• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • Isolde

MuminMy: jag tittade också på saken åt Bonanza, men kunde inte hjälpa henne mer än Glass. Det är tjiiifen som får kolla saken.

Ming, det kan det göra, ja.

• Läängtande

Jag undrar vad kriteriet är för att ni ska ta bort trådar. Jag förstår att det är de som är provocerande osv men när det gäller ett inlägg om något som hänt på riktigt och som många blir illa berörda över att läsa, tas den eventuellt bort då? Jag läste ett inlägg som berörde mig väldigt illa och jag kände så med trådskrivaren. När jag ville skriva ett svar dagen efter, kunde jag inte hitta den, det går inte att hitta den med sökfunktionen trots att jag sökt på exakt vad tråden hette.

• septbebis

MuminMy: Ang det här med att söka trådar... Jag sökte på mitt nick och det kom upp 10 sidor med trådar som jag skrivit i....

• Isolde

Läängtande, det finns flera anledningar till att en tråd tas bort. Att en trådstart innehåller något som berör illa innebär inte automatiskt att tråden raderas, det beror alldeles på vad det handlar om. Det är i alla fall väldigt sällan som det händer.

Spontant kommer jag på följande anledningar till att trådar tas bort:
    • trådstartaren har avslöjat lite för mycket om sig själv och sin situation, och ber att få tråden borttagen;
    • själva trådstarten innehåller något som kan uppfattas som provocerande eller kränkande;
    • tråden har, trots okej trådstart, spårat ur så till den milda grad att den måste raderas.

• MuminMy

septbebis: ja men det är för att ditt nick förekommer i meddelanden i tråden, inte för att du har skrivit i den

• fipa2

alltså, hur är det med anonymiteten egentligen? jag förstår att folk violl vara anonyma om de skriver om bölder i underlivet, eller att de blivit våldtagna, eller nåt annat känsligt. MEN, är det verkligen tillåtet för folk att föra diskussion i en tråd, under anonym signatur, om nåt helt annat? t.ex att skriva "jag tror att TS är korkad och ytlig och bara vill framhäva sin egen skönhet" och skriva detta under anonym signatur? det ska väl inte vara möjligt att argumentera på detta viset och hela tiden vara anonym? det är väl inte känsligt att stå för sin åsikt? det kan ju vara två personer som annars är "bästa vänner" på FL som grälar med varandra utan att de vet om det.

ska man inte se LITE strängare på detta med anonymitet? man kan ju inte direkt anmäla ett sånt inlägg som det exemplet jag skrev, eftersom det inte direkt bryter mot nån regel, förutom att jag tycker det bryter mot anonymitetsreglerna.... eller?

• giz

håller med fipa......... alltså hallå kan ingen sparka på patrik så han fixar till anonymreglerna?

har dessutom hittat en väldigt skum anonymtråd som ta mej katten inte är ngt annat än gjort i provocerande syfte...... villket man ser ofta nu mer efter ändringen.
    ur dåligt........ vill ha en klagolåda.

• Gisse the one and only

Ja en klagolåda hade varit bra. Tycker också att anonymitets funktionen suger numera. Fruktansvärda saker kan man läsa om under den funktionen. Usch!!

PATRIK!!!!!!!

Svar på tråden Moderatortråden