ADD symptom hos vuxna
Anonym (relentless) skrev 2010-12-03 23:47:58 följande:
Som jag skrev tidigare hade jag jättesvårt att lära mig simma, gick i simskola från första klass men lärde mig inte att simma förrän sommarlovet efter fyran. Går in i saker ja, missar alltid "halva" dörröppningen och springer rakt in i dörrkarmen. Svårt att gå i trappor utan att snubbla, och speciellt när jag går nerför trappor har jag lätt att missa trappsteg å kliva rakt i luften. Håller saker för hårt, som pennor i skolan brukade gå av på mitten och jag fick kramp i hela armen för jag höll i så hårt, eller för löst - kaffekoppen åker rakt i golvet. Slår sönder något varje gång jag diskar. Jag blir inte kär så lätt i alla fall. Litar inte på nån men det har nog mycket med dåliga erfarenheter att göra - alltså att jag vet av erfarenhet att jag har dåligt omdöme vad gäller killar och att jag inte bör lita på min magkänsla

Simmandet hade jag också svårt med, jag lärde mig i "rätt klass" men ändå långt efter de andra.
Hålla saker för hårt vs. för löst - alltid. Har också knäckt pennor, framförallt blyertsspetsar - de rök på löpande band. Så'na där som man klickar fram blyertsspets med, de är hopplösa, funkar inte alls.
Det där med specialintressen är också exakt samma för mig. Ett tag stickade jag mössor, då stickade jag liksom inte ett par mössor under nån månads tid, utan då stickade jag ungefär 50 mössor på en månad, jag stickade konstant. Sen tröttnade jag och spydde nästan på stickorna... Efter ett tag kunde jag återuppta det, men nu är det på add-nivå - det vill säga att jag stickar lite och sen tröttnar och repar upp allting eller så blir det liggande halvfärdigt.
Jag har svårt att göra någonting alls med måtta, eller "lagom". Det var f.ö. också en av frågorna i testet jag gjorde. Äter jag godis så äter jag tills jag mår illa, dricker jag alkohol så blir det ofta lite för mycket, shoppar jag så shoppar jag mer än jag egentligen har budget till, ska jag börja träna så ska jag träna varje dag för att det ska kännas "rätt" o.s.v. Allt eller inget verkar jag och många av er andra resonera, och det är j-vligt uttröttande. Antingen apatisk och omotiverad eller överdrivet entusiastisk och har svårt att släppa tankarna på den specifika saken.
Hur är det med minnet för er? Mitt är katastrofalt, vilket kanske märks i mina inlägg där jag inte alltid svarar på rätt sak eller svarar alls.