• KarinGemenskap

Min son är satanist!!!

Hej alla föräldrar! Jag har i ungefär ett år tittat runt här på forumen, men inte registrerat mig förrän just nyss.

Min äldste son (15 år) har under senaste tiden förändrats. Han har färgat håret svart och börjat måla på armarna, sminka sig och klipper sönder sina byxor. 

Jag har pratat med honom om det och han säger att det bara är en stil, men jag har hittat lappar i hans rum där det står "666 satan is my god" och dylikt.

Jag har nu även beslagtagit hans dator efter att jag hörde en jätte hemsk låt på högsta volym skräna från hans rum.

Nedan kopierar jag in låten som var öppen på you tube när jag tog datorn.

" target="_blank">

Vad skall jag ta mig till? Är detta bara en fas? Jag kommer själv ihåg att mina vänner hade spikat hår, men det kan inte mäta sig
    med det här. 
  • Svar på tråden Min son är satanist!!!
  • Written Fiction

Ge han en skiva med kristen metal om du är orolig. Det finns religion även i den "hårdaste" metalvärlden. Allt är inte satanism och "ondska"

• Jennywise

Låter som en helt vanlig tonårsrevolt och inte förankrat i satanism för fem öre. Möjligtvis att han är psykopat då och börjar välta gravstenar och dylikt, men då spelar det nog ingen roll vilken hårfärg eller musiksmak han har. Och vilken skitlåt sedan!
    Jag har några "riktiga" satanister i min bekantskapskrets och de är överlag väldigt sunda och vettiga människor. Med bra musiksmak, kan tilläggas.

Min blogg är bättre än din! riotmamman.blogspot.com
  • Jennywise
    tristania skrev 2010-11-08 16:53:13 följande:
    Jag tror inte du behöver vara orolig ts.  Min pojk är 13 år och lyssnar på black metal.  Jag tror att det är en fas dom måste gå igenom, för att kunna hitta sej själva....
    Min man är 34 år och lyssnar på black metal.. Innebär det att han inte funnit sig själv ännu?=)
  • tristania
    Gordnid skrev 2010-11-08 17:09:00 följande:
    Min man är 34 år och lyssnar på black metal.. Innebär det att han inte funnit sig själv ännu?=)
    Jag lyssnar oxå på black metal - har inte vuxit klart än
  • Carlosmami

Det går över :) Låt han hitta sig själv och hjälp honom på vägen, men förbjud ingenting..

• theogg

"Min äldste son (15 år) har under senaste tiden förändrats. Han har färgat håret svart och börjat måla på armarna, sminka sig och klipper sönder sina byxor. 

Jag har pratat med honom om det och han säger att det bara är en stil, men jag har hittat lappar i hans rum där det står "666 satan is my god" och dylikt.

Jag har nu även beslagtagit hans dator efter att jag hörde en jätte hemsk låt på högsta volym skräna från hans rum."

Uppenbarligen har du ingensomhelst uppfatting om var religionen satanism dyrkar (såvidare din son inte dyrkar Isis, moder jord då satanism inte har någonting med att sminka sig själv), men, du är ju med största sannolikhet en typisk konservativ kristen som har förutfattade meningar om allt som inte är "svenskt" (och förresten smutskastar ni andra religioner).
    Och du lyssnar säkert på någon skränig auto-tunad "popsensation" (typ Madonna) som han hatar.
    Föräldrar, sluta förtrycka era barn! 

• Kultist
    Gordnid skrev 2010-11-08 17:09:00 följande:
    Min man lyssnar också på metal. Nu blev jag lite orolig eftersom han tydligen inte "funnit sig själv" heller. Tänk om han finner sig själv och visar sig vara en person jag inte gillar? Skall man försöka motarbeta att han hittar sig själv? Hur gör man det?
  • Jennywise
    Kultist skrev 2010-12-03 19:15:19 följande:
    Min man lyssnar också på metal. Nu blev jag lite orolig eftersom han tydligen inte "funnit sig själv" heller. Tänk om han finner sig själv och visar sig vara en person jag inte gillar? Skall man försöka motarbeta att han hittar sig själv? Hur gör man det?
    Köp fler metalskivor och intyga honom om att det är dösexigt med metal! På så sätt undviker du eventuellt identitetsfinnande.
  • Onkel Panter

Musiken låter för övrigt som ett skämt skapat av några högst oseriösa Flashbackare på fyllan. 

Svar på tråden Min son är satanist!!!