• Anonym (ADD)

ADD symptom hos vuxna

Blackbird skrev 2011-01-16 03:19:20 följande:
    I know, men är pigg som en gris. Jag gjorde misstaget att jag tog en tupplur i eftermiddags Skäms Ska försöka...
    Då är det inte så lätt och sova nu,

Själv äter jag glass, banan och chokladsås för tillfället, oxå pigg som en gris men iofs sov jag till kl 15.00 idagFörvånadSkrattande
  • Anonym (ADD)

Ang relationer har jag oxå väldigt svårt med, karlarna säger bara att man ska skärpa sig, kämpa mera, försöka ditt och datt, dom fattar inte att det ej funkar så, är ensam men har levt med en (vänner idag) som var "på" mig hela tiden, kände sig som om man var i underläge för jämt, tanekn slår en så många ggr att något verkligen är fel och det är orsaken till att jag vill göra en utredning, kanske får man bättre förståelse då och omgivningen fattar att vissa saker GÅR bara inte. Blir så less.Rynkar på näsan

Nu vill mitt ex att vi ska prova igen men så länge han beter sig så får det hellre vara. Hur många ggr man än förklarar så heter det "du skyller alltid på add", ja men det ÄR ju så, säger istället att jag är störd så går det helt plötsligt in bättre och det är tydligen okej att skylla på och då behövs ingen utredning Förvånad

• Anonym (ADD)
    BeaBee skrev 2011-01-18 10:56:27 följande:
    Idag är verkligen ingen bra dag. Jag vaknade imorse och allt var bara förjävligt och tänkte att nu måste jag verkligen ta tag i att få igång en utredning så jag ringde läkaren och fick en tid idag.

Nu har jag varit där och suttit och pratat om att jag är trött och orkeslös, har noll energi och att till och med ställa sig i duschen är så otroligt jobbigt. Jag är rastlös så tillvida att jag inte kan sitta still, kan inte se på TV utan att att ha något i händerna eller ställa mig på huvudet i soffan (vilket min sambo har haft väldigt roligt åt :)). Jag kan inte varva ner på kvällarna och får därför ingen sömn, jag har ångest, haft ätstörningar (anorexi). Jag har otroligt jobbigt att komma igång när jag ska göra något och hamnar alltid i tidsbrist till den grad att jag måste jobba dag och natt för att hinna med, jag blir otroligt arg eller ledsen när mina planer hålls och har svårt att acceptera förändringar som inte jag har bestämt, jag är impulsiv, har flyttat till en helt ny stad bara för att (2 ggr), stuckit utomlands 3 månader över en natt, köpt en häst, lägenhet utan att egentligen tänka längre än vad näsan räcker, samt att jag har extrema humörsvängningar.

Allt det här berättade jag om och vet ni vad han säger, ja rastlösheten verkar ligga i din personlighet och det är väl egentligen inget problem med att ha svårt att komma igång. Ursäkta?? Hela mitt liv håller på att barka åt skogen för att jag inte kommer igång med det jag måste göra.

Jag uttryckte mig väldigt klart att jag är orolig för att jag inte klarar mitt jobb pga det här samt att jag är rädd för att pajja förhållandet. men nej det här är inga problem alls.

Nu sa jag i och för sig inte rätt ut att jag misstänker ADD/ADHD så jag får väl skylla mig själv men han borde väl ändå ta mig på allvar? Nu kan jag inte sluta gråta istället. Hela dagen är förstörd och jag som egentligen borde jobba 8-9 h. Det lär ju verkligen hända...
    Beklagar verkligen att du fick en sån galen läkare, helt absurt, (kramar om)
    Precis som övriga säger så tycker jag du ska gå vidare med det, det tänker jag göra om jag får ett sånt bemötande. Ska till min den 27 så börjar bli smått nervös nu. 
    Ett mycet bra förslag att skriva ner allt, funderar på att skicka det tillsammans med hennes remiss OM hon nu vill ge mig det annars skickar jag det själv Flört
  • Anonym (ADD)

Hej alla , hoppas allt är bra med er, har inte varit så ihärdig med att vara här då jag ej mått så bra.
    Var i alla fall hos min läkare idag och hon skulle skicka en remiss till psyk, hon kunde dock ej lova att dom ville ta emot mig och om så är fallet skulle hon skriva en remiss till en privat i en annan stad, hoppas verkligen dom kan ta emot mig här för har ingen aning om hur jag ska ta mig till den andre staden i så fall, taxi möjligtvis men hur dyrt är inte det på en skala Rynkar på näsan så nu är man smått nervös, glömde fråga hur lång tid det skulle ta till besked.

