De som inte svarar på "dolt nummer"
På vilket sätt är titeln och yrket relevant i den här trådstarten?
På vilket sätt är titeln och yrket relevant i den här trådstarten?
Nej, jag svarar inte alltid på skyddat nummer för jag anser att JAG väljer när jag ska svara.
Dessutom har jag fräckheten att lägga av luren ibland när jag vill vara ifred eller sova ut.
Skumt va
Jag svarar alltid på dolt nummer. Vet att det är mitt jobb och att jag troligtvis måste hoppa in och jobba extra mot min vilja.
Är en mes som ställer upp för mycket men tänker som så att om jag ställer upp på mina kollegor så kanskede ställer upp på mig. Men det har visat sig att de inte gör de, utan tänker mer på sina lediga helger än hjälpa sina kollegor..
Sen är jag nyfiken av mig oxå, vill veta vem som ringer mig.
Jag svarar inte när det ringer från dolt nummer till min privatmobil, däremot gör jag det om det är till tjänstemobilen. Om man ringer mig privat och har dolt nummer så kan man lämna ett meddelande, eller skicka ett sms med sitt riktiga nummer så ringer jag tillbaka. Jag har aldrig fått samtal från polis eller sjukhus med dolt nummer, däremot så har jag fått måååååånga samtal från telefonförsäljare, och min tid är värdefull.
Jag har ingen lust att prata med försäljare. Är det någon annan, ett viktigt samtal, får personen prata in ett meddelande på röstbrevlådan.
som socionom att säga att det är lite psykvarning är väl lite väl dåligt formulerat va?
jag för den delen svarar på skyddat bla har min arbetsgivare dolt nr.
Tycker det är mer psykvarning att ringa från skyddat nr, vad döljer man liksom?
Jag svarar inte på dolt nummer, jag vill veta vem du är innan jag svarar. Ringer det ett nummer jag inte känner igen slår jag upp det innan jag svarar.