• aanderss

Är era barn döpta?

Är er barn döpta

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är era barn döpta?
  • Lingling11

Nej, ingen av oss är troende och vi tycker att hon ska få bestämma själv om hon vill bekänna sig till Gud och bli medlem i svenska kyrkan.

Däremot hade vi namngivningsfest för att symboliskt ge henne sina namn.

• Helene70

Nej eftersom vi anser att det är helt onödigt och överflödigt. Dessutom är det inte rättvist att tvinga in barnet i en religion. 

• IsDimma

Jag ser att vissa bara döpt ett eller två av sina barn men inte alla, vad beror det på?

• fluu

Har inga barn än,men de kommer absolut att döpas när de behagar komma:)

Det är både jag och pojkvännen överens om.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • Cia o krabaten

Nej, ingen av föräldrarna är medlemmar i kyrkan, jag är inte döpt.
    Vill mina barn bli medlemmar och anamma den kristna tron får de göra det när de kan bestämma själva, det är inget jag vill bestämma åt dem! 

• Meria

Nej, vi hade namnfest istället.

(¨,) Loke -06 & Isak -08 (,¨)
  • Siamojsen
    IsDimma skrev 2010-11-13 21:00:53 följande:
    Jag ser att vissa bara döpt ett eller två av sina barn men inte alla, vad beror det på?
    Vi har inte varit I Sverige sen de andra barnen föddes. Tänker inte döpa dem här.
  • Manchester

Vi har inte döpt våra barn. Ingen av oss är medlem i någon kyrka. Vi är inte troende. Skulle barnen vilja låta döpa sig så får de göra det när de är tillräckligt gamla för att förstå vad det går ut på.

Dock är ett av våra barn döpt utan vår medverkan. Vi adopterade henne och barnhemmet hade låtit döpa henne in i det landets variant av den kristna kyrkan.

• Trollet Ludenben
    IsDimma skrev 2010-11-13 21:00:53 följande:
    man kanske inte har samma pappa till alla barnen... eller så kanske man gjorde det av påtryckningar från omgivningen men att man sen fått mer kurage att säga ifrån. Kan ju vara massa anledningar till att folk bara döper det ena. Eller så kan det vara så att man helt enkelt har ändrat värderingar med åren.
    Älskade ungar
Svar på tråden Är era barn döpta?