• Anonym (ADD)
    strulmaja skrev 2011-01-27 11:48:15 följande:
    Hej! För mig tog det ganska exakt tre månader innan jag togs emot på psyk. Tror vårdgarantin är på tre månader om jag inte har fel men tre månader känns som en jävla evighet så jag hoppas det går snabbare för dig.
    Oj 3 månader, det var länge, här finns inget som heter vårdgarantin enligt min läkare. Hoppas verkligen oxå det går snabbare.
    Anonym ((ny med adhd)) skrev 2011-01-27 11:36:44 följande:
    Någon mer än jag som känner stress över att det går mot längre ljusare dagar?
    Börjar bli nere och deppig...
    Kaoset i huvudet är värre än vanligt just nu.

Ska börja med concerta men är nojjig över alla biverkningar, vet inte om jag vågar prova.
    "plötsligt dödsfall", hjärtattacker mm...usch...hopplöst...
    Nej jag föredrar hellre ljusare dagar då jag blir på mycket bättre humör, tror jag behöver sol året runt
  • Anonym (ADD)

Ha ha ha vad goa ni är allihopa, så roligt och läsa era inlägg,
    Jag är precis likadan att om man vill ha något så ska det vara NU och inte nästa år

Min mobiltelefon har varit kass i en vecka nu och fast jag inte har råd så kollar jag VARJE DAG ifall jag finner något intressant och för varje vecka blir jag mer och mer frustrerad, min morfar säger till mig att jag inte ska kolla på mobilsajter då det bara frestar mig men det är sjukt hur dåligt man kan må när man vet att man bara MÅSTE ha men kan inte. Blir så sur ha ha. Sen behöver jag en ny dator oxå men det är ännu dyrare så jag bör inte gå in på dom sajterna heller men så är man inne där i alla fall ha ha ha, blir gaaaaaaaaaaaaaalen på mig själv.

• Anonym (ADD)

Nej stress är inget hit här heller.

• Anonym (ADD)
    Anonym (mega trött) skrev 2011-02-04 13:16:04 följande:
    guuud jag är helt frälst i den här tråden:) väntar fortfarande på en diagnos tyvärr,hur länge ska man behöva vänta egentligen!

känner mig så hemma här har suttit och läst igenom alla inlägg och både skrattat och gråtit känner mig helt förstörd just nu,orkar knappt sskriva det här inläggget.såååå sjukt trött!

men jag måste bara fråga och hoppas att jag kan få något tips...

det här med att närhet,kramas och pussas osv...  hur förklarar jag för mina barn varför jag tycker det är så j*vla skit jobbigt när dom kommer och ska vara så påträngande med sina pussar. jag ÄLSKAR JU DOM !! klart jag vill pussas och kramas mern det går ju inte bara så där spontant om inte jag har valt det själv först,
    dom e ju mitt allt!

finns det någon mer som känner så eller är det jag som e knäpp?

kram på er alla!
    Vuxenkontakt känner jag så, speciellt män, men absolut inte till barn eller djur, då har jag massor att ge. Iofs tror jag det ligger annat i botten som gör att det är så men ja..
  • Anonym (ADD)
    BeaBee skrev 2011-02-13 21:54:36 följande:
    Idag är det en dålig dag, jag har inte på långa vägar kommit igång med det jag behövde göra och jag har faktiskt gråtit för första gången över aborten som jag gjorde i december. Jag önskar att det vore ogjort. Kanske är det löjligt att sörja ett beslut som jag själv har fattat men det har jag gjort ända sedan jag vaknade upp efter aborten även om idag var första gången jag grät över det. Jag behövde bara skriva av mig lite eftersom sambon är borta på jobb.
    Du/ni kände att ni gjorde rätt val just då även om man  känner att det skulle vara ogjort nu men det är INTE fel att vara ledsen och man har rätt att sörja oavsett KRAM PÅ DIG.
  • Anonym (ADD)

Välkommen tillbaka strulmaja, skönt att "se" dig, känner oxå att man hoppar in som gubben i lådan här,

Vill i alla fall berätta att jag fått en tid hos en psykolog i slutet på febr. blev både arg och ledsen för denna person har inriktining på personlighetstörningar, psykiska störningar, fobier och neuropsykologi. Det kan inte vara "rätt" psykolog ? I så fall är det ju sant som den vikarien sa en gång, att jag ÄR störd och då går det inte göra något åt. Känns inte som att det kommer bli någon "utredning för ADD", istället lär det bli samtal som bara rör sig om hur "korkad" jag är, ska jag då prata med honom för ?

Vet, tar ut det negativa i förskott men vägrar tro annat tills jag fått bekräftat anorlunda. Men OM det är så som jag tror så tillhör jag inte tråden längre så därför vill jag redan nu hälsa alla lycka till och må så gott ni kan, tack för en underbar tid här. PDT_Love_04

Svar på tråden ADD symptom hos vuxna