Anonym (oj) skrev 2010-12-05 14:35:23 följande:
Ja, den där schemagrejen är superbra. Det gäller bara att komma ihåg att följa det. ;)
Vissa dagar är värre än andra för mig, och de senaste dagarna är riktig add-kaos kan jag säga.
Just idag är jag fenomenalt duktig på att starta tusen grejer på en gång, jag är helt hopplös. Alldeles nyss BESTÄMDE jag mig verkligen för att gå upp och skura badrummet, men först ville jag ju kolla om någon svarat i tråden, så då gick jag och satte mig här. Läste svar, sen reste jag på mig för att på nytt börja med badrummet, gick ett varv runt stolen och satte mig igen för att även SVARA i tråden.
Jag har redan hunnit avbryta mig själv typ fem gånger...
Upplever ni också att det liksom surrar eller buzzar i huvudet? På mig är det så, tankarna går runt runt runt och jag kan liksom höra ett buzzande när det är som värst.
Jag har jättelätt för att fastna i tankemönster, mycket för att jag är så glömsk.
Om jag till exempel är orolig för något, t.ex. något konstigt utslag på kroppen som jag upptäckt, så googlar jag det en lång stund, läser allt jag hittar och blir liksom riktigt påläst och lugnad över att det inte verkar vara något farligt. Sen går jag från datorn och har inom fem minuter glömt allt jag läst, blir lika orolig igen och googlar fram samma sidor och läser allt på nytt. Det är typiskt mig, jag tar in supermycket info, glömmer allt jag just läst och sen går tankarna runt i samma spår igen och jag gör om allt.
Samma i affären, jag glömmer jämt vad jag skulle handla om kommer hem med massa andra saker som jag egentligen inte behövde.
Däremot som någon skrev, så kan jag minnas onödiga grejer från barndomen, som ett kapitel ur första boken i franskan, vad min bänkgrannes mormors hund hette, vad min pappa hade på sig när vi köpte julgran år 1987, min fasters mans kusins favoritmat eller liknande saker.
Så klockren beskrivning, jag är exalt likadan, vi verkasr vara kopior av varann , det är SÅ likt hur jag oxå är. helt otroligt, ursäkta frågan men är det just ADD`N som gör allt det här ? Jag har haft det som du i många år men aldrig ritkigt tagit tag i det, precis som du läser jag på nätet om och om igen. Måste helt klart kontakta doktorn.