• liie

Bugaboo eller emmaljunga?

Jag vill ha en bugaboo men min sambo vill ha en emmaljunga..
    Visst passar båda om man bor på landet?  Vet ni några fördelar/nackdelar med att ha en bugaboo vs emmaljunga?
    Var ni ense med eran partner när ni skulle välja vagn? Det är förövrigt vårat första barn och jag är gravid i v 19 nu. Tips tack?

• Svar på tråden Bugaboo eller emmaljunga?
  • JWM

bor på mindre ort utanför västerås och här har alla vanliga emmaljunga eller brio
    för vi vill komma fram i grus, lera o 2 dm snö...

• liie

Beror nog på vart man bor men vi bor i en mindre ort och här har de flesta emmaljunga..

• Carlosmami

Jag har en city cross och bor i stockholm Hade lika gärna kunnat ha en nitro men valde city crossen för den är så lätt att köra, skönt att man inte behöver vända på sig när man ska upp och ner för trappor för att bakhjulen ska vara först (om du förstår vad jag menar) Är helnöjd med city crossen sen går den enkelt att sälja och man kan få en bra pris för den. 
    Vill man sedan ha en smidigare vagn för sommaren eller resor så köper man en resevagn ;)
    Det ska jag göra till nästa sommar, en bugaboo bee! Så fina tycker jag, men de hjulen klarar ju inte så mycket.. men då har jag ju min city cross!

• Dr Mupp
    JWM skrev 2010-11-10 07:35:27 följande:
    bor på mindre ort utanför västerås och här har alla vanliga emmaljunga eller brio
    för vi vill komma fram i grus, lera o 2 dm snö...
    liie skrev 2010-11-10 10:51:03 följande:
    Beror nog på vart man bor men vi bor i en mindre ort och här har de flesta emmaljunga..
    Bor också på mindre ort och här har nästan alla nån typ av vagn med små framhjul eller trehjuling.
    If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • enlitenbitkaka

Ska du ha en vagn med små svängbara hjul, då ska du ha en Bugaboo. Den är överlägsen alla andra cityvagnar. Ska du ha en vagn med fyra fasta så finns det ju mängder att välja mellan, men ingen som är smidig som City Cross i stan

• ängeln83
    enlitenbitkaka skrev 2010-11-11 08:35:45 följande:
    Ska du ha en vagn med små svängbara hjul, då ska du ha en Bugaboo. Den är överlägsen alla andra cityvagnar. Ska du ha en vagn med fyra fasta så finns det ju mängder att välja mellan, men ingen som är smidig som City Cross i stan
    Fast Emmaljunga har ju också vagnar med svänbara hjul som är minst lika smidiga som Bugaboo
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥ busenochbusan.blogspot.com/
  • enlitenbitkaka
    ängeln83 skrev 2010-11-11 08:44:23 följande:
    Fast Emmaljunga har ju också vagnar med svänbara hjul som är minst lika smidiga som Bugaboo
    Nej faktiskt är de inte det Om du ex vill köra med de stora hjulen framåt (i snö osv) kränger Emmaljunga.vagnarna mer, de är inte gjorda för det. Ex Nitro går inte ens att köra så. De har inga vinterhjul att köpa till. De må vara smidiga men inte lika smidiga
  • Johanna1989
    Sarah84 skrev 2010-11-09 21:42:04 följande:
    Jag skulle lätt valt en Emmaljunga. Men så är jag ett riktigt fan av Emmaljunga & tycker att bugaboo är ruskigt fula..
    Jag håller med. Bugaboo är otroligt fula. Och jag skulle aldrig i mitt liv köpa en.
    Jag skulle satsa på en Emmaljunga. Älskar dom vagnarna =) 
  • Finesse
    enlitenbitkaka skrev 2010-11-11 08:58:09 följande:
    Nej faktiskt är de inte det Om du ex vill köra med de stora hjulen framåt (i snö osv) kränger Emmaljunga.vagnarna mer, de är inte gjorda för det. Ex Nitro går inte ens att köra så. De har inga vinterhjul att köpa till. De må vara smidiga men inte lika smidiga
    Jobbar du med att sälja buggaboo?
    Ebba 071228, bebis bf 110216
Svar på tråden Bugaboo eller emmaljunga?