levelivia skrev 2010-12-18 16:37:07 följande:
Jag irriterar mig också på att människor inte svarar på dolda nummer. Jag arbetar som barnmorska och måste ringa patienter dagligen. Ungefär hälften nås ALDRIG trots att jag ibland har 2-3 olika nummer att ringa på. Jag FÅR heller inte lämna meddelande till telefonsvarare där jag inte hör rösten + namn på den jag söker, det handlar om sekretessregler. Så, ni som inte svarar på dolda nummer gör mitt jobb mycket mera komplicerat och leder till att jag får skicka flera blev varje vecka för att meddela mig. Visst, jag har betalt för det jag gör, men att skriva flera brev varje dag tar tid från andra viktigare saker för min arbetstid är ju trots allt begränsad. Det är min syn på saken.
Jag har fått samtal av barnmorska och sånt på röstbrevlåda och jag inte talat in något själv :S Det är automatröstbrevlåda på min tel.
För övrigt svarar jag inte på dolda nummer för det är alltid telefonförsäljare ( i mitt fall) Jag orkar inte med det. Har även en som jag brutit kontakten med helt som kan försöka nå en ibland med dolt. Har väldigt goda anledningar att inte ha kontakt med denne så ni behöver inte tycka synd om den som försöker.