• aanderss

Är era barn döpta?

Är er barn döpta

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är era barn döpta?
  • ElviraSofia

Jag är döpt men valde att inte döpa min dotter. det valet får hon göra själv när hon blir äldre, vill hon vara döpt och med i svenska kyrkan så kommer jag inte neka henne det!

• Mymlan80

Ja, för att sambon och hans familj så gärna ville det.
    jag är själv inte döpt.

Jag ville helst inte ha någonting, men kunde sträcka mig till en namngivningsfest, men då fick vi inte låna sambons släkts dopklänning. På den finns alla namn på de som burit den broderade, så det var självklart viktigt för sambon att hans barn fanns med där också.
    Så jag fick ge med mig...

Välkommen Liten 091203
  • Turran

Nej, våra barn är inte döpta. Eventuellt får jag bli kyrkligt aktiv och döpa barnen om det behövs för att de ska komma in på rätt skolor, men annars så ser jag ingen anledning att döpa dem.

• Dragonfly

Nej. Ingen i vår familj är religiös men skulle våra barn själva vilja vara medlemmar i ett samfund välkomnar vi vuxendop. Det är alltså inget val vi skulle göra åt dem.

• Stinky

Ja, absolut! Kyss

Den farligaste av våra fördomar är tron att vi inte har några.
  • Mummyfied

Nej, bara halva familjen är troende så kompromissade  med att låta det vara barnens egna val istället

• Helene OSV

Japp! Alla fyra! Holger döptes idag!! 

Vi är inte särskilt troende och hade först inte tänkt döpa men av flera anledningar bestämde vi oss för att göra det ändå när Olivia (äldsta) föddes.

Av nån anledning älskar jag kyrkor och de kristna traditionerna och tycker inte direkt att det är jättejobbigt att stå i kyrkan och lova att uppfostra mina barn enligt kristna värderingar.

Kristendomen som jag känner den är rätt förlåtande och "öppen" med att man får tro lite som man vill och ta till sig det som känns bra. Det hade jag många diskussioner om med min konfrimationstpräst.

• psykfall13

Har inga barn, men jag själv är inte döpt.

Överlever <3
  • Fille88

Jag har inga barn än ..är lite för ung för att ha barn just nu,,,men när jag skaffar egna barn kommer jag naturligtviss att döpa dem eftersom jag själv är troende kristen och döpt!

Svar på tråden Är era barn döpta?