• KarinGemenskap

Min son är satanist!!!

Hej alla föräldrar! Jag har i ungefär ett år tittat runt här på forumen, men inte registrerat mig förrän just nyss.

Min äldste son (15 år) har under senaste tiden förändrats. Han har färgat håret svart och börjat måla på armarna, sminka sig och klipper sönder sina byxor. 

Jag har pratat med honom om det och han säger att det bara är en stil, men jag har hittat lappar i hans rum där det står "666 satan is my god" och dylikt.

Jag har nu även beslagtagit hans dator efter att jag hörde en jätte hemsk låt på högsta volym skräna från hans rum.

Nedan kopierar jag in låten som var öppen på you tube när jag tog datorn.

" target="_blank">

Vad skall jag ta mig till? Är detta bara en fas? Jag kommer själv ihåg att mina vänner hade spikat hår, men det kan inte mäta sig
    med det här. 
  • Svar på tråden Min son är satanist!!!
  • Weyoun
    höbåtsolle skrev 2010-11-06 03:09:09 följande:
    Flashback-troll?
    Låter troligt!
  • ComicBookGuy
    pluvdo skrev 2010-11-06 00:42:51 följande:
    Haha. Skvätt vigvatten på honom och vråla "THE POWER OF CHRIST COMPELS YOU!" tills han lappar ihop sina söndriga byxor igen så skall du se att det ordnar sig sen.
    Helt klart den bästa idén. Borde nog mor min gjort när jag gick runt i svarta o trasiga kläder, svart hår, svart smink, lyssnade på "hemsk" musik o läste den sataniske bibeln. Fast iofs, det blev ju folk av mig med ändå :P
  • Mavios

Määäh, köper han kläderna själv kan jag tycka att han får förstöra dem bäst han vill och utforska sin stil.
    Döda djur?! NEJ, det är faktiskt inte tillåtet annat än under kontrollerade former (sedan är det en annan diskussion om hur kontrollerat det egentligen är ute i jaktskogen, men men...) - så oavsett vad man har för sjuk inställning till djur (som du) så är det FEL.
    I övrigt, nja jag tror inte riktigt på dig.
    Bäst råd hittills har ju Pluvdo gett. :)
    Ett alternativ kan ju vara massor av vitlök och silverkors, vem vet han kanske är vampyr också???

• Nifelheim

Satanister är livsfarliga. Lås in honom i ett madrasserat rum, helst med bibelcitat på väggarna och följ sedan Pluvdo´s råd tills ungjäveln skärper till sig. Såna där kan ju inte få gå lösa. *i chock*

pluvdo skrev 2010-11-06 00:42:51 följande:
    Haha. Skvätt vigvatten på honom och vråla "THE POWER OF CHRIST COMPELS YOU!" tills han lappar ihop sina söndriga byxor igen så skall du se att det ordnar sig sen.
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • pluppen200

jag skulle rekommendera att du googlar vad satanism innebär och ger honom den informationen för många tror ju det handlar om att dyrka satan men det stämmer inte riktigt då det handlar om att man anser sig själv vara den största guden. Alltså tror jag detta är en fas och en massa okunskap i sökandet på vem man är.

• Elavela87

Har du berättat för din son skillnaden mellan Satanism och Djävulsdyrkare?

• Lavish

Äh det du skrivit hittils skulle jag inte oroa mig ett dyft över. Ville du ha en helylle sportkille eller? Kul att din kille har hittat en cool stil och ett sätt att uttrycka sig på. Det är jobbigt att vara tonåring, man får tänka svart ibland.

• Lavish
    pluppen200 skrev 2010-11-06 08:43:28 följande:
    jag skulle rekommendera att du googlar vad satanism innebär och ger honom den informationen för många tror ju det handlar om att dyrka satan men det stämmer inte riktigt då det handlar om att man anser sig själv vara den största guden. Alltså tror jag detta är en fas och en massa okunskap i sökandet på vem man är.
    Men asså som jag tolkar TS har inte sonen själv sagt att han är satanist. Det är nog TS tolkning av sonens beteende. Skulle tippa att han själv vet precis vad han pysslar med, men kanske inte diskutera det så ingående med morsan.
Svar på tråden Min son är satanist!!!