• Anonym (ADD?)

ADD symptom hos vuxna

Blackbird skrev 2011-01-11 23:05:57 följande:
    En undran, har ni det också som så att när ni är i ett samtal med någon och den andre pratar, att ni liksom oavsiktligt börjar tänka på annat lite då och då? Att ni liksom inte orkar lyssna tillräckligt länge? Sen händer det mig ofta att jag bara för det avbryter folk mitt i deras meningar bara för att jag plötsligt fått en tanke. Ibland har tanken koppling till det de säger och ibland är det något annat som bara poppat upp i mina tankar.

Och SÄRSKILT på föreläsningar orkar jag knappt lyssna på vad läraren säger, om det inte är så att jag måste anteckna. Om anteckningar inte behövs, då orkar jag faktiskt inte lyssna. Det gör att jag ofta måste bolla med mina kurskamrater för att ta reda på om jag missat något. Men av någon outgrundlig anledning klarar jag mig ändå och får många gånger väldigt höga betyg  
    Japp, exakt sån är jag Drömmer
  • Anonym (ADD?)
    TjockKatt skrev 2011-01-11 22:59:51 följande:
    Så känner inte jag. Om jag ser ett barn som gråter eller ser en sorglig film när karaktärerna genomgår någonting jobbigt så tycker jag synd om personerna och jag förstår att dom är ledsna eller har det jobbigt, men jag kan inte tänka mig in i hur just dom mår utan utgår alltid från mig själv. Även om jag kan gråta till sorgliga filmer, och gör det ofta, så är det för att jag tycker synd om personen inte för att jag tänker hur jag själv skulle reagerat i den situationen eller "känner deras smärta"... svårt att förklara kanske.
    Ja, det är svårt att förklara hur man känner i olika situationer, men jag tycker du lyckas väldigt bra med det! Jag är fascinerad över hur bra folk beskriver känslor och upplevelser i den här tråden. Jag tycker sådant är intressant men jag upplever att det är få människor IRL som vill diskuttera känslor och liknande.
  • Anonym (ADD?)
    TjockKatt skrev 2011-01-12 00:09:39 följande:
    Haha, jag är exakt likadan! Världens tidsoptimist! Jag kan ta i morse som exempel eftersom jag skrev lite om det i tråden. När klockan var tjugo över sju tänkte jag att oj vad skönt, en halvtimme innan jag ska gå, det blir ju kanon då hinner jag käka, borsta tänderna, sminka mig och klä på mig utan problem. Ändå stod jag färdig först tio över åtta. Vem hinner allt det på en halvtimme? Hur tänker jag?
    Ja just det, hur gick det imorse? Tog du dig iväg?
  • Anonym (ADD?)

Vem (eller vilka?) här i tråden var det som hade drag av AS? Jag har för mig att nån skrev om det för nån dag sen men hittar inte igen det nu. Finns det någon bra tråd om AS-symtom?

• Anonym (ADD?)
    strulmaja skrev 2011-01-12 00:20:54 följande:
    Det här med att skriva i andra tråden "Mötesplatsen" verkar inte fungera särskilt bra.
    För egen del känns det som om jag dras till den här tråden mer, om det är för att det är mer "livat" här än där som jag gör det vet jag inte. Eller beror det på att det här var första tråden och för att en annan, ny, tråd ska kunna ta över krävs det lite mer action i den än vad som är.
    Den här tråden känns liksom mer hemtrevlig. Hm.
    Är det nåt fel på den andra tråden? Eller skulle vi bara kunna bestämma att vi hänger i den istället? Och låter "nykomlingar" hänga här? fast det är ju så att nykomlingar ofta tillför nya intressanta vinklingar och att det är sånt delvis som håller liv i tråden.. hmm..
  • Anonym (ADD?)
    TjockKatt skrev 2011-01-12 00:37:38 följande:
    Fan, jag måste verkligen lägga mig nu, fem timmars sömn låter inte så dumt, även om jag inte är ett dugg trött eller intresserad av att sova. Fast jag skjuter nog upp det till klockan ett. Gillar jämna klocktider.
    Jag borde också sova nu. Det är problemet när jag hittar något som intresserar mig, då kan jag vara vaken hur länge som helst! Just nu läser jag om asperger...
  • Anonym (ADD?)
    strulmaja skrev 2011-01-12 00:49:48 följande:
    Vafan sånt där kan du ju inte skriva, nu blev ju jag också jättenyfiken!
    Flört
  • Anonym (ADD?)
    Blackbird skrev 2011-01-12 00:57:14 följande:
    No, no, don't leave me! Jag behöver erfarna!
    Hehe, du får självklart följa med i så fall Glad

Fast för mig spelar det ingen roll var vi skriver. Jag är bara så glad över att ha fått kontakt med er alla Glad
  • Anonym (ADD?)
    strulmaja skrev 2011-01-12 01:01:06 följande:

Undrar hur det går för Anonym (fått diagnos)?

Om du läser detta så, jag tänker på dig. Det är ingen hjälp, jag vet, men jag vet inte hur jag ska kunna hjälpa dig på annat sätt. Blir orolig när jag läser dina inlägg, om hur du mår och har det och önskar så att det fanns något jag kunde göra för dig. Håll ut! Snälla! {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}

Jag undrar också, jag har haft en orolig känsla i kroppen efter att jag läste inläggen. Rynkar på näsan
  • Anonym (ADD?)
    Blackbird skrev 2011-01-12 01:11:16 följande:
    Och så en känsla av lättnad, för om du glömmer så gör inte alarmen det. En ångest mindre

Dock är jag osäker på om du slår mig i glömska, för VARENDA gång jag skriver ett inlägg så glömmer jag klicka i om jag vill ha mitt nick eller vara anonym. VARENDA GÅNG! 
    Ibland har jag verkligen minne som en guldfisk, jag kan göra om samma fel gång på gång utan att lära mig! *slå sig själv i huvudet-smiley*
Svar på tråden ADD symptom hos vuxna