• Anonym (ADD?)

ADD symptom hos vuxna

Ja, ibland missas ett inlägg men å andra sidan kan man ju få flera svar på ett inlägg en annan gång Glad

• Anonym (ADD?)
    Anonym (idioter) skrev 2011-01-16 22:48:34 följande:
    ja har du själv tänkt på vad det är för tr¨åd? jag själv kanske har problem med att kontrollera, och blir sur för minsta lilla om någon iggar en. jag har med add och mitt beteende har kanske något bakom just ADD
    Ja, du har en poäng i att det kan finnas diverse "problem" kopplade till Add som tex bristande impulskontroll. Jag har förståelse för det. Men det här att du gömmer dig bakom ett "okänt" nick gör mig förvirrad, och jag förstår inte varför du känner att du behöver göra det i den här tråden!?. Så jag vill att du nu berättar vad ditt andra nick är så kan vi lösa det här. Ok?
  • Anonym (ADD?)
    Anonym (idioter) skrev 2011-01-17 14:50:10 följande:
    ja jag har skivit under annaat nick
    Anonym (ADD?) skrev 2011-01-17 04:52:05 följande:
    Ja, du har en poäng i att det kan finnas diverse "problem" kopplade till Add som tex bristande impulskontroll. Jag har förståelse för det. Men det här att du gömmer dig bakom ett "okänt" nick gör mig förvirrad, och jag förstår inte varför du känner att du behöver göra det i den här tråden!?. Så jag vill att du nu berättar vad ditt andra nick är så kan vi lösa det här. Ok?
    nej jag vill inte berätta :(
    Jag fattar inte.. Vad vill du egentligen? Vad är ditt mål med dina inlägg? Vill du vara med oss eller inte? Känner du att du passar in här eller inte? Obestämd 

Att du fortfarande skriver inlägg här tolkar jag som att du kanske vill fortsätta vara här, är det så? Eller tycker du att vi är idioter? I så fall kanske det är enklast om du bara låter oss idioter vara ifred. Flört
  • Anonym (ADD?)
    Anonym ((ny med adhd)) skrev 2011-01-17 15:38:11 följande:
    Detta känner jag verkligen igen! Har så väldigt svårt med tålamodet när det kommer till sånt.
    Sliter/biter hål eller klipper upp påsar. Öppnar även flingpaket och dylikt för snabbt (så de går sönder och inte går att stänga normalt sen) osv...men är inte det ett "normalt" problem?
    Nja, jag tror de flesta "normala" klarar det faktiskt! Gör man det i "normal" takt och nogrannt så är det ju inte så svårt egentligen.. Flört
  • Anonym (ADD?)
    Anonym ((ny med adhd)) skrev 2011-01-17 15:52:33 följande:
    Jag vet, och så blir det mer jobb när man ska försöka stänga det trasiga paket-eländet istället!
    Ja, eller så får man ägna mycket tid åt att städa musliflingor Flört
  • Anonym (ADD?)

Jag såg att det fanns en bok som hette "Tio tankar i huvudet, men inget på pappret". Jag har inte läst den men jag gillade titel och jag kom att tänka på den appropå att alla inte får svar på sina inlägg. Det händer mig jätteofta att jag läser ett inlägg och tänker något men jag lyckas inte formulera ett svar, ibland börjar jag skriva något men så känns det bara fånigt. Jag är ju verkligen ingen expert på ADD och kan inte svara på frågor om utredningar mediciner osv..

Vad jag egentligen vill säga är att jag läser alla inlägg och reflekterar över dem även om jag inte skriver något svar. Jag uppskattar era inlägg och önskar att jag hade energi och kunskap att svara på dem alla!  Glad 

• Anonym (ADD?)

Hej igen Samarkand! Jag har saknat dig i tråden! Glad

• Anonym (ADD?)
    sprätthöna skrev 2011-01-17 16:12:35 följande:
    Blir man plötsligt en ordningsam, tidspassande,  person med perfekt ordning på kläderna i garderoben , nycklarna i väskan. Blir det lättare att hålla fler bollar i luften samtidigt, och lättare att kontrollera impulser? Försvinner ev utanförskap och slutar man skjuta upp allt till sista sekunden?  Bara för att ta några exempel. Berätta, hur förändrade sig livet för er efter att ni fått medicinen!
    Haha! Låter som dröm-medicin! När du har hittat medicinen som kan åstadkomma det där så måste du tipsa mig!! Glad 
  • Anonym (ADD?)
    sprätthöna skrev 2011-01-17 17:06:15 följande:
    oki, så så funker det inte då då, med andra ord, så synd..... Obestämd

Men hur funkar det då då, eftersom
    TjockKatt skrev 2011-01-17 16:20:26 följande:
    Det är ju ingen mirakelmedicin. Mycket handlar om hur mycket man själv är beredd att ändra på sig, medicinen är mer ett hjälpmedel för att kunna lyckas, enligt mig. Man kan bli lite piggare, komma igång lättare och så, men om man inte har den egna viljan att vilja ändras utan VILL sitta och softa vid datorn, så blir nog inte förändringen vidare markant.
    För isf borde det ju gå utan medicin med, då är det bara att "skärpa sig" som min sambo brukar säga åt mig när han tycker att han tjatat tillräckligt...?
    Jag har ingen aning, jag äter ingen sån medicin.. men jag gillade din beskrivning!  

Att bara "skärpa sig" funkar däremot inte, det kan jag intyga! Låna en bok om ADHD och låt din sambo läsa på lite är ju ett tips i all välmening. Glad
  • Anonym (ADD?)
    Nelliesen skrev 2011-01-17 16:50:13 följande:
    jag har inte själv ADD men däremot min bror. Han var alltid rastlös och hade det svårt i skolan, upplevdes väldigt "strulig". Det var så skönt när han äntligen fick sin diagnos för ett par år sedan (han är 31 år nu) för då föll allt på plats. Nu kan jag förstå honom bättre och försöka hjälpa honom.
    Nästan allt på listan stämmer in på honom!
    Ok, har du några funderingar eller så?
Svar på tråden ADD symptom hos vuxna