrar åt) och vad man hört berättas när man var yngre -att "han visade sig ha en så jäkla liten kuk att jag drog"?????
    Inte nog med att man ska oroa sig för allt "vanligt" när det gäller ens barn. Nu får man dessutom oroa sig för att de har långa fladdriga blygdläppar, eller små sneda snoppar.
    Har de det så förutom att de själv kommer att fundera på om de duger, så riskerar de att bli retade eller ratade för det =(

• Faber
    Momat skrev 2010-09-29 20:38:21 följande:
    Jag håller med dig helt! Kräks på de sneda skönhetsideal som råder nu, och hur vinklat allt är i media... man gråter nästan när man tänker på hur jobbigt det måste vara att växa upp som ung flicka/kvinna idag.
    Ja unga killar har det lätt i jämförelse, de behöver bara ett sexpack och en 22 cm kuk...
  • Styvmamma88
    Faber skrev 2010-09-29 21:42:28 följande:
    Ja unga killar har det lätt i jämförelse, de behöver bara ett sexpack och en 22 cm kuk...
    Klart det är riktigt jobbigt för dom med, men att det har gått så långt så man ska operera muttan för att få den perfekt, längden på penis och storlek på brösten är ju en kategori men att gå ner i underlivet och skära är ju hemskt
  • SkäggBiffen

Alla muttor e great. Orka karva o snida till saker.  Själv har jag 6-pack och 22 cmFlört

• Anonym (ung tjej)

Verkar finnas en del killar som inte gillar stora blygdläppar enligt den tråd jag skrev för en tid sedan:
     www.familjeliv.se/Forum-9-191/m54401601.html

Nu har jag ju själv stora blygläppar, och skiter i töntkillar som enbart dömer mig pga av det, men det finns ju många andra tjejer därute som säkert inte skulle vilja bli nobbade/utskrattade för en sådan sak och väljer att operera sin mutta.

• SkäggBiffen
    Anonym (ung tjej) skrev 2010-09-29 22:18:53 följande:
    Verkar finnas en del killar som inte gillar stora blygdläppar enligt den tråd jag skrev för en tid sedan:
     www.familjeliv.se/Forum-9-191/m54401601.ht ml

Nu har jag ju själv stora blygläppar, och skiter i töntkillar som enbart dömer mig pga av det, men det finns ju många andra tjejer därute som säkert inte skulle vilja bli nobbade/utskrattade för en sådan sak och väljer att operera sin mutta.
    Större läppar ju mer det finns att gotta sig med Flört
  • Denebola
    Millan83 skrev 2010-09-29 21:25:11 följande:
    ja vidrigt! Riktigt vidrigt! Undrar hur hans dolme såg ut liksom! haha! Undrar om han skulle göra om en tjej klagade på hans petterniklas!
    Det skulle nästan vara intressant att träffa på en sådan människa bara för tillfredsställelsen att få skälla ut honom efter noter Tungan ute
  • Anonym (ung tjej)

Vill förstås tillägga att det finns lika många killar som inte bryr sig alls, eller som tom tycker det är mer attraktivt med stora blygdläppar. Synd att man inte kunde ut med det lite mer, så att även alla osäkra tjejer runt om i landet vet detta och inte bara får höra "höhöhö-tonårskillarnas" kommentarer om hur det "ska se ut".

• Anonym

Jag tycker det var horribelt hur tjejen som minskade sina blygdläppar hade blivit hånad av både sin syster och killar. Det är fan helt sjukt! Man ser väl ut som man gör mellan benen. Min sambo har jättelång förhud (typ 5cm extra vid stånd) och det är väl kanske inte vad jag drömt om i mina våtaste fantasier, men det är så han ser ut och han är jättefin! Aldrig att jag skulle säga "ska du inte omskära dig, kom igen".
    Själv har jag typ inga inre blygdläppar, det är bara slät slämhinna. När jag var i förpuberteten och började titta i anatomiböcker och jämföra med hur jag såg ut trodde jag att jag var missbildad eftersom jag inte hittade den delen av könsorganet. Man borde lära barn redan i mellanstadiet att folk ser olika ut mellan benen och att det är helt naturligt! Jäkla tjat om "innie" and "outie", i USA på college frågade mina vänner om jag hade en "innie" eller en "outie" både när det gällde könsorganet och naveln. Jag hade lust att säga "skit i det du så lever du längre" men jag skrattade bara bort det istället. Sjuka saker att vara fixerad vid! 

• Fru Sveden

Jag kan säga att för mig var det väldigt nyttigt att kolla på programmet. Jag har varit riktigt missnöjd med hur jag ser ut där nere och har funderat på att ev fixa till det, men efter att ha sett programmet inser jag att det inte är värt det. Nu är jag visserligen gift och har varit ihop med min man i 5år, men om vi skulle skilja oss så resonerar jag (nu) som så att gillar en ev framtida partner inte hur jag ser ut där ner så är han inget att ha. Och äveno m en tjej har en perfekt vagina så kan hon ju vara helt pantad vad är då bäst? Att ha en korkad tjej eller en som inte har den "perfekta" vaginan?

Felix 08-06-20, Kevin 10-07-31
Svar på tråden "Den perfekta vaginan" Fan va arg jag blir!