• aanderss

Är era barn döpta?

Är er barn döpta

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är era barn döpta?
  • VirrigaVerna

Ja ja men våra är döpta.

Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • Lenita

Har inga barn, men när  jag väl får det kommer de inte att döpas. Jag är inte kristen och tycker att det är val de själva får ta.

• livet leker

ja för oss är det en självklarhet.

• Milkina cerka

Alla tre barnen är givetvis döpta. Den äldsta har dessutom låtit vuxendöpa sig, det ena utesluter i n t e  det andra.

..Iam a rolling wave without the motion A glass of water longing for the ocean..
  • logg81

Nej.
    Tösen får välja själv om hon vill eller inte när hon blir stor och förstår innebörden av ett dop...

Jag är bäst på jorden... shit happens.... =D
  • Rigmor Mortis

Nej, de är inte döpta. Både jag och mannen är det men har i vuxen ålder gått ur kyrkan.

• M Y L F

Bara ett av barnen är döpta. Nu i efterhand så skulle jag inte döpt min äldste heller, men jag själv var ung och det var en sak som man bara gjorde av tradition. Men vår yngste får välja det själv om han vill vilket jag inte tror, då både vi inte är troende här i vår familj. Ser inte varför han skulle välja det. Men om han vill så har han ett fritt val och vi valde det inte åt honom.

• Tygtiiger

Nej, eftersom ingen av oss är kristna och därmed inte kan lova att fostra honom in i den kristan tron osv. Han kan låta döpa sig som vuxen när han faktiskt är mogen att ta beslutet själv.

Krupke, we've got problems of our own!
Svar på tråden Är era barn döpta?