• Theta

Unga gravida i Halmstad/Laholm?

Vi borde ha en "hemmafika" sen någon gång när det är varmare ute, så kan barnen vara ute och leka lite. Så kan alla ta med lite fika och bjuds på, ett litet knytis :) Det hade varit mysigt..

Gud vad jag längtar efter sommaren! Varmt väder och mysiga grillkvällar med familj och vänner :)

• Theta
    engelmede skrev 2011-03-12 16:36:41 följande:
    verkar inte som att det är så många som kan nästa vecka =) men jag kan efter att jag kommit hem från skolan i alla fall^^ går ju sista året så=) sen när vi träffats ett par gånger så kan vi lätt ses hemma hos mig och fika =) är konditor så ska nog kunna röra ihop något dessutom bor vi vid stationen i halmstad så lätt att ta sig hit=) hade gärna velat veta vilka veckor alla är i o vilka andra barn ni har o så så bara ös på med info om er:D
    Becky kallas jag, heter Rebecka egentligen, är 22 år gammal och bor i Vallberga utanför Laholm med sambon Robin, dottern Cassandra ( 1 år ) och katten Nemesis.

Jag tycker att alla kan skriva lite kort om sig själva och så kan det stå i TS så nya i tråden lätt kan läsa om oss som varit med sen starten Glad Låter det som en bra ide?
    ¤l Cassandra 100331 l¤
  • Theta
    engelmede skrev 2011-03-12 18:12:16 följande:
    Låter som en kanon idé =) Jag heter Åsa och har nästan precis flyttat till halmstad till min sambo Johannes=) Är nu troligen i vecka 4. Går i skolan i helsingborg, sista året på gymnasiet=)
    Jag tycker det är roligt om man kan få veta lite mer om de som man inte träffat, och det blir ju enklare för nya att hänga med i vem som är vem :) Själv är jag inte gravid men ska bli moster i oktober Skrattande Men tycker att det är roligt att lära känna andra här i trakten som man kan umgås med. Bodde utanför Laholm när jag var liten och det var då jag lärde känna Mia386. Så blev det att jag flyttade hit för 2 år sen, bodde 1 år hemma hos Mia och sen fick jag och sambon denna lägenheten. Cassandra var inte alls planerad, så det blev ju en rejäl chock när jag upptäckte att jag var gravid :)

Har inte fått sådär jättebra kontakt med de som hänger på öppnis och som gick i min föräldragrupp, så det har blivit att jag suttit hemma och glott i snart ett år Obestämd
    ¤l Cassandra 100331 l¤
  • Theta

Lider med dig Mia :/ Hoppas hon blir glad snart eller somnar :) Kram

• Theta
    SamsonS skrev 2011-03-14 10:05:20 följande:
    Uppdaterade ts med det vi skrivit om oss själva :)
    Såg det, kul!

Äntligen har det börjat ge sig med magsjukan här hemma! Cassie är lite dålig i magen & gnällig men annars så är hon helt okej :)
    ¤l Cassandra 100331 l¤
  • Theta
    stina8503 skrev 2011-03-14 20:05:10 följande:
    Oj, oj, oj ja det är hur när som helst!!! Längtar! Men den får hålla sig inne iaf tills imorgonkväll, sambon är i gbg och jobbar, något jag inte uppskattade när han sa att han behövde jobba borta, morr. Har fått sammandragningar som börjar kännas av, förverkar kanske...

Snart är det vår och då.. Hejdå tråkiga magsjukor!!! och Hej alla picknickar och fikor och glada människor!
    Åååå, jag vill ha vår och sommar! Gick förbi lekplatsen här i Vallberga innan idag, funderade på om Cassandra skulle få gunga lite imorgon. Men icke! Då måste man ha bogseringsbåt eller liknande, massiv vattenpöl runt om gungorna :/ Så sjukt tråkigt..
    Ja då får den lilla allt stanna inne! Inte roligt att föda ensam, eller att han kör ner som en blådåre :/
    ¤l Cassandra 100331 l¤
  • Theta
    Mia386 skrev 2011-03-14 21:05:40 följande:
    Så, nu kan jag skriva.. Dotter sover ÄNTLIGEN för natten, har bara varit en massa skrik idag, och ibland har hon kunnat sova lite i min famn... Ja, Mia är då jag, heter egentligen Maria, men det har ingen betydelse.. :P Bor i Hasslöv (söder om Laholm) med sambon Johan, dottern Anna-Lucia som är född den 25/11-10. Vi har även en katt som heter stjärna som få människor verkligen gillar :P Jag är född och uppvuxen i Hasslöv, men sambon är ifrån Jämtland.
    Jag gillar Stjärna Skrattande När hon är snäll mot mig, vilket är mest hela tiden Solig
    ¤l Cassandra 100331 l¤
  • Theta
    stina8503 skrev 2011-03-24 08:51:30 följande:
    Vänner, nu har jag gått över två dagar vilket känns som en evighet. Leon föddes tre veckor innan beräknat så jag har aldrig varit gravid SÅ här länge! Det är ju jobbigt! Jag känner mig stor och otymplig fast jag "bara" gått upp 15kg. Bebisen sparkar snart ut mina revben, det gör så ont. Leon älskar att hoppa på min mage vilket gör att jag får värsta sammandragningarna. När jag säger till honom blir han givetvis jätteledsen och vill hoppa ännu mer, någon slags trots som innebär att ju mer man säger till honom desto mer vill han göra det han inte får. SUCK.
    NU är jag så färdig med att vara gravid!!!
    Hoppas det är bättre med er!

Kram på er!
    Usch vad tråkigt :/ Jag gick över 3 dagar med Cassandra, men det var inte så jobbigt för mig. Mest bara väntan :P Hoppas att den lilla vill komma snart :)
    ¤l Cassandra 100331 l¤
  • Theta

Ojoj, vad snabbt det gick!! Men så skönt att ni äntligen har fått henne :) Grattis igen!

Svar på tråden Unga gravida i Halmstad/Laholm?