Är era barn döpta?
Är er barn döpta
Är er barn döpta
Nej, är inte troende.
Nej inte något utav mina barn är döpta. Vill de döpa sig så får de bestämma det själva.
Nej, barnen får själva ta det beslutet när de är mogna för det och förstår vad dopet står för. Jag är döpt och med i svenska kyrkan, men min man är inte med så barnen får välja hur de vill när de blir äldre.
Stora killen är döpt och dottern ska döpa idag!
Nej vi är inte troende.
Japp, vår son är döpt. Jag kommer vilja att han går och läser för prästen också. Men däremot är det helt upp till honom om han väljer att ta nattvarden och konfirmerar sig.
Har inga barn än, men väntar ett i januari. Barnet kommer inte att döpas då varken jag eller min man är troende och har gått ur svenska kyrkan. Barnet får själv välja i framtiden och vi kommer inte att stå ivägen för eller försöka påverka hennes/hans beslut.
Nix.
Nej. Jag är kristen men tror inte på barndop. Det får de välja själva när de är stora nog att bestämma.
Nej vi är inte så kyrkliga av oss, så det känns lite främmande att viga henne åt kristendomen då. Varken jag eller sambon är döpta eller konfirmerade heller så valet att inte döpa kändes naturligt.