• Pyrro_b

Iphone till barn?

Ja alltså min släkting har gett en Iphone till sin 12-åriga dotter, min fråga är om det är vanligt idag? Vi har fortfarande små barn och kan aldrig tänka mig att våra barn skulle få det.

• Svar på tråden Iphone till barn?
  • Mirakel händer

Min 15 åring fick min mans gamla. han har den för att kommunicera istället för en fikdator. Men nu är han ju 15 inte 12.

Kim 1995-03-13 & Lina 2010-06-27
  • Niillis

jag har hört att iphone är otroligt känsliga tappar man den spräcks hela skärmen det kanske inte är en bra sak till en 12 åring, inte ens jag vill ha en sån pga känsligheten

• Pickeli

varför ska han inte få en iphone? När man är 12 år är man ganska "stor" och kan behöva en mobiltelefon. Dessutom vet jag väldigt många 12åringar som har både portabla pc-spel, mp3spelare och tom egna datorer. Varför inte förena allt i en då?

Ser inte anledningen till varför han inte ska ha en om behovet finns.

Google it!
  • Pickeli
    Niillis skrev 2010-12-07 08:54:15 följande:
    jag har hört att iphone är otroligt känsliga tappar man den spräcks hela skärmen det kanske inte är en bra sak till en 12 åring, inte ens jag vill ha en sån pga känsligheten
    Så otroligt känsliga är dem inte.
    Google it!
  • Niillis
    Pickeli skrev 2010-12-07 08:57:32 följande:
    Så otroligt känsliga är dem inte.
    inte? ja då är de väl måndags exemplar en vän fått då hans 2 iphone gick i sönder iofs första gången kastade han den så kanske därför men andra gången tappa han bara lite men man ska ju ha fodral på så händer ju inte det
    Men tänker finns den kontantkort till iphone? för ett abonemang hade jag inte köpt till en tonåring då jag vet många som gjorde samma fel för 10-12 år sedan själv hade man abonemaang och vips kom en räkning till pappa för 7 tusen haha
    Men det handlar väl om mognadsfråga också kanske är man 12 år o väldigt mogen och visat sig ta hand om saker o ting så kan de väl ta hand om en iphone också
  • Pickeli
    Niillis skrev 2010-12-07 09:03:29 följande:
    inte? ja då är de väl måndags exemplar en vän fått då hans 2 iphone gick i sönder iofs första gången kastade han den så kanske därför men andra gången tappa han bara lite men man ska ju ha fodral på så händer ju inte det
    Men tänker finns den kontantkort till iphone? för ett abonemang hade jag inte köpt till en tonåring då jag vet många som gjorde samma fel för 10-12 år sedan själv hade man abonemaang och vips kom en räkning till pappa för 7 tusen haha
    Men det handlar väl om mognadsfråga också kanske är man 12 år o väldigt mogen och visat sig ta hand om saker o ting så kan de väl ta hand om en iphone också
    Klart man kan ha otur om man tappar dem att de spricker, men oftast så håller de. har tappat min flera gånger, den håller.

Hur vida du väljer abonnemang eller kontaktkort har inte med själva telefonen att göra? Du kan välja helt fritt oavsett telefon. Jag förstår inte hur du menar?

Ja precis, det är ju en dyr pryl så det är klart att man måste kunna ta ansvar för den och det kan de flesta 12åringar vill jag tro.
    Google it!
  • Pyrro_b

Jag tror säkert hon kan ta ansvar för den, men är det bara vi som tycker att det är en otroligt dyr leksak för en 12-åring?
    För nej jag kan inte se att ett barn har BEHOV av en Iphone:)

Hade vi haft 12-åringar idag så har dom nog fått vara hemskt glada om dom fått en telefon överhuvudtaget.....så nå Iphone hade det då inte blivit. Jag vill inte att min barn ska bli bortskämda och tycka att dom förtjänar en Iphone

• Pickeli
    Pyrro_b skrev 2010-12-07 09:31:23 följande:
    Jag tror säkert hon kan ta ansvar för den, men är det bara vi som tycker att det är en otroligt dyr leksak för en 12-åring?
    För nej jag kan inte se att ett barn har BEHOV av en Iphone:)

Hade vi haft 12-åringar idag så har dom nog fått vara hemskt glada om dom fått en telefon överhuvudtaget.....så nå Iphone hade det då inte blivit. Jag vill inte att min barn ska bli bortskämda och tycka att dom förtjänar en Iphone
    Nej men inget barn har väl ehov av leksaker av div slag heller, däremot en mobiltelefon tycker jag absolut att vissa 12 åringar har BEHOV av.

Man behöver inte lära sin barn att bli bortskämda bara för att de får dyra grejer, ser heller inte felet med att barn ser sitt värde och tycker de förtjänar allt de ber om för det är klart att de gör, barn förtjänar hela världen! Även fast de inte kan få allt de ber om såklart. Att skämma bort barn handlar mycket lite om att ge dem dyra grejer anser jag.
    Google it!
  • 4mychildren
    Niillis skrev 2010-12-07 08:54:15 följande:
    Nejdå så är det inte. Den är inte mer känslig än andra mobiler när det gäller att tappa den. Har tappat min säkert femtio gånger och den är fortfarande precis som den var när jag köpte den. skulle säga att en är mer tålig då det inte är några lösa delar som flyger överallt när man tappar den.
    Elliot -09, Livet är vad man gör det till.
Svar på tråden Iphone till barn?