Snuttjulla skrev 2010-10-23 11:26:13 följande:
jag gillar inte glögg, men kan tänka mig att det skulle vara en höjdare för dem som gillar...
Hittar inga formar på panduros hemsida, kan du inte länka, snälla du?
Min dröm är att hitta ett recept så man kan göra praliner som smakar so lindorkulorna, oh så goda de är...
När du använder vit choklad, vilken använder du? Jag använder Lidl´s, den är den godaste vita chokladen som jag smakat, men nu har ju även marabou kommit med en, den var också ganska ok. (men visserligen är den bara tillfällig...)
Oj, jag har helt missat ditt inlägg

Ber om ursäkt.
Formen som jag såg på Panduro hittar jag inte i deras webshop. Men om du har nära till en butik så såg jag den bland tvål och godistillverkningen, och det var en rosa hjärtform!
http://www.pandurohobby.se/pan/IboxServlet?p=IXS790&OPT=GET&AID=293060 Ungefär så här kan jag tänka mig att dom blir sen, fast praliner istället för tvål
Och lindorkulorna är verkligen GUDOMLIGA! Vill också gärna komma på hur man gör något sånt.
Jag använder Fazers mat och bakchoklad, både mörk och vit. Men en tanke är ju att gjuta ett skal av Lints mjölkchoklad, och sen göra en ganache med samma choklad. Det borde ju bli något liknande?