Brasset skrev 2010-10-10 19:15:03 följande:
Personligen lagar jag mat efter de normerna. Inget vitt bröd, grönsaker varje dag, fet fisk osv. Har alltid gjort, samt gjort all barnmat själv. Helammade 4 månader, delammade till han var 11 månader och har inga problem med aptiten. Chips äter vi bara vid fest hos oss. Transfetter undviker vi.
Så det är olika.
Tycker du illa om att en tvååring ammas? Jag trodde inte det? Så jag vet inte hur jag ska tolka ditt inlägg

.
Vi lagar definitivt mat efter de normerna, eller ännu striktare men tvingar inte på maten på barnen. De erbjuds men en av den är matvägrare, kanske delvis pga av tidigt avlutad amning och tidig matintroduktion,vilket kan ha lett till den kroniska förstoppning hon har. Vi hade fest idag

.
Min man lagade all mat åt den äldsta som tyvärr fick mat redan vid 4 mån. Det största problemt var väl att tarmarna inte var mogna och industrigröten

.
Den andra ammades längre och fick burkmat några månader men vid elva månader åt han helt vår mat rakt av och ammades parallellt. Han gillar mat och har mindre förstoppningsproblem.
Lillan har fått ca fyra burkar totalt i sitt liv och helammades i sex mån, och helammas nästan nu vid nio men erbjuds vår mat vid sidan om och tänk, detta känns det absolut naturligaste för oss

.
Välling ska definitivt aldrig ersätta välling för lilla, vilket blivit resultatet när jag slutat amma runt året med de andra.