• Theta

Unga gravida i Halmstad/Laholm?

Trasdockan skrev 2011-01-08 10:44:07 följande:
    Jag känner nog ingen av er tjejer, då jag ursprungligen är Halmstadbo! :) Men det hade varit kul att lära känna lite mera folk här nere i LA Holm.... Vi flyttade hit för 2 år sedan då gubben fick jobb här nere. Så jag pendlar till mitt jobb i Halmstad varje dag o lillfisen går på det nybyggda dagiset som finns i närheten! Men vi känner oss ganska ensamma då vi inte känner några andra par i samma ålder med barn! Så vi är oftast ensamma på alla helger!
    Känner igen mig med ensamheten. Just nu så har Cassandra bara Anna-Lucia som kompis, Mias dotter, men det skiljer 8 månader på dem så de kan ju inte leka tillsammans eller så ännu. Sen så känner vi inte några andra här i Vallberga med barn :( Så tråkigt är det.

Ibland så ser man någon gå utanför med sina barn i Cassies ålder, har seriöst funderat på att springa efter dem och typ säga " Hej! Jag har ett barn också, och är ensam. Ska vi bli vänner så våra barn kan leka?" Haha...!!! Solig De hade ju sprungit bort fort som fan Tungan ute
    ¤l Cassandra 100331 l¤
  • Theta
    Trasdockan skrev 2011-01-09 11:49:48 följande:
    Hahaha, låter som något jag själv tänkt göra!!Tungan ute 
    Jag känner oftast att man jobbar så mycket o när man väl är ledig så vill man ju bara vara hemma o umgås med la familia! O så ska det renoveras på huset, det ska städas o hållas på! Speciellt nu när vi båda jobbar heltid så hinner man inte med så mycket längre!Rynkar på näsan 

Har ni jobb tjejer eller pluggar ni? Vet ju att i vår ålder så är det ju inte alltid så enkelt att få jobb, iaf inte ett fast! Jag har haft turen då jag fick fast anställning direkt efter gymnasiet o har jobbat på samma ställe sen dess!
    Haha, jag har tillochmed övervägt att sätta in en kontaktannons Drömmer Haha!!

Jag är dessvärre arbetssökande, har böjat söka jobb nu igen, är bara föräldraledig till den sista nästa månad. Så den 1a mars så ska man in på arbetsförmedlingen igen och börja bråka med dem igen. Hoppas på att få iaf ett deltidsjobb innan dess, så man slipper bråka med dem. För de här i Laholm är helt pantade.
    Eller att sambon hinner få något jobb, för just nu så lever vi bara på min föräldrapenning som ligger på nästan 9000 kr + barnbidraget, har då en hyra på 4500 kr.
    Och nu när jag blir arbetssökande igen så kommer jag få strax under 4000 kr + bb. Så det kommer inte att gå då. Har tänkt att ringa till fsk i Laholm och boka tid för att få hjälp med att ansöka om bostadsbidrag. För det kommer att behövad så länge ingen av oss har en heltidsanställning.
    ¤l Cassandra 100331 l¤
  • Theta

Just det, igår så började Cassandra att gå själv Skrattande Hjärta
    Hon är tidig precis som jag, hon bev ju 9 månader på nyårsafton Solig

¤l Cassandra 100331 l¤
  • Theta

Jag tänkte beställa hem en sån napp med Mia, så kan Anna-Lucia få den av Cassandra :)

• Theta

Äntligen hemma igen! Vi har varit hos svärföräldrarna i Kristianstad sen i söndags. Och imorgon så blir det Ge-kås. Måste inhandla saker för dagisstart. Ska skicka papperna till kommunen imorgon tänkte jag, så i mitten av april kommer Cassandra att börja på dagis Skrattande

Ni som har lite äldre barn, vad ska man köpa?
    Jag har tänkt köpa ett regnställ och stövlar. Fick en overall av svärmor som hon köpte. Någon vårmössa ska vi också köpa. Men vad fasen behövs mer? Blir så jobbigt om man måste köpa upp en massa 2 dagar innan och stressleta och bara köpa första bästa..
    Jag tycker om att vara ute i god tid.

¤l Cassandra 100331 l¤
  • Theta
    Mia386 skrev 2011-01-13 21:06:31 följande:
    du behöver inte köpa fler amningskupor iaf, jag har tre paket du kan få.. jag använder dom bara till att torka kräk med ^^ 
    Haha, tack Solig Snäll du är Drömmer
    ¤l Cassandra 100331 l¤
  • Theta
    CasperOchMamma skrev 2011-01-13 21:29:44 följande:

Jag har ett par stövlar på dagis, regnset, mössa, vantar och halsduk.. På våren/hösten brukar jag ha en tunn scarf.. Sedan är det extra kläder som man kan låta ligga kvar (dem flesta har en egen hylla med korg) där lämnar jag byxor, tröja, strumpor och kalsonger OM det skulle hända en olycka på dagis.. :) Napp om hon fortfarande använder det..

Tack Drömmer
    Jag har sagt till sambon att mössa, regnkläder, ombyten och stövlar måste finnas där. Men halsduk/scarfs & vantar har jag inte haft en tanke på! Tack så mycket.
    Nappen tar hon bara i bilen/vagnen (knappt) så sådanna kan stanna hemma :)
    ¤l Cassandra 100331 l¤
  • Theta
    stina8503 skrev 2011-01-13 22:29:31 följande:
    Hej!
    Är väl ingen "ung" mamma precis, men jag är nyinflyttad och känner mig ensam... Sökte på Laholm och fick upp er tråd.
    Jag blir 26 år i mars, sonen blir 2 år i mars och bebisen är beräknad i mars (lika bra att samla ihop allt i samma månad) bara sambon som sticker ut blir 27år i maj. Har nu tjejer träffats någon gång eller är det "bara" här?
    Hej och välkommen :D
    När flyttade ni hit? Var i Laholm bor ni?
    Jag och Mia386 känner varandra sen innan, men alla vi andra har typ bara pratat här i tråden Solig  Vilket datum är det BF på bebisen?

Kram
    ¤l Cassandra 100331 l¤
  • Theta

Haha, ja blöjor har jag inte tänkt på ^^ Tack!

• Theta
    stina8503 skrev 2011-01-16 23:14:41 följande:
    Hej och tack!
    Vi flyttade till Lilla Tjärby den 28 november.
    Vår bebis är beräknad till den 22 mars är i v. 31 nu.
    Leon kom 3 veckor tidigare så vi får se hur denna lilla/lille tänker göra ;)
    Okej :) Cassandra var beräknad till den 28:e mars, men kom den 31:a. Tur det, för jag ville verkligen inte att hon skulle födas den 1:a april Solig
    Trivs ni bra då?
    ¤l Cassandra 100331 l¤
Svar på tråden Unga gravida i Halmstad/Laholm?