• Theta

Unga gravida i Halmstad/Laholm?

Nu mår jag bättre, bortsett från en rethosta som heter duga (hostar så jag kräker nästan) och en öroninflammation.

I förgår så blev Cassandra febrig och sov i stort sett hela dagen igår. Vilket resulterade i att hon somnade för natten halv 2 inatt :S Och jag fick väcka henne 20 över 11 i middes. Nu sover hon middag.
    Sambon börjar tydligen också att bli dålig, så typiskt nu vid jul. Så vi får se hur pass mycket firande det blir för vår del.

Har ni klarat er undan förkylningarna som härjar?

¤l Cassandra 100331 l¤
  • Theta

Okej, vad jobbigt. Jag låg ju hemma med feber osv förra veckan med, men nu är det ju helt kalrt bättre :)

Vi är nästan klara, ska slå in en fetestor ljusstake på något vänster. Har ingen aning alls om hur det ska gå till eller om vi ens har papper som räcker till det. Haha!! Sen så ska vi köpa lite trisslotter också :) Sen är vi helt klara :) Känns riktigt skönt att det bara är lotterna kvar att inhandla, men det tar vi på torsdag när vi ska handla.

Vi ska ju fira jul 3 gånger. Två gånger med min familj (föräldrarna är skilda) och en gång med sambons familj. Det som vi ska ha med mamma är redan lämnat i hennes händer, så jag måste sortera upp alla de andra klapparna på torsdagkväll så vi slipper stå ute och leta i bilen på julafton. Haha.. Vi ska stanna hos svärisarna på julafton och på juldagen ska vi till min pappa.

¤l Cassandra 100331 l¤
  • Theta
    SamsonS skrev 2010-12-22 11:13:17 följande:

Jag har också lite trisslotter kvar, och en klapp till en julklappslek vi ska ha :)

Det blir ganska mycket firande för oss också. Imorgon blir det gekås på dagen med hela min familj, på kvällen firar vi hemma hos dom. På fredag blir det till min farmor och farfar på jullunch, på kvällen Bennys familj och släkt. På lördag är det Bennys familj igen, en tradition att vi alltid äter hemgjord julkorv. Och söndag blir det hos min mormor. Så det är fullt upp hela helgen, haha! Ikväll ska vi också till Bennys föräldrar för hans systrar kommer ner från Stockholm ikväll. Så inget lugn och ro här inte :P

Men det hör till att man firar sönder sig själv tillsammans med familjen :)
    Robins syster bor också i Stockholm, så hon och hennes man kommer ner nu med. Har inte träffat dem sen Cassandras dop så det ska bli jätteroligt :)
    ¤l Cassandra 100331 l¤
  • Theta
    SamsonS skrev 2010-12-28 17:26:40 följande:
    Nej jag går i Halmstad faktiskt. Har varit i kontakt med dom i Laholm innan, men dom var så himla otrevliga mot mig så jag ville gå i Halmstad istället. Har varit på hälsosamtal så har träffat min BM en gång och hon är hur gullig som helst. Måste åka buss oavsett var jag går så spelar ingen roll om jag går i Halmstad eller Laholm.

Har du haft en bra jul då? Tråkigt att du blev illa bemött där, jag har bara bra erfarenheter av dem på Familjecentralen :) Jättehärlig personal enligt mig :)
    ¤l Cassandra 100331 l¤
  • Theta
    SamsonS skrev 2010-12-29 11:35:56 följande:
    Dom kanske hade en dålig dag när jag pratade med dom, haha!
    Vet inte, men på något sätt känner jag mig lite mer hemma i halmstad också. Är ju därifrån, men men, sålänge man trivs så spelar det ju ingen roll :)

Smuk: Jo jag har haft det jättebra! Själv?
    Jo det ar full rulle hela hegen
    Cassie tyckte bara att julklappsutdelningen ar rolig när hon fick leka med snören och rosetter. Men klapparna leks det med för fullt här hemma
    ¤l Cassandra 100331 l¤
  • Theta
    Kezelie skrev 2010-12-29 19:22:25 följande:
    Tjena, hoppar in lite här i tråden mest för att jag tyckte det lätt som en passade för mig. :)
    Plussade i november ska få bebis i Juli, bor utanför Halmstad och är 18år! :P

Hade varit väldigt roligt att träffa fler blivande föräldrar och gravid att umgås med och dela upplevelsen och prata av sig på när man mår som man mår! :)
    Grattis till plusset :)
    Saknar tiden som gravid jättemycket, och är typ aundsjuk på alla som är gravida. Haha.. Mia tycker typ att jag är dum i huvudet för hon saknar minsann inte att vara gravid förklarade hon härromdagen, haha!!
    Var det en planerad graviditet?

Roligt med lite fler i tråden :)
    ¤l Cassandra 100331 l¤
  • Theta
    Trasdockan skrev 2010-12-29 20:04:54 följande:

Hello! Bor i Laholm med sambo o son på 2 år + att syskon väntas i maj-juni!

Välkommen :) Trevligt med en till i tråden :) Och grattis till bebisen i magen :D
    Hur gamla är du och sambon?
    Kezelie skrev 2010-12-29 20:06:14 följande:
    Ja, det var planerat. Fick missfall i sommras och efter det har jag och min fästman bara längtat efter ett och nu äntligen har vi kommit igång igen! :) Tack!
    Usch vad jobbigt med missfall :( Begklagar verkligen. Men roligt att n fick pluss snabbt igen :)
    ¤l Cassandra 100331 l¤
  • Theta
    SamsonS skrev 2011-01-04 18:19:15 följande:
    Hej tjejer!
    Allt bra med er?
    Idag har vi varit på inskrivning, vilket gick hur bra som helst! Fick tid för RUL 10/2, så det är inte sååå långt kvar Glad
    Vad roligt för er, nej det går snabbt nu, vårkanten brukar ju bara rusa förbi :)

Här är allt bra, har städat ur julen (ALLA 2 SAKER Drömmer) Haha!! Har bakat lite kanelbular idag med, de var väldigt goda. C gillade dem också Solig
    Sent ikväll kommer sambon hem, så då blir det nog lite mys med en film och bullar, morgondagen ska nog slås ihjäl med städ och tvätt.

Har alla haft trevligt på nyå?
    ¤l Cassandra 100331 l¤
  • Theta
    Trasdockan skrev 2011-01-05 18:02:51 följande:
    Hej igen tjejer! Jag är 22 år o sambon 24 o vi bor i hus i Trädgårdsstaden i Laholm!Glad
    Idag var vi på andra ultraljudet o fick nytt BF datum: 6 juni!
    Är i vecka 19 o bebisen sparkar som bara den!
    Oj så spännande Skrattande
    Saknar tiden som gravid, och ultraljudet - Sjukt häftigt att se Cassandra busa runt :)
    Jag bor i Vallberga med sambon, vi är båda 22 år. Cassandra blir 1 år i mars :)
    ¤l Cassandra 100331 l¤
  • Theta
    SamsonS skrev 2011-01-05 18:37:49 följande:
    Vad skönt att städa bort julsakerna! Vi har precis börjat renovera vårat kök så hela huset ser ut som ett bombnedslag! Så julsakerna får stå framme tills vi är klara!

Hade det väldigt mysigt på nyår, väldigt lugnt med närmaste kompisarna. Sj? Glad
    Ja det är skönt, imorgon så ska det städas och tvättas en massa. Skönt när det är rent och fint hemma Solig
    Vi hade det supermysigt, Cassandra tittade på fyrverkerierna med stoooora ögon. Blev inte alls rädd eller ledsen för dem, trots att vi var ute och tittade.
    ¤l Cassandra 100331 l¤
Svar på tråden Unga gravida i Halmstad/Laholm?