Unga gravida i Halmstad/Laholm?
Så sjukt drygt var det, jag och sambon är supersociala och såg träffarna som en möjlighet att upprätta kontakt med andra som skulle få barn samtidigt som oss. Så C skulle få lite vänner.
Gud vad trött jag blir!!
Cassandra har alltid somnat sent för natten, oftast mellan 22-24. Det har varit okej innan, men eftersom det är dags för förskola om ett par månader så vill jag gärna att hon ska somna tidigare. De senaste 2 månaderna så har hon somnat 23-24 tiden.. Men nu, nu de senaste nätterna har hon somnat kl 02..
Så idag så fick hon inte sova sin kvällslur som hon annars gärna vill, vi busade & lekte med henne en del uner kvällen för att trötta ut henne, sen duschade hon med sin pappa och var nära på att somna i duschen. Efter duschen så var det ny blöja och pyjamas, sen busade vi en del och hon somnade vid 21.30 tiden. Härligt att få lägga sig tidigt, trodde jag. 23.15 började hon sova lite lättare och en kvart senare var hon vaken igen.
Så nu sitter vi här, jag är fett trött men kan inte sova eftersom hon är vaken. Hon kryper omkring på golvet och leker med sina leksaker, är på datorn, våra mobiler, tv´n och en massa annat.. Jag vill bara sova, men kan inte. Tar jag med henne in i sovrummet och försöker mysa/tutta henne till sömns snuttar hon bara lite och sen så börjar hon krypa runt, klättra på mig och sänggaveln osv. Skriker och tjoar.. Så då ger man upp efter att ha försökt i 30 minuter. Att lägga henne i hennes säng känns inte aktuellt, eftersom hon inte är trött och alltid annars somnar när hon blir tuttad..
Jag fattar inte varför hon helt plötsligt blir så pigg och vägra sova innan kl 02? Jag blir så trött på detta
Det är lite jobbigt, men det är ju bara att bita ihopa. Men jag tror att det är tänder på gång, så jag hoppas de bryter igenom snart. Ser ut som att det är en framtand som är på gång :)
Åhh...jag är sur idag! och lite ledsen, alltså ingen bra dag alls!
Min sambos pappa fyller 60 idag, så vi skulle åka upp till sambons systrar i Stockholm, bo på mysigt hotell och ha en härlig helg med god mat och trevligt sällskap. MEN...jag har missat en tenta i delkurs 3 av 4, och omtentan är imorgon!!!
Hade jag vetat att jag får godkänt på den senaste delkursen, som slutade för en vecka sen, hade jag kunnat åka med. För jag måste ha klarat 18 högskolepoäng av 30 för att få fortsatt studielån och jag har just nu klarat 15,alltså 3 ynka små poäng!. Men jag har inte fått resultatet på senaste delkursen (som jag tror att jag har fått godkänt i) så istället för att chansa, och i värsta fall inte få mer studielån, måste jag stanna hemma och göra den förbaskade tentan imorgon plus, att jag har noll motivation, tentan är på engelska och jättesvår och känner att denna också kommer gå åt skogen.... börjar få ont i magen över detta för tänk om jag inte får ta mer studielån? Vad sjutton gör vi då?
Sambon åkte kl 8 med sina föräldrar i morse, och nu är jag bara allmänt ensam och deppig hela helgen!
Ville bara få gnälla lite.....
Tänkte härromdagen på att det varit rätt så dött här i tråden :( Tråkigt.
Tänkte fråga om det är någon som behöver saker till sin bebis? Pma eller skriv i gästboken isåfall :)