• MMK

Amma en tvååring...

Vad tycker ni om att amma en tvååring? Är det normalt eller ej?

• Svar på tråden Amma en tvååring...
  • Pilu
    Här och nu skrev 2010-10-10 14:38:17 följande:
    Finns INGET barn som måste ammas för att överleva, då det är över året.
    Som sagt så är du otroligt rolig och jag antar att det är vad som är meningen hehe
    Finns inget barn som måste ammas för att överleva under året heller eftersom det finns ersättning. Sluta skrik förresten du får nog ont i halsen snart
    ♥ Välkommen Max ♥
  • Brasset
    Här och nu skrev 2010-10-10 14:36:32 följande:
    Det man inte behöver ska man inte ha. Enkelt.
    Shit vilket tråkigt liv, inget godis, inget vin, inga onödiga men sjukt snygga skor man bara måste ha, inga semestrar, inge glass... listan blir lång. Trist liv.
  • Oneesan

Huruvida det kan ses som normalt eller ej brukar väll falla i betraktarens ögon.

Det är normalt på så sätt att det inte bildas någon form av gift i bröstmjölken efter att barnet fyller ett år. Dock behöver kosten kompletteras ytterligare för en tvååring behöver mer än enbart bröstmjölk.

I det gamla jägarsamhället var det "normalt" att amma upp till fyra års ålder, exempelvis.

Arigato
  • Lady Gogo

Här och Nu: Näpp, och bebisar behöver egentligen inte amning för att överleva heller. Men måste allt vara svart eller vitt? liv eller död? De som KAN detta kring amning rekomenderar att man ammar sålänge det är möjligt för att det är bra!!!

• Pilu
    Här och nu skrev 2010-10-10 14:39:53 följande:
    Det är inte sant att man klarar sig bra på det.
    För det har du bestämt
    ♥ Välkommen Max ♥
  • Lady Gogo

Man behöver inte dricka något annat än vatten. Man behöver inte äta choklad. glass. godis. chips. Man behöver inte åka utomlands. Man behöver inte läsa böcker. tidningar. eller kolla på filmer. Man behöver inte kramas, vare sig med ungarna eller andra nära och kära. Man behöver inte heller pussas, visa uppskattning, ge komplimanger. Man behöver inte ett jävla piss egentligen. För att poängtera vad Basset menade. Nej. Bebisar BEHÖVER inte ammas alls egentligen, det finns ju ersättning liksom.. Barn BEHÖVER inte heller bli sedda, kramade, pussade, uppfostrade eller någonting. Fram med en flaska vatten och en torr macka liksom. Så är de nödvändiga behoven tillgodosedda. Orka anstränga sig liksom. *skakar på huvudet*

• Marlene
    Nej, det finns inget barn som behöver ammas för att överleva oavsett ålder. Barn överlever en massa saker som inte är bra för dom, hur är det relevant?
  • TessanE

Om man kollar på genomsnittet i världen så ammar väl kvinnan ca 4 år!? Har jag hört...
    Alla gör det som är/funkar bäst för just dem. Visst tycker jag att det finns en viss gräns för hur länge det känns "normalt" att amma, men den gränsen är ju olika för många!

Jag som ammade relativt länge (1,5 år) fick MASSA kommentarer om hur jag skulle gå tillväga för att sluta fastän jag inte bett om det ! Så det är samma åt båda hållen.

Inte bara för dem som väljer att inte amma...

Alla gör som dem vill!

• sirisdotter
    Här och nu skrev 2010-10-10 14:34:38 följande:
    Barn över 1 år behöver inte amning o ska därför inte ha det.
    Vad vet du som WHO inte känner till?
Svar på tråden Amma en tvååring...