• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • Inexsana

Någon moderator online som har tid med ett privatärende?

• anne h

Jag överklagade ett beslut om att inte vidta åtgärder på en anmälan jag gjorde för 2 månader sedan, har inte ens fått svar att de kollat tråden..

Får man inga svar från redax? Jag har mailat flera gånger till honom, men inga svar, inte ens ett nej på min överklagan..?

När en tråd är flera månader gammal är det liksom liiiite sent att titta, så hur är policyn här?

jag frågar här eftersom jag inte fått några svar av patrik direkt.

Tacksam för svar!

• Jefa

Anne H
    Jag har väntat på svar i ca 6 månader

• giz

just nu har han häcken full..........
    var ngt troll som råkade limma superlim på hans stol

poängen är väll att det bara ska ta 14 dagar att få ett svar meeeeeeeeeen vet inte vad som är skillnad på 14 dagar irl och 14 dagar fl tid........men en stor skillnad verkar det va jag som trode tiden gick fortare i cyber..............

det roligaste är att redax kan om 1 år kolla din anmälan och då vidta återgärder..... är det dessutom den tråden jag misstänker så kan det bero på ngt helt annat
    *svamlar iväg till kaffebryggaren*

• JsN

Vi har dålig koll på hur lång tid det tar för redax att titta på överklagningar, men vi är medvetna om att det tar alldeles för lång tid. En grej man kan göra om ett ärende nekats är att anmäla igen med en tydligare/ytterligare motivering till varför man tycker att ett ärende borde fällas. Då tittar en annan moderator på det. Det är långt ifrån alltid som anmälningar görs med en tydlig motivering och sådan aunderlättar mycket för oss.

• anne h

Jefa
    6 månader? ok, vad klagar jag över?

Giz-
    Superlim.. eh.. tänkte inte på det.
    *skickar över rakblad till Patrik, vassego', hoppas det fungerar*

JsN
    Det känns bara som om det skulle vara liiite sent att anmäla nåt nu såhär flera månader efteråt..

Tack för svaren, jag sätter mig och väntar några månader till då, kanske superlimmet ger med sig till slut.

• Rally

Hej på er! Vad betyder egentligen det där "klick-antalet" uppe till höger på varje tråd? Nån som vet? Exakt VAD mäter det? Tråden där jag hänger är mycket nyfiken på detta.

• Jefa

Rally
    Det visar hur många gånger den tråden öppnats

Svar på tråden Moderatortråden