Amma en tvååring...
Vad tycker ni om att amma en tvååring? Är det normalt eller ej?
Vad tycker ni om att amma en tvååring? Är det normalt eller ej?
Huruvida det kan ses som normalt eller ej brukar väll falla i betraktarens ögon.
Det är normalt på så sätt att det inte bildas någon form av gift i bröstmjölken efter att barnet fyller ett år. Dock behöver kosten kompletteras ytterligare för en tvååring behöver mer än enbart bröstmjölk.
I det gamla jägarsamhället var det "normalt" att amma upp till fyra års ålder, exempelvis.
Här och Nu: Näpp, och bebisar behöver egentligen inte amning för att överleva heller. Men måste allt vara svart eller vitt? liv eller död? De som KAN detta kring amning rekomenderar att man ammar sålänge det är möjligt för att det är bra!!!
Tummen upp för Brasset!
Man behöver inte dricka något annat än vatten. Man behöver inte äta choklad. glass. godis. chips. Man behöver inte åka utomlands. Man behöver inte läsa böcker. tidningar. eller kolla på filmer. Man behöver inte kramas, vare sig med ungarna eller andra nära och kära. Man behöver inte heller pussas, visa uppskattning, ge komplimanger. Man behöver inte ett jävla piss egentligen. För att poängtera vad Basset menade. Nej. Bebisar BEHÖVER inte ammas alls egentligen, det finns ju ersättning liksom..
Barn BEHÖVER inte heller bli sedda, kramade, pussade, uppfostrade eller någonting. Fram med en flaska vatten och en torr macka liksom. Så är de nödvändiga behoven tillgodosedda. Orka anstränga sig liksom. *skakar på huvudet*
Om man kollar på genomsnittet i världen så ammar väl kvinnan ca 4 år!? Har jag hört...
Alla gör det som är/funkar bäst för just dem. Visst tycker jag att det finns en viss gräns för hur länge det känns "normalt" att amma, men den gränsen är ju olika för många!
Jag som ammade relativt länge (1,5 år) fick MASSA kommentarer om hur jag skulle gå tillväga för att sluta fastän jag inte bett om det ! Så det är samma åt båda hållen.
Inte bara för dem som väljer att inte amma...
Alla gör som dem vill!