Inlägg från: Zmoothie |Visa alla inlägg
  • Zmoothie

vikt...peppningstråd =)

Godmorgon!
    Japp, motivationen håller i sig. Tror jag, iaf. Ska dra fram min pilatesDVD nu, har jag tänkt. Sen tänkte jag köra programmet, men jag har inga hantlar... Undrar om vi har några petflaskor i lagom storlek hemma? Skulle förvåna mig, eftersom det rensades ut igår.. Men annars kör jag bara pilatesen + lite tillagda rump/lårövningar. Jag har märkt att mina lår har ökat i omfång igen! *måste motarbetas!*

VL, usch för migrän! Hoppas det går över snart.

• Zmoothie

Jag har en våg som är labil och jag vet inte var måttbandet är.. Men det ska nog ordna sig. Har precis kört en dryg halvtimmes pilates. Såå skönt! *aah*

• Zmoothie

Nu har jag ätit lunch, och fick tydligen i mig alldeles för lite kolhydrater, så jag ska komplettera med lite knäckebröd och en clementin. ...Känns ju bra när man får äta _mer_.

• Zmoothie

Dagens program utfört! Använde ett par geléburkar som hantlar. Man tager vad man haver.

VL- Lycka till med brödet!

emmamaria - Vad är boxercise? Jag är inne på att pröva body combat, men först måste jag bo på ett ställe där de kör såna pass..

• Zmoothie

Vad ni skriver tjejer!

Själv har jag haft jobb idag, (timvikar inom barnomsorgen), så jag har iaf varit på benen hela dagen. Och så har jag varit nere för att jag inte fick någon ordentlig lunch. Det var nämligen ingen som talade om för mig att man inte får äta lunch tillsammans med barnen på skolfritids, och jag är så van vid dagis - där äter man ju med barnen - så jag tänkte inte på det. Vilket resulterade i att min lunch var tre pepparkakor, ett glas saft och två glas vatten. Wee! *hrmf*

Fick iaf äta mellanmål med barnen sen - två skivor grovt bröd utan smör, med ost, skinka och gurka och vatten till. Men det irriterar mig att jag inte fick någon ordentlig lunch! Det är j viktigt att äta regelbundet. Antar att det är ett gott tecken att jag tänker så iaf, har verkligen inte varit särskilt noga med måltiderna innan. (Utom förra gången jag hade ett viktminskningsryck. )

Sen blev det kinamat när jag kom hem, men det är faktiskt riktigt nyttig mat. Ris, kött, kyckling och wokade grönsaker. Och enligt mitt program innehåller sötsur sås inget fett?! Nästan inte onyttigt alls, vilket glädjer mig, jag älskar sötsur sås! (Och kinamat i allmänhet). Äter dock aldrig en hel portion, för portionerna på hämtmaten är GIGANTISKA.

Är sååå trött. Det blir ingen pilates idag, men jag ska köra programmet sen iaf, när jag har vilat lite. Började skriva i motivations-/dagboken igår också, tror det är jättebra!

• Zmoothie

Har precis ätit kvällsmat. Men eftersom lunchen blev så dum idag så har jag svårt att komma upp i "mina nivåer" för dagen... Men ett glas mjölk löser mycket! Bra, för jag gillar mjölk.

Ja, är verkligen glad att jag hittade den här tråden! Är sååå mycket lättare när man är fler som kan peppa och motivera varandra.

Jag bor i Småland mörka skogar. Typ 7 mil söder om Jönköping. Siktar på att flyta tillbaka till Linköping (pluggade där) inom en framtid som inte är för långt bort, hoppas jag. Men så länge man är arbetslös så...

Nu ska jag snart ta tag i dagens program också.

• Zmoothie

Så, nu har jag photoshoppat ett par motivations/framtids bilder på mig själv som en slank brud. (Har nämligen som en morot att bestämma vigseldatum när jag nått ett av mina delmål! )

Har även klistrat in dessa bilder i motivationsboken, som börjar ta sig nu. Ska göra en lite roligare framsida också, bara. Kika under starka bilder om ni är nyfikna.

Nu kallar snart sängen.. Natti natti!

Svar på tråden vikt...peppningstråd =)