• aanderss

Är era barn döpta?

Är er barn döpta

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är era barn döpta?
  • Humminggirl

Nej. Dottern är barnvälsignad. Hon får bestämma själv om hon vill döpas när hon blir äldre.

• Caranlachiel

Nej. Jag har en tro som inte är religionsbunden, min man är mer eller mindre ateist. Vi vill låta våra barn välja tro själva.

Lill-Erik kom till oss 2009-04-06!
  • PruttPottan
    Humminggirl skrev 2010-11-14 16:44:26 följande:
    Nej. Dottern är barnvälsignad. Hon får bestämma själv om hon vill döpas när hon blir äldre.
    Aldrig hört.. Vad är det?
  • norgesessan

Det blev vi som små med...Mina föräldrar var aktiva inom nåt utanför norska kyrkan..(Men inget knasigt).
    Därför fick jag döpa mig samma år som jag konfirmerades i kyrkan. (Syrran passade på att döpa sig då med). Min bror konfirmerade sig där mina föräldrar var aktiva. Missionsförbundet eller nåt...

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • bitte67

Nej, varför skulle de vara det? De har rätten att bestämma religion själva när de blir äldre. Min son är redan vuxen och har valt ett liv utan religion, ateist, med andra ord. Dessutom är barnens far muslim och jag är icketroende.

• Pentagram

Eftersom båda vi föräldrar är ateister förekom det aldrig någon tanke på att genomgå någon form av religiös ceremoni med vår dotter.

• Doldis987
    IsDimma skrev 2010-11-13 21:00:53 följande:
    Jag ser att vissa bara döpt ett eller två av sina barn men inte alla, vad beror det på?
    Vår minsta är inte döpt, han slutade andas några gånger på självaste dopdagen. Pga alla känslor det väcker har vi inte kommit oss för att bestämma nytt datum. Blir sen nångång.
Svar på tråden Är era barn döpta?