• Anonym (ADD?)

ADD symptom hos vuxna

sprätthöna skrev 2011-01-17 19:51:22 följande:
    Tack! Jag gillar din beskrivning! Det känns som om det skulle definitivt skulle  vara värt besväret att dra igång en utredning för att ev kunna få medicinen och se om det funkar bättre då, efter att ha läst ditt inlägg.  Viljan till att göra saker finns ju där, det är bara det att man fastnar hela tiden med nåt annat.
    Ja, precis! Jag har också viljan! Och tänker att det är det som skiljer oss från de som är "lata".. jag tänker att dom kanske inte ens har viljan att göra saker..?
  • Anonym (ADD?)
    Anonym (fått diagnos) skrev 2011-01-17 19:59:38 följande:
    Tack! Nej, jag tänker absolut inte sluta hänga här! Jag tänker ju ägna både mitt liv och min karriär åt att förbättra villkoren för sådana som oss. Så jag är här både av personliga och rena studiesyftet, bra va?

Ja, jättebra!! Glad
  • Anonym (ADD?)
    strulmaja skrev 2011-01-17 20:04:05 följande:
    Bra!
    Vad är det du ubildar dig till?
    Själv känner jag för att starta nån slags självhjälpsgrupp. Behovet av att bara få vara nånstans, träffa andra med samma problematik och ventilera sina tankar tycks vara väldigt stort och kommer nog alltid att vara.
    Ja, vilket bra initiativ!! {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (ADD?)
    Samarkand skrev 2011-01-17 20:35:31 följande:
    Yeeeeahh, fram för fritidsgård för oss. Jag paxar pingisbordet :) Kanske kan man ha klättervägg också, för vi måste ju utmana oss själva lite också..
    Varför finns det inget sånt redan???
    Ja, rundpingis är skoj! Jag paxar drejningsskivan också! Och en stol i cafet!
  • Anonym (ADD?)
    strulmaja skrev 2011-01-17 20:47:10 följande:
    Ja det kan man undra. Tänk dig... pingisbord, klättervägg, avslappningsrum, tv-spelsrum, fikarum, sovrum (för de som helt enkelt bara vill komma förbi och sova sig lite), målarrum, verkstad, datarum, en pool, ... hahaha det blir ett helt tempel... nä men seriöst, visst vore det underbart med en sådan plats att gå till då o då, närhelst man vill utan krav på sig. *drömmer*  
    Ja, jag tänker, drömmer! Det vore ju helt, helt underbart! Och så skönt att få möjlighet att träffa folk när man själv känner för det, utan att behöva boka in det i förväg! Glad 
  • Anonym (ADD?)
    strulmaja skrev 2011-01-17 21:15:18 följande:
    Men eller hur! Och väl där finns inga krav heller på att man ska va social eller nått annat tjafs.
    Nä, precis, nån måtta på kraven måste det vara! Jag tycker det räcker bra om man har lyckats ta sig dit Drömmer
  • Anonym (ADD?)

Samarkand:  Hur var det, hade ni testat nån typ av parterapi?

• Anonym (ADD?)
    strulmaja skrev 2011-01-17 21:14:27 följande:
    Pax för stolen bredvid då! Skrattande
    Ja rundpingis är skitkul! .....
    asså fan, tänk om man kunde göra detta möjligt.
    Tror ni det är ett vinnande koncept? Finns behovet?
    Ska vi gå samman? Pax för att INTE sköta ekonomin (eller nått annat tråkigt) hahaha
    Behovet finns nog! Jag kan sköta ekonomin Glad

Fast jag vet inte hur man ska få in några pengar på det.. ta inträde/medlemsavgift eller ska vi söka bidrag från kommunen typ?
  • Anonym (ADD?)
    Anonym (fått diagnos) skrev 2011-01-19 07:52:49 följande:
    Härligt att höra!

Jag kan inte hjälpa det, men jag blir förargad över att det anses att sådana som vi är de problematiska. Enligt min erfarenhet så ser jag de friskaste, mest klarsynta förmågor gällande resonemang och analys just HÄR, bland människor som oss.

Ibland undrar jag om vårt största problem inte egentligen är den extrema självmedvetenheten, trots att den ofta yttrar sig i kaosartade beteenden. Jag menar, om vi aldrig ens reflekterat över våra egna beteenden så hade vi heller aldrig känt av ett sådant virrvarr i huvudet. Det känns ofta som att vi är de som reagerar friskt i en sjuk värld.

Nåja, det var bara en enkel reflektion innan hela morgonens kaffedos runnit ner.
    Jag kan bara hålla med!! Glad
  • Anonym (ADD?)
    Samarkand skrev 2011-01-19 17:08:05 följande:
    BeaBee: Jag har också problem med att sova. Nu har ju det i och för sig förstärkts eftersom jag mår så dåligt efter separationen.
    Normalt sett så brukar det ta flera timmar för mig att somna men jag har aldrig satt det i samband med den ev ADHDn.
    De sista 2 åren har så mycket jobbigt hänt i mitt liv plus att jag hade oerhört ansträngande och stressigt jobb så jag somnade nästan alltid när jag la huvudet på kudden. Men nu är jag tillbaka i hur det var förr.
    Så jag funderar allvarligt på att dra tillbaka till Stockholm och ta tillbaka mitt gamla jobb för att jag äntligen ska få sova...
    Läkaren här skrev ut allergimedicin som man blir trött av och de ska jag ta 2 av 1 h innan jag går och lägger mig. De funkar delvis, jag får kanske sova 6 h istället för 2-4 h som jag har gjort hela december. Men det är ju verkligen inte mycket och jag måste sova 8 h för att orka hela dagen.
    Pga att jag har så högt tempo hela tiden så blir jag tvärtrött vid 4 på em och nu har jag insett att jag måste vila en stund då. Så så får det bli så länge jag är arbetslös.
    Jag har också sömnproblem (vaknar ofta vid 4-tiden utan att kunna somna om), vad heter din allergimedicin?
Svar på tråden ADD symptom hos vuxna