• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • Linisen

Oki Glass
    Tack för mega snabbt svar

Bara undrar, blir ju inte portad eller så men jag blev lite högstadiesur
    Undrar bara huuuuuur lång tid det tar. Det var ju rätt länge sedan med, kanske lite för länge för att Patrik ska bry sig om det. Kanske är det inte så farligt heller men ni vet en kvinna med stolthet är inte att leka med

• Glass

Diwa, du får skriva lite vad du vill i din press. Givetvis inget som bryter mot reglerna såklart, men du får skriva dina nick om du vill. Jag vet faktiskt inte om du får länka till din annons på tex. tradera.
    Däremot så vet jag att man inte får använda forumet för att få chansen att göra en massa reklam. Alltså får man inte skaffa en användare för att sedan marknadsföra sin tex. butik på sin press. Syftet får alltså inte vara att marknadsföra sig. Inte heller starta en massa trådar som handlar om det man säljer för att på såvis göra reklam...

Nu är jag lite svamlig här, fick du ut något av det?

Detta kan säkert någon annan moderator förklara mycket tydligare för dig.

• Glass

Tahira

Ja det får du göra om det har något med saken att göra.
    Om de pratar om sneda tår så är kanske inte din tråd riktigt passande, men annars såklart. 

• Glass

Linisen, en sårad kvinna är farlig, men en kvinna vars stolthet är sårad... Uj, jag säger bara det...

Ha lite tålamod så blir det säkert något svar på den också

• Diwa

aha...nä undrade bara om jag får tala om i pressen vad jag heter på sajterna...

länkar...nää för jobbigt

• Hella77

Hej!

Jag har en fråga som jag tycker kan vara ganska bra att veta lite om..
    Har sett att flera av FL:s medlemmar spår i kort.
    De som tar betalt för att spå i kort/pendla osv... - dom får alltså inte "marknadsföra" sig på sin pres. eller i något forum?
    Det är ju en viss "tjänst" som man i såfall säljer?!

Men får det stå i en pres t ex att "jag spår i kort..." - men inte mer?

Kan vara bra att veta så man inte tabbar sig

Tack för en KANONBRA sida!!

• MuminMy

För er information: De meddelanden som går ut när ett inlägg tas bort är fördefinierade och om inte särskillt skäl föreligger ändras inte detta, därför står det inte heller EXAKT varför ett inlägg tas bort.

Så här i fullmåne-tider har dessutom vi moderatorer mer att göra än annars och då prioriterar vi att få bort inlägg snarare än att lägga en massa jobb på fina forumuleringar och noggranna förklaringar.

Är meddelandet man får grönt till färgen kan man bara se det som en "ptrooo, ta det lite lugnt", det är alltså inte en Varning med stort V utan bara ett litet pekfinger från oss om att man ligger i gränslandet och kanske behöver sitta på händerna ett tag

Kram och ha en bra fredagskväll allesammans!
    /Moderator

• Glass

Hella77, jag vet faktiskt inte riktigt.
    Jag lämnar över den frågan till någon som vet bättre (hoppas nu bara att någon kommer in och ser detta).

• Hella77

Tack för snabbt svar så länge iaf

• MuminMy

Ang reklam i presentationer så har redax (Patrik) sagt att presentationen kan innehålla "det mesta" men "om man använder forumet eller andra tjänster för att medvetet locka in besökare till sin presentation så blir det däremot en intressekonflikt och då kan man anse att det strider mot medlemsreglerna."

Man kan alltså skriva lite om att man spår i kort och så i sin pres men OM man skulle posta en tråd som syftade till att locka besökare till presentationen så åker man på "reklam"-villkoret.

Hoppas det var svar på din fråga.

/Moderator

Svar på tråden Moderatortråden