strulmaja skrev 2010-12-17 12:16:13 följande:
Känner igen mig en aning men vet inte vad det kan bero på. Kanske enbart stress? Däremot hittade jag detta, visst var vi inne på det förut i tråden?
sv.wikipedia.org/wiki/DysgrafiJa, det blir värre när jag känner mig stressad så det kanske är det som är orsaken.
Intressant länk! Där fanns det ju alla möjliga diagnoser som man kan fundera på om man har ;)
Anonym (fått diagnos) skrev 2010-12-18 08:19:22 följande:
Du, jag vet inte heller, men det känns som att hjärnan kanske är bättre sammankopplad med nerverna ut i fingrarna eller något... MEN, även att när vi skriver så SER VI visuellt vad vi har tänkt!?! Vi ser flödet framför oss, vi kan sudda och ändra direkt så att det blir rätt, helt enkelt blir sammarbetet i huvud och kropp bättre på något sätt och vi använder sinnena på ett sätt som passar bra för oss? Man kan ju liksom inte sudda ut sina ord, man ser dem inte heller... Som nu har jag ett bra hum om vad jag redan har skrivit. Hade jag sagt detta hade det blivit fel.
Jo, det stämmer, jag suddar och ändrar en hel del när jag skriver. Men jag slänger inte om orden på samma sätt som när jag pratar. Jag tror på något sätt att tankarna och talet är i otakt när jag pratar, alltså att jag är steget före i tankarna och då säger jag ordet jag tänker på istället för det jag håller på att säga och då blir det ju helt fel