• asap

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Cissi - Elsa och jag var till IKEA idag och handlade en massa förvaring till lekrummet mm. Det blev inte åttinie föttitvå....

• asap

Blomster - Nu är det länge sedan mina barn åt välling (de är ju 3 och 5 år nu, de stora, och den lilla är för liten för välling än), så jag minns inte sorterna eller åldrarna på vällingpaketen, men vi stannade på den som var kanske för 8 månader? Med ljusblått på paketet? Tror iofs att det var lite fullkorn i den...?
    Nåja, hursomhelst, man behöver ju som Lycklig säger inte byta sort bara för att barnet uppnår rätt ålder för nästa sort.

Somna - Tror det finns nässpray från 7 mån till och med.

• asap

Galia - Ida hade ett par Isbjörn-vantar förra vintern. De blev hennes favoriter som hon ville använda långt in på våren då det egentligen var för varmt för dem. Hon fryser lätt och gillar det inte, så det hon själv tycker är bra måste ha höga varm-poäng!

• asap

Oyra - Så hon hittade den? Hurra! Just blommiga mössor vet jag annars inte var det finns. När jag tänker efter har vi nog bara haft en mössa som varit blommig och det är Marimekkos fina blommor på en liten trikåmössa.

Jag har också hört det där med gröten, att det är bra att äta den färdiga varianten pga järnet. Man kan göra vanlig havregrynsgröt om man vill (om man mortlar grynen, iaf till småttingar) men att man då ska servera den med fruktpuré på burk, för den brukar det vara järn i. Det låter ju här som att det jag har hört kan stämma.

• asap

Oyra - Hur är det annars med din bror? Lika illa som tidigare? Hoppas er pappa kan hjälpa till på något sätt.

• asap

Mrs Fisk - Så bra! Om det inte var så att jag fick beslutsångest och gråa hår av att försöka tänka ut vad barnen ska ha för storlek kommande säsonger så hade jag gjort som du. Gillar inte heller att shoppa, men har också väldigt svårt att räkna ut behov och storlekar innan jag verkligen står i den aktuella säsongen och ser med egna ögon vad som behövs. Och som föräldraledig är jag tacksam att kunna göra ärenden på vardagar, det är nog eg. trängsel jag gillar minst med shopping, ensam i butiken går det rätt bra.

oyra - Blev det något mössköp?

• asap

Fick just månadsbrev från Gustavs avdelning - de ska satsa mer på teknik och bla låta barnen fota med digitalkamera själva, och så ska de få låna en iPad att ha i gruppen några veckor. Jag känner en treåring som kommer bli stormförtjust!

• asap

Olimpia - Jag kollade runt lite på LeapPad, men jag tror den passar bäst för er som är lite internationella. Kan nämligen inte se att den finns med svenska. Obestämd Synd, för annars vore det en jättebra julklapp till barnen här också.

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13