• Anonym

De som inte svarar på "dolt nummer"

Jag är socionom och enhetschef, arbetar mycket och är samtidigt mamma osv. En aktiv kvinna helt enkelt.

Jag har under senaste tiden stött på folk, både privat och i mitt yrke som inte svarar på skyddade nummer. Jag vet inte varför men jag tycker det ee konstigt, jag får vibbar av att det är lite psykvarning på de som inte svarar på skyddade nummer.

Ni som inte svarar på skyddade nummer, varför gör ni inte det?????

Vet ni tex inte att sjukhus och polis kan ringa med dolt nummer?? 

• Svar på tråden De som inte svarar på "dolt nummer"
  • Anonym

För att det oftast är telefonförsäljare !

• Anonym

För att jag inte är en jädra slav som kan beordras till arbete hur som helst.

• Anonym

hmmm läser man inte psykologi när man utbildar sig till socionom??

• Anonym

För att mina svärföräldrar har dolt nummer och jag svarar bara när jag vet att jag orkar prata med dem.

• Anonym

Själv anser jag att de som vill mig något, får stå för det. Krävs det att man ringer från dolt nummer för att nå mig, kan man tala in på telefonsvarare så ringer jag upp.

Dessutom är jag inte slav under telefonen.
    Ringsignalen är en uppmaning om att någon vill något, men den innebär inget krav för mig att svara.
    Vill jag inte svara, då svarar inte jag.

Kanske blir det annorlunda senare när man fått barn, men för närvarande ser jag ingen anledning till att svara om jag själv inte vill.

För mig är det en självklarhet att kunna välja själv när jag vill svara, såtillvida det inte hör till mina arbetsuppgifter att svara i telefon förstås.

• Anonym

Jag svarar inte på dolt nr och ser mig inte som störd pga det Tänker att om någon vill få tag på mig så försöker de igen från ett annat nr eller genom någon släkting.

• Anonym

Tycker att det är lite alarmerande att du upplever psykvarning på de som inte svarar på dolt- Du är socionom och borde ha lärt dig en stor acceptans för människors olikheter.

• Anonym

Jag har skyddad adress och en hotbild emot mig, därför svarar jag inte.

• Anonym

ringer folk från skyddat nr idag? har inte varit med om det på flera år...

Svar på tråden De som inte svarar på "dolt nummer"