• Ayyla

Hade ni en lyckad jul iår?

Som sagt, var er jul lyckad eller misslyckad? Lämna gärna en kommentar också. Min får klassas som helt ok. :)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hade ni en lyckad jul iår?
  • jennyc

valde faktiskt de första alternativet; en helt underbar jul trots att de va en kämpig dag.

miste vår son i juni och de skulle vart hans första jul, trots saknaden efter max va det en helt underbar dag och det tack vare sällskapet ;)

började julafton med att åka till max och skotta fram graven, tända ljus och lämna isklappar ett pepparkakshus och 2 tomtar från hans mormor, gammelmormor och gammelmorfar hade precis vart där och tänt ljus. Nr jag står där och fixar och pratar med mitt hjärta kommer en okänd dam fram och kramar om mig och pratar och frågar, helt underbart för folk är så rädda annars, hon har beundrat graven länge och nu fick hon träffa mig för första gången, hon har sitt barnbarn ett par rader ovanför max.

sen bar det av hem med mamma och syster, min man hämtade min bror...maten värmdes och ställdes fram, dukade och pratade...en kärleksfull dag blev det med fina klappar :D max ska bli storebror och bebisen va luvig och mormor fick känna på en puff ;)

kvällen fortsätter med tecknad film ;"dumma mej" följt av "trolltyg i tomteskogen" och en massa godis. julafton kretsar kring både Max och bebis i magen och de va en underbar dag...de va vår första bröllopsdag också så de va ju en ännu mer speciell dag occh trots sorgen va det en glad dag :D

• jassikan

Nja, den kunde varit bättre.

Men ändå helt ok med tanke på omständigheterna. Min mamma dog tidigare i år.

• Loriyana

Helt ok! Men både dottern och jag är rätt känsliga och klarar inte av alltför mycket stoj och stim så vi gick hem rätt tidigt. Åt svenskt julbord igår, kalkon och gås idag och sedan blir det lamm imorgon. Jag har dessutom en stor familj. Det är jättetrevligt, men man blir rätt trött! Men det är ju inte varje dag som man firar jul :)

• stor grön drake

Helt OK.
    Först lunch med min mamma och sedan iväg till svärisarna i tid till Kalle. skulle varit mer än helt OK om inte mannen varit ute på praktik och blir borta till slutet på februari.

• Verkligen

Bästa julen på länge. Fick så himla mycket fina julklappar och jag slapp äta julmat efter att ha ätit det 7 ggr senaste veckorna.. Allt var toppen!

♥ Ella 29/11 2009 ♥ www.strimmoravmig.wordpress.com
  • MrsMurphy

Helt ok. Det var hemma hos oss, med svärföräldrarna som är underbara och killens lillebror. Barnen var överlyckliga och det var avslappnat. Vi körde med Kalle, sen kom tomten och sen åt vi. Så att man kunde fixa med maten utan att stressa ihjäl sig, plus att barnen kunde dyka ner i julklapparna igen när vi åt så att vi kunde sitta i lugn och ro och snacka.

Men att inte ha sin egna mamma på plats utan hon ville stanna hemma och vi kunde inte resa upp, då blir det helt enkelt inte optimalt.

Allt är såååååååå naturligt så...
  • Mandel

Nja, kunde varit bättre.
    Min svåger är en bortskämd person som trots sina +30 anser att alla ska göra som han vill samt tassa på tå för honom.
    Maken fick nog och skällde ut honom...
    Sedan magsjuka.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • liah86

den var hemsk. vill gärna byta ut min släkt

Svar på tråden Hade ni en lyckad jul iår?