• liie

Bugaboo eller emmaljunga?

Jag vill ha en bugaboo men min sambo vill ha en emmaljunga..
    Visst passar båda om man bor på landet?  Vet ni några fördelar/nackdelar med att ha en bugaboo vs emmaljunga?
    Var ni ense med eran partner när ni skulle välja vagn? Det är förövrigt vårat första barn och jag är gravid i v 19 nu. Tips tack?

• Svar på tråden Bugaboo eller emmaljunga?
  • Finesse
    liie skrev 2010-11-09 11:53:55 följande:
    Okej men är en city cross smidigt inne i stan eller känns den klumpig?
    Är det någon som har en bugga cam med vinter-terränghjul då?

Kan medge att jag kommer väl mest gå grusvägar och asfalt ute här vi bor, men är även inne rätt mycket i stan och det är då jag känner att jag inte vill kånka runt på en otymplig vagn.
    Jag tycker inte att City Crossen är klumpig.. men då har jag haft en vagn som nästan vägt 20 kg förut
    Ebba 071228, bebis bf 110216
  • Finesse
    enlitenbitkaka skrev 2010-11-09 12:34:51 följande:
    Dyr och dyr...en Emmaljunga City Cross kostar ändå 7300:-. Är du uppe i de summorna gör inte ett par till någon större skillnad. Och de extra lapparna du lägger på en bugga får du tillbaka när du säljer den.
    Fast då kan man få en väldigt fräsch för 3000:- oxå.. det har jag.. 1 år gammal..
    Ebba 071228, bebis bf 110216
  • älskarlivet81

emmaljunga nitro helt klart! Bugaboo är rätt ful i mitt tycke och kostar så sjukt mycket bara p.g.a. märket. Tycker den verkar så plastig.

• Alisa

Jag har en bugga och bor i stan men skulle inte vilja dra den längs grusgångar alltför lång tid.

Emmaljunga Ozone skulle kanske vara ett alternativ, ett mellanting 

Eller en Nitro samt köpa till ett City Cross-chassi? 

• sofiaolivia

Jag är ju ett emmaljunga-fan... Vi har en Emmaljunga City Cross och den är kanon tycker jag, vi använder den både inne i stan och ute på landet och den passar på båda ställena! =)

• Sarah84

Jag skulle lätt valt en Emmaljunga. Men så är jag ett riktigt fan av Emmaljunga & tycker att bugaboo är ruskigt fula..

*Agnes 2007-05-14 * Gustav 2009-08-19*
  • ängeln83

Röstar också för Emmaljunga.
    Hade en Bugga innan men den såldes efter bara några månader, super smidig i stan och vid vanliga promenader men jag tycker den är alldeles för dåligt fjädrad och dessutom ranglig, tycker inte alls den var värd sina pengar.
    Nu har vi en Emmaljunga Ozone som har samma finesser som Buggan men Ozonen är så mycket rejälare och skönare att köra, små svängbarahjul fram men än så länge har vi tagit oss fram både i skogen och i snön.

★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥ busenochbusan.blogspot.com/
  • SaSeLa

Hejsan! Det är en klurig fråga mellan dem två vagn-märkena.

Hade först en Bugaboo Cameleon -10, men sålde den efter en månad då dottern inte trivdes i sittdelen. Köpte då istället en Emmaljunga Nitro som jag ÄLSKADE! Problemet med den var att den var för stor för att ha i bilen, så sålde även den och nu har vi en Urgan Jungle Swift, underbar!

Jag tycker personligen ni ska satsa på en Emmaljunga Nitro. Helt underbar vagn som barnet blir raklång när det ligger som inte funkar i bugaboon.

Lycka till!

• Anna Paulita
    liie skrev 2010-11-09 11:29:37 följande:

Han vet nog inte själv vilken emmaljunga men saken är väl den att hans bror och hans fru har en emmaljunga och han har nog blivit påverkad utav vad de säger..Sen var vi och kollade på vagn igår och det blev ju inte bättre utav att expediten höjde emmaljungan till skyarna.. Visst det är säkert en jätte bra vagn men jag vill inte ha en vagn som många har utan då föredrar jag en bugaboo cam:)  Det blir nog mest grusväg men även asfalt.
    Vad är det för skillnad på fasta och snurrhjul då?:)

Nu för tiden tror jag snarare att Bugaboon är mer vanlig en en EL. Jag tycker 80% av alla mammaor jag möter har en Bugaboo Cameleont.
  • enlitenbitkaka
    Anna Paulita skrev 2010-11-09 22:54:16 följande:
    Nu för tiden tror jag snarare att Bugaboon är mer vanlig en en EL. Jag tycker 80% av alla mammaor jag möter har en Bugaboo Cameleont.
    Nog en Stockholmsfenomen Här i Götet kör "alla" UJ eller EL Nitro....
Svar på tråden Bugaboo eller emmaljunga?