• MMK

Amma en tvååring...

Vad tycker ni om att amma en tvååring? Är det normalt eller ej?

• Svar på tråden Amma en tvååring...
  • DestinationX
    MMK skrev 2010-10-08 13:32:14 följande:

Vad tycker ni om att amma en tvååring? Är det normalt eller ej?

Varför bryr du dig om det?
  • Lena
    Brasset skrev 2010-10-10 11:54:29 följande:
    Hmm... jag lämnade aldrig mitt barn över natten så länge jag ammade. Kanske mest för att han var bebis. Och jag inte ville. Klart att man kan få alla situationer att fungera, annars går det ju inte att leva med dem. Så jag är inte ett dugg förvånad att du haft barnvakt.

Jag tycker att det är onaturligt att amma stora barn som ska börja i skolan, jag tänker fortsätta tycka så. Och jag ser ju direkt vilken otjänst jag skulle göra min son. Jag har inte sagt att det är skadligt alls, tror bara att man gör sitt barn en otjänst. Allt jag sagt och menat.

Du kan inte berätta för mig vad min tro är, utan jag säger bara att jag tycker att det är onaturligt. Eftersom jag har en 5 åring själv och ser inte hur, varför jag skulle amman honom.
    Är det inte ganska stor skillnad på en treåring och en sexåring?
  • Lady Dahmer
    MammaT skrev 2010-10-10 12:43:22 följande:
    har du några minnen av detta för flera här i tråden påstår att det är synd om 2 åringar eftersom de minns att de tog bröstet som 2 åring
    min man minns med glädje.

jag ammar min två och ett halvt åring.
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! Den är skitbra! - ladydahmer.blogg.se/
  • Lady Dahmer
    Lena skrev 2010-10-10 12:57:26 följande:
    jo om man har normala barn som utvecklas normalt. Men sen finns det ju barn med utvecklingsstörningar.
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! Den är skitbra! - ladydahmer.blogg.se/
  • Brasset
    Lena skrev 2010-10-10 12:57:26 följande:
    Jag pratar ju om sexåringar. Inte treåringar.
  • Marlene

Det rekommenderas att man ska amma i minst 2 år...

• Här och nu
    Marlene skrev 2010-10-10 13:22:32 följande:
    Det rekommenderas att man ska amma i minst 2 år...
    Det är för att sympatisera med u-länder. Jag följer inte vad som rekommenderas utan vad som inte är äckligt.
  • Här och nu
    Lady Dahmer skrev 2010-10-10 13:07:39 följande:
    jo om man har normala barn som utvecklas normalt. Men sen finns det ju barn med utvecklingsstörningar.
    Mitt barn har utv.störning o jag skulle inte få för mig att amma längre än med ett vanligt barn, om det inte gällde hans akuta hälsa.
  • Här och nu
    Lingonflickan skrev 2010-10-10 11:46:21 följande:
    Vad är det som är örk?? Den naturliga amningen?
    Den onaturliga amningen med barn över 1 år.
  • Marlene
    Här och nu skrev 2010-10-10 13:24:04 följande:
    Det är för att sympatisera med u-länder. Jag följer inte vad som rekommenderas utan vad som inte är äckligt.
    Nej, rekommendationen gäller alla barn. Självklart är den viktigare för barn i u-länder men det betyder ju inte att det inte är bra även för svenska barn även om det inte handlar om liv eller död för oss.
Svar på tråden Amma en tvååring...