• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • Venus

Tror att även vi moderatorer har stavat fel en o annan gång
    Moderator heter det även på engelska och översätter man det så får man fram en del ord såsom:
    * examinator (substantiv)
    * medlare; skiljedomare (substantiv)
    * ordförande, förhandlingsledare {i den presbyterianska kyrkan} (substantiv)

Så det är väl bara att välja vad vi är för något
    Eller så är vi väl allt i en o samma bytta

• brokig

Svar på frågan ovan:
    Moderator betyder 'den som dämpar', sakkunnig ordförande eller diskussionsledare vid paneldebatter.

Moderatorer förekommer inte bara på FL utan på de flesta internetforum och i de flesta paneldebatter.

• dreamz

Aha då förstår jag venus, tack.
    Ska sluta kalla er moderater nu hihihi

• marina81

Kan man inte ta bort trådar från sina favoriter??

• Gisse the one and only

marina81

jo klicka på x som finns till höger.

• hailey

Kan man byta nick?
    Jag vill ha kvar allt annat så att man kan hitta mig, men om man vill kan man byta namn?

• giz

fråga: varje gång jag avreggar mej för att byta ett nick (hänger ni med?) reggas det hur många gånger man gör det?
    OCH räknas man verkligen som "troll" om man nu vill testa sej fram med olika nick?
    jag menar jag kanske bara tröttnar på att alla nick som jag vill ha är upptagna så jag skriver i sdjfhserhgfuoiw å volla inne, men efter 2 dagar så vill jag ha ett nick å inte baa en kombination så jag ändrar till pekka, inser efter 1 dygn att fd pekka var välldigt hatad och byter igen till siv................innser efter ngn dag att nä siv är inte jag, byter till pelle orvar men då visar det sej att pelle orvar är avstängd för att ha trollat å alla tror jag är den fd pelle orvar well när jag väll kommit upp till mitt 20de nick så är jag nöjd med mitt giz meeeeeeeeeeeeeeen när jag väll reggat mitt nick så tjong får man då en käfftsmäll å åker ut av mastern för att man reggat för många (man har samma mailadress alltså avreggat sej, reggat nytt, avreggat sej osv osv)

phu ngn som fatta vad jag mena?

• Junija

giz:

Det borde komma någon form av info om man reggar ett nick som någon redan haft.
    T ex: "två medlemmar har redan haft namnet Pekka, senast var den 13 juni -04" typ... Och kanske kunde en info om personen ifråga blivit avstängd pga att denna misskött sig, så att man får en hint om vilken mantel man tänker ikläda sig

Svar på tråden Moderatortråden