Det är ju vagnar som täcker lite olika behov:
På grusväg är en rejäl Emmaljunga med fyra fasta hjul superbra! Däremot är det lätt att få ont i handlederna om man behöver svänga mycket med en sån vagn, eftersom man måste lyfta vagnen lite varje gång man svänger. Det är dessutom överlägsen fjädring i de gamla vagnarna med fasta hjul utan luftdäck.
I stan däremot så är Bugaboo superbra-extremt mycket lättare att svänga med, utan belastning på handlederna och tar inte så mycket plats på bussar, tunnelbana etc. Extremt smidigt när man ska handla, eftersom man kan svänga på en femöring....små svängbara framhjul är däremot inte alls smidigt på grusväg, i snömodd etc. då månste man ha terränghjul, det funkar men inte lika bra som med en stabil gammal emmaljunga.
Mitt tips om ni bor på landet men även vill ha en vagn som är smidig att fälla ihop och ta med i stan: Köp bägge fast begagnat! En fin gammal Emmaljunga kan du få för en femhundring, en buggaboo cam kan du få för 4-6000.
Jag skulle dock inte tycka det var värt det att köpa en ny bugaboo om jag bodde på landet-dess fördelar kommer mest till nytta i stan.