-
Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
-
Svar på tråden Din sambo önskar sig Eddie Meduza CD-skiva i julklapp - köper du?
-
Jag är antisexist, antirasist, punk, står mot allt som vissa va hans låtar handlar om. MEN faktum kvarstår att karln var ett GENI!!!!
Det handlar ju bara inte om de låtar som blev jättekända, utan om hela personen bakom.
Eleganten från vidderna och Termosen är ju exempel på galenskapens mästerverk!!
Men som svar till TS: ladda ner skiten från youtube istället å ge honom en bland-CD med det istället. -
Hmm... Annorlunda jämfört med de mest kända? Ja. Ändrar det uppfattningen om EM? Inte märkbart.no pasaran skrev 2010-11-07 23:49:09 följande:Jag är antisexist, antirasist, punk, står mot allt som vissa va hans låtar handlar om. MEN faktum kvarstår att karln var ett GENI!!!!
Det handlar ju bara inte om de låtar som blev jättekända, utan om hela personen bakom.
Eleganten från vidderna och Termosen är ju exempel på galenskapens mästerverk!!
Men som svar till TS: ladda ner skiten från youtube istället å ge honom en bland-CD med det istället.
Tackar hur som helst för några exempel. -
Klart som fan jag hadde gjort det!!! Eddie va kingen ju ;P
-
Min man gillar Eddie Meduza. Han fick skivor (CDs) med Eddie förra året för att han önskade sig det. Själv är jag inget större fan, men kan lyssna på det för makens skull någon gång om året.
-
Jag har liksom omvärderat Eddie Meduza lite på senare år. Som tonårig förknippade jag enbart den musiken med de uppenbert retarderade raggare i epa-traktorer som befolkade den lilla orten där jag bodde. Brydde mig inte ens om att undersöka musiken närmare, den var förhatligt enbart för att jag förknippande den med dem. Nu när jag känner min sambo, en intelligent och mångfacetterad person som definitivt inte står för några kvinnoförnedrande åsikter, och som också gillar Eddie Meduza, har jag faktiskt lyssnat på den en del. Det är ju extremt varierande kvalitet, många av låtarna är rent ut sagt irriterande eftersom de är så sjusärdeles fjantiga, en del är riktigt kul och sen finns det några enstaka pärlor. Lyssna på "Ingen plockar en maskros". Riktigt tankeväckande.
Men för att svara på frågan: Ja, önskar han sig en Eddie Meduza-platta så klart han får det! -
Annat: Så musikaliskt efterbliven är inte min man, håller med KlasKristian där uppe
Jag skulle ta det som ett skämt.
-
Jag skulle rek.Putte11 skrev 2010-11-07 23:23:43 följande:Då efterfrågar jag även ditt bästa exempel på en bra, seriös EM-låt. Om man ska lyssna på en - vilken skulle du hänvisa en till då?
Rollin' Down
Sweet Marie
That Girl Is Mine.
Little Bright Eyed Girl -
live like a cheeroke, silver wheels, ingen plockar en maskros... listan kan göras lång.Putte11 skrev 2010-11-07 23:23:43 följande:Då efterfrågar jag även ditt bästa exempel på en bra, seriös EM-låt. Om man ska lyssna på en - vilken skulle du hänvisa en till då?
Men där har du några av mina seriösa favoriter :) -
Lyssna på det här ni som bara här de där pervolåtarna.
hör ni något om ballar och supa osv i denna text?
Knappast för ni visste nog inte ens att Eddie KUNDE sjunga normalt.
-
Det kunde han säkert. Förändrar dock inte min bild av honom eller hans fans nämnvärt.Quiet thoughts skrev 2010-11-08 10:15:56 följande:Lyssna på det här ni som bara här de där pervolåtarna.
" target="_blank">
hör ni något om ballar och supa osv i denna text?
Knappast för ni visste nog inte ens att Eddie KUNDE sjunga normalt.