• Ayyla

Hade ni en lyckad jul iår?

Som sagt, var er jul lyckad eller misslyckad? Lämna gärna en kommentar också. Min får klassas som helt ok. :)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hade ni en lyckad jul iår?
  • AstraTrillian

Okej eftersom det inte blev alltför mycket Norén och drama. Men absolut sista gången jag tänker fira med min knäppa familj och ha 17 pers hemma. Totalt slut idag.

• 1814

Det blev en fin jul trots att jag och familjen låg hemma dunderförkylda! Ganska skönt att bara vara hemma med lilla familjen också... 

• Tida77

Hade lite svårt att välja, men tog " nja, den kunde varit bättre".

Det skulle varit vår sons första julafton, men han är en ängel nu. Det är mindre än en vecka sedan som jag var på min bästa barndomsväns begravning. Vattnet frös, värmen pajade och vi hade klent med ström. Och ungen kräktes i soffan...

Men vattnet och strömmen och värmen fixade sig tillslut, sambons familj kom och vi hade trevligt och åt god julmat. Ungen hade inte magsjuka utan kräktes bara en gång.

Efter omständigeterna så blev den väl ändå rätt lyckad...

• Mammisen

Inge bra alls! Första julen med vårt barn och jag hade förväntningar höga som hus trots att han bara är 7 månader. Jag blev magsjuk på torsdagkväll och fick ställa in allt :(

• Lavish

Nja, den kunde varit bättre.

De senaste åren har våra jular varit så stressiga. Innan jag ens hunnit äta upp maten kom tomten. Sen skulle alla slita upp sina paket och innan man hunnit öppna dem och tacka alla för paketen så skreks det att vi måste komma och ta kaffe. När man precis druckit upp kaffet var det dags att jagas hem. Så har det sett ut de senaste åren i min familj även om jag tyckte detta var det värsta året hittils. Enligt mamma (det är hon och moster som bestämmer) beror det på att min mormor och morfar inte orkar längre än så och att mina föräldrar inte orkar med att vakta min utvecklingsstörda syster längre stund än så.

Annars är det egentligen inget fel på upplägget, maten eller sällskapet. Det är bara stressen som förstör.

Nästa år får jag barn och året efter det (när lillen börjar bry sig) känner jag att jag får ta tag i att försöka styra upp någon förändring. Kanske vi som faktiskt ORKAR kunde få fortsätta en liten stund längre?

• Bjornis

Så bra som den kan va när man firar med makens släkt. Helt OK alltså.

• Zixi

Helt ok. Hade en trevlig julafton med svärfamiljen men det blir tyvärr ingen jul med min familj då de är insnöade

2010-07-20 3040/50
  • Majakattan
    Tida77 skrev 2010-12-25 16:16:33 följande:
    Hade lite svårt att välja, men tog " nja, den kunde varit bättre".

Det skulle varit vår sons första julafton, men han är en ängel nu. Det är mindre än en vecka sedan som jag var på min bästa barndomsväns begravning. Vattnet frös, värmen pajade och vi hade klent med ström. Och ungen kräktes i soffan...

Men vattnet och strömmen och värmen fixade sig tillslut, sambons familj kom och vi hade trevligt och åt god julmat. Ungen hade inte magsjuka utan kräktes bara en gång.

Efter omständigeterna så blev den väl ändå rätt lyckad...
    Kram
Svar på tråden Hade ni en lyckad jul iår?