Är era barn döpta?
Är er barn döpta
Är er barn döpta
Ja ja men våra är döpta.
Har inga barn, men när jag väl får det kommer de inte att döpas. Jag är inte kristen och tycker att det är val de själva får ta.
Nej det är han inte. För att vi inte tror på det de står för.
ja för oss är det en självklarhet.
Alla tre barnen är givetvis döpta. Den äldsta har dessutom låtit vuxendöpa sig, det ena utesluter i n t e det andra.
Nej.
Tösen får välja själv om hon vill eller inte när hon blir stor och förstår innebörden av ett dop...
Nej, de är inte döpta. Både jag och mannen är det men har i vuxen ålder gått ur kyrkan.
Bara ett av barnen är döpta. Nu i efterhand så skulle jag inte döpt min äldste heller, men jag själv var ung och det var en sak som man bara gjorde av tradition. Men vår yngste får välja det själv om han vill vilket jag inte tror, då både vi inte är troende här i vår familj. Ser inte varför han skulle välja det. Men om han vill så har han ett fritt val och vi valde det inte åt honom.
Nej, eftersom ingen av oss är kristna och därmed inte kan lova att fostra honom in i den kristan tron osv. Han kan låta döpa sig som vuxen när han faktiskt är mogen att ta beslutet själv.
Nej, han är inte döpt. Jag vill ge honom samma möjlighet som jag fick att själv välja senare om han vill döpas eller inte. Jag är troende och valde att döpas vid 14 års ålder